ضرورت فعالیت هیئت‌های مذهبی برای نشاط اجتماعی در مسیر ولایت

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید انسان‌ساز باشند، گفت: امروز در هیئات مذهبی علاوه بر مسائل دینی و مذهبی باید نشاط فرهنگی در مسیر ولایت ایجاد شود.

خبرگزاری فارس: ضرورت فعالیت هیئت‌های مذهبی برای نشاط اجتماعی در مسیر ولایت

آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ در جمع اعضای هیئت فرهنگی و مذهبی جوادالائمه(ع) در محل دفتر امام جمعه مشهد مقدس ضمن تبریک و تهنیت میلاد با سعادت نهمین اختر تابناک امامت ولایت اظهار کرد: میلاد حضرت جوادالائمه(ع) نقطه عطفی در جریان تاریخ امامت و ولایت بود.

وی افزود: جریان امامت بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) در بستر مواجهه و رویارویی قرار گرفت و جریان تقابل در برابر امامت و ولایت شکل گرفت.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ  با بیان اینکه ضعف در بصیرت مسلمانان آن زمان سبب انحراف رهبری در امت اسلامی شد، خاطرنشان کرد: این ضعف در مسلمانان آن زمان سبب فاصله گرفتن مسیر رهبری از جریان امامت و ولایت شد.

وی تصریح کرد: در این مسیر همزمان با توسعه معارف اهل بیت و جریان امامت، تقابل و رویارویی با جریان امامت توسعه یافت و همچنین این مسئله سبب شد در عرصه حاکمیت رقابت و تقابل با جریان ولایت شکل گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در زمان حیات امام رضا(ع) دامنه تهاجمات به ولایت درونی و بیرونی بود، گفت: در زمان امامت موسی بن جعفر(ع) و در حبس ایشان، جریان امامت از طریق نوائب حضرت صورت می گرفت که این امر سبب فرصت‌طلبی آنان شد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ  یادآور شد: در غیبت امام هفتم(ع)، نوائب ایشان از جایگاه اجتماعی و اموال بسیاری بهره‌مند شدند و همین سبب شد تا آنان از ترس از دست دادن جایگاه اجتماعی و مادیات، شهادت موسی بن جعفر(ع) را انکار کنند.

امام جمعه مشهدمقدس اذعان کرد: این مسئله در زمان امام رضا(ع) نیز به طریق دیگری تجلی یافت؛ ولادت امام جواد(ع) خواب این سودجویان از جریان امامت را پریشان کرد و سبب شد انکار کنند که حضرت فرزندی دارد که بنا به خواست و مصلحت خداوندی این مسئله تثبیت شد.

وی تصریح کرد: جوادالائمه(ع) در قیاس با دیگر معصومان تقاوت‌هایی داشت و همین تفاوت‌ها سبب ایجاد جریان‌های فوق‌العاده در شخصیت ایشان شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیئات مذهبی باید متناسب با شرایط اجتماعی فعالیت کند، گفت: امروز در هیئت‌های مذهبی علاوه بر مسائل دینی و مذهبی باید نشاط فرهنگی در مسیر ولایت ایجاد شود.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ  گفت: هیئت‌های مذهبی باید انسان‌ساز بوده و در مسیر و خط ولایت انسان‌سازی کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 8 =