می, 2013

 

دست از افشاگری‌ انتخاباتی بردارید

توصیه آیت الله علم الهدی به کاندیداها: عضو هیئت امنای اتاق فکرتبلیغ ونماینده مجلس خبرگان رهبری افشاگری‌های انتخاباتی را مسأله ای غیراخلاقی دانست و گفت: بیان برخی مسائل در مقام مشورت و به صورت خصوصی موردی ندارد اما طرح آن به صورت عمومی صحیح نیست.  آیت الله سیداحمد علم الهدی٬ امام جمعه مشهد، در مورد چگونگی تشخیص اصلح اظهار داشت: معیارهای اصلح در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و در بستر ارزش های آن قابل تشخیص است٬ انقلاب ما برای حاکمیت ارزش ها بود؛ اما در کنار آن معیشت هم باید مدیریتبیشتر بخوانید


رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی : حریم روحانیت به‌واسطه دیدگاه‌های سیاسی فتنه و انحراف مورد اهانت و بی‌حرمتی قرار گرفته‌است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ  گفت: حریم روحانیت به‌واسطه دیدگاه‌های سیاسی فتنه و انحراف مورد اهانت و بی‌حرمتی قرار گرفته‌است.


امام جمعه چناران و عضو اتاق فکر تبلیغ : آیت الله زنجانی از یاران صدیق نظام بود

امام جمعه چناران با ابراز تأسف از رحلت عالم ربانی آیت الله حسینی زنجانی، فقدان وی را برای حوزه علمیه دردناک وجبران ناپذیر توصیف کرد.


سوء استفاده جدی سلفی‌ها از بیداری اسلامی

  رییس پژوهشکده حج و زیارت به تشریح وضعیت سلفی ها در دنیای معاصر پرداخت و گفت: بعد از بیداری اسلامی، یکی از آتش های زیر خاکستر سلفی ها بودند که با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده فضا را به سوی ارعاب‌گری بردند.


ضرورت فعالیت هیئت‌های مذهبی برای نشاط اجتماعی در مسیر ولایت

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید انسان‌ساز باشند، گفت: امروز در هیئات مذهبی علاوه بر مسائل دینی و مذهبی باید نشاط فرهنگی در مسیر ولایت ایجاد شود.


اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه تربیتی برای چهار هزار معتکف حرم رضوی

 معاونت تبلیغات و ارتباطلات آستان قدس رضوی از اجرای ۲۰۰ برنامه فرهنگی و تربیتی برای چهار هزار معتکف مسجد جامع گوهرشاد خبر داد.  حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح برنامه های اعتکاف مسجدد جامع گوهر شاد پرداخت و اظهار داشت: مراسم اعتکاف حرم رضوی در ساعت یک بامداد روز جمعه، ۳ خرداد ماه در مسجد جامع گوهر شاد آغاز می شود و در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه، ۵ خردادماه پس از مراسمبیشتر بخوانید


حوزه های علمیه نجف و قم پرچم‌دار مکتب جعفری هستند

آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه ایران در دیدار میهمانان کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان با آیت الله سیدمحمد بحرالعلوم از علمای برجسته عراق اظهار داشت: تعامل و همگرایی علما و اندیشمندان ایران و عراق ضرورتی است که در آینده نزدیک مصرانه پیگیر آن خواهیم بود.


نیازمند همکاری مراجع و علمای ایران در توسعه حوزه علمیه کربلا هستیم

یکی از علمای برجسته عراق بر گسترش حوزه های علمیه کربلا و نجف اشرف تأکید کرد. آیت الله مدرسی، از علمای برجسته عراق در دیداری که حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با وی داشت، با بیان این‌که عراق مرکز توجه و آمال دل شیعیان جهان است، اظهار داشت: گسترش حوزه های علمیه کربلا و نجف ضرورتی مهم و فوری است.


آیت‌الله‌العظمی مظاهری: برای به قدرت رسیدن دیگران خود را جهنمی نکنیم

    حضرت آیت‌الله مظاهری گفتند: وای به حال افرادی که برای تأمین دنیای دیگران و برای به قدرت رساندن آنان، با گناهان بزرگی مثل تهمت، اهانت و تخریب شخصیّت رقبا، خود را جهنّمی می‌کنند.  حضرت آیت‌الله مظاهری در درس اخلاق هفتگی، خود در مسجد حکیم اصفهان، ماه‌های رجب، شعبان و رمضان را بهار تهذیب نفس و مقدّمۀ ظهور نور خداوند متعال در دل آدمیان برشمرد و تأکید کردند: اهل معرفت، پس از طیّ مدارج عرفانی و منازل اوّلیۀ سیر و سلوک، ماه رجب را به تهذیب نفس و خودسازیبیشتر بخوانید


با طلابی که خارج از مقررات حوزه معمم شوند برخورد می‌‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی گفت: با طلابی که خارج از مقررات آیین نامه تلبس، ملبس به کسوت روحانیت شوند، از سوی معاونت آمار و بررسی حوزه و دادگاه ویژه روحانیت با آنان برخورد خواهد شد. معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به ضابطه‌ مند شدن تلبس طلاب،  اظهار داشت: براساس آیین نامه ابلاغی از سوی شورای عالی حوزه، مدیریت های استانی فعالیت جدیدی را جهت ساماندهی تلبس طلاب آغاز کردند و هم اکنون در سراسر کشور نظارت جدی‌تری بر اجرای آیین‌نامه ابلاغی صورت می گیرد .


کسی که خدا را نشناسد عزت خود را از دست می دهد

   حجت الاسلام مقری عضو اتاق فکر تبلیغ گفت: ما به تقوای فکر، کمتر توجه داریم در حالی که مردان بزرگ پیش از تقوای عمل به تقوای باور و اندیشه می رسند مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله سید محمدعزالدین زنجانی(ره) شب گذشته از سوی آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در محل مهدیه مشهد برگزار شد


ویژه نامه ولادت امام جواد علیه السلام

ویژه نامه ولادت امام جواد علیه السلام


مبلغ وهابی تخریب مسجد الحرام را خواستار شد

  یک مبلغ وهابی در شبکه ماهواره‎ای به بهانه اختلاط زن و مرد، خواستار تخریب مسجد الحرام شد.


نشست مطبوعاتی علمای الازهر با هدف تبیین سیاست‌‌های رویارویی با نشر تشیع

علمای مرکز اسلامی الازهر از برگزاری نشستی مطبوعاتی با هدف تعیین ابزارهای رویارویی با خطرات نشر اندیشه شیعی و رویارویی با شبکه‌های ماهواره‌ای شیعیان خبر دادند.


آیت‌الله العظمی زنجانی شخصیتی اندیشمند در عرصه فکر و فرهنگ اسلامی بود

 امام جمعه مشهد درباره شخصیت آیت‌الله العظمی حسینی‌زنجانی اظهار کرد: ایشان از مفاخر شیعه و شخصیت‌های اندیشمند نوآور در عرصه فرهنگ و فکر اسلامی و فقاهت بود که امیدواریم خداوند این رخنه اسلامی را در عرصه زندگی ما با ظهور علما و مجتهدان بزرگ جبران بفرماید.