نیازمند همکاری مراجع و علمای ایران در توسعه حوزه علمیه کربلا هستیم

modaresi-92.2.29-(2)یکی از علمای برجسته عراق بر گسترش حوزه های علمیه کربلا و نجف اشرف تأکید کرد.

آیت الله مدرسی، از علمای برجسته عراق در دیداری که حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با وی داشت، با بیان این‌که عراق مرکز توجه و آمال دل شیعیان جهان است، اظهار داشت: گسترش حوزه های علمیه کربلا و نجف ضرورتی مهم و فوری است.وی خواستار مساعدت همه علمای بلاد اسلامی و شیعی در گسترش مدارس علمیه این کشور شد و گفت: کربلا نیازمند یک حوزه علمیه مکتبی و یک حوزه علمیه نهضتی است که حوزه علمیه نهضتی برگرفته از روحیه حماسی و انقلابی امام حسین (ع) و شهدای کربلاست.

آیت الله مدرسی با بیان این‌که حوزه علمیه مکتبی کربلا نیز باید مروج ارزش ها و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت باشد، ادامه داد: بدلیل این‌که مرقد امام حسین(ع) در کربلا واقع شده و همه ساله شاهد حدود ۳۰ میلیون زائر از سراسر جهان در این شهر مقدس هستیم، باید گسترش حوزه های علمیه به صورت جدی پیگیری شود.

وی با بیان این‌که یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران گسترش و توسعه حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم بوده است، گفت: نیازمند همکاری و مساعدت مراجع و علمای ایران اسلامی در ساخت و توسعه حوزه های علمیه کربلا هستیم.

آیت الله مدرسی با اشاره به دوران سیاه رژیم بعث عراق و تخریب مدارس علمیه نجف و کربلا گفت: پس از سقوط صدام علمای تبعید شده و دیگر فقهای عراقی به شهرهای نجف و کربلا بازگشتند و شاهد فعالیت های گسترده ای در احیای حوزه های علمیه کربلا هستیم، اما هنوز با ایده‌آل ها فاصله داریم.

وی در پایان با تقدیر از برگزاری کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان اظهار داشت: اساتید و علمای حوزه های علمیه کربلا حضوری پررنگ در این کنگره خواهند داشت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق به ارایه گزارشی از فعالیت کمیته علمی کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان پرداخت و به صورت رسمی از آیت الله مدرسی برای شرکت در این کنگره دعوت بعمل آورد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 6 =