مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان: دانش‌آموخته مکتب امام صادق‌(ع)دچار بحران هویت نمی‌شود

farjam_l_143482
  مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:
  حضور پرشور آحاد مردم در انتخابات ، تضمینی برای ادامه راه انقلاب و غلبه بر مشکلات داخلی و بین المللی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرجام، در اردوی طلاب مدرسه علمیه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) در شاندیز زخم زبان و تهمت، چندرنگی و نفاق، ددمنشی و درندگی و … از خصلت‌های بدی است که در میان برخی انسان‌ها دیده می‌شود.

وی با اشاره به «لهو»، «لعب»، «زینت»، «تفاخر» و «تکاثر» به عنوان مراحل زندگی انسان‌ها، اظهارداشت: زندگی مطلوب از لهو، لعب، پوچی و صحنه بازی شطرنج دنیا به دور است، بلکه با ایمان و عمل صالح همراه می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که طلاب علوم دینی باید در مسیر حیات طیبه باشند و آن را  به بدنه جامعه انتقال دهند، گفت: طلبه‌ای که با قرآن، دعا، مناجات و آموزه‌های اهل بیت (علیهم السلام) انس دارد، باید در این مسیر باشد و الا خسران خواهد دید.

وی تصریح کرد: راه حوزویان مسیر حیات طیبه و انتقال آن به جامعه است.

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد این که حوزه‌های علمیه بحران ندارند ولی عده‌ای تلاش می‌کنند بحران بر حوزه های علمیه تحمیل شود، تأکید کرد: دانش‌آموخته مکتب امام صادق (علیه السلام) نباید دچار بحران هویت شود زیرا سمت و سو، هدف، مسیر و ابزار آن مشخص می‌باشد.

وی با اشاره به آیه «نفر» خطاب به اساتید اخلاق مدارس علمیه، گفت: باید مسیر، ابزار و هدف طلبگی را به طلاب شناساند و راه را  به خوبی شفاف نمود.

*طلاب منفعل از فضای بیرونی نباشد

حجت الاسلام و المسلمین فرجام تصریح کرد: طلبه منفعل از فضای بیرونی، طلبه مکتب امام صادق (علیه السلام) نیست.

وی با بیان این که طلبه باید به گونه‌ای باشد که طلبگی افتخار بداند، ابرازداشت: برخی جریان‌ها و افراد در داخل با خط دهی خارجی‌ها و بیگانگان و یا به صورت ناآگاهانه سعی در تحمیل بحران هویت و خجالت از ورود به این عرصه برای طلاب علوم دینی را دارند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: طلبه باید جرأت امر به معروف و نهی از منکر را داشته و در هر حال، مسیر و راهی را که انتخاب کرده‌است، به خوبی به دیگران معرفی نماید.

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری امسال، در توضیح حماسه سیاسی، به فرمایش رهبرمعظم انقلاب درباره انتخابات پیش رو اشاره و خاطر نشان کرد: هرچه حضور آحاد مردم پرشکوه‌تر باشد، حماسه مورد نظر معظم‌له پرشکوه‌تر اتفاق می‌افتد که تضمینی برای ادامه راه و غلبه بر مشکلات داخلی و بین المللی است.

وی با تأکید بر این که باید به تبعیت از ولایت، حضور پرشکوه مردمی را رقم زد، ابراز داشت: به نظر می‌رسد با توجه به این که یکی از مصادیق «اذا دعاکم» که دعوت به ولایت‌پذیری است، ایجاد بسیج عمومی به منظور شرکت باشکوه مردم در عرصه انتخابات و افزایش کمی آن از سوی طلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام افزود: طبیعتاً استکبار و بیگانگان، برخی آفت‌ها مانند سیاه نمایی نسبت به نظام،‌ سست کردن باورهای اعتقادی مردم، عدم توجه به دیدگاه‌های مراجع عظام تقلید در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و نیز ایجاد فضای بیم و هراس با اتهام پراکنی و …، برای ممانعت از ایجاد حماسه سیاسی بوجود خواهند آورد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 4