آیت‌الله مصباح یزدی: الگوی حکومت ولایت فقیه را معرفی کنیم

 mesbah_lllll9111_137539 رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بر لزوم معرفی الگوی حکومت ولایت فقیه و تشکیل حوزه های علمیه در کشورهای اسلامی تاکید کرد.

 آیت الله مصباح یزدی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و جوانان پاکستانی که در سالن جلسات موسسه امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، با اشاره به این که رسالت اصلی انبیا رساندن پیام های الهی و اجرای آن ها بوده است، اظهار داشت: پیام های الهی شامل دو بخش حوزه فردی و اجتماعی بوده است که از جمله شاخص ترین مسایل اجتماعی، اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با ظلم می باشد.

ایشان افزود: در شریعت مقدس اسلام، هم بیان احکام الهی و هم ریاست جامعه اسلامی و امامت امت با پیامبر (ص) است و جامعه اسلامی نیز آن جامعه ای است که همه دستورات اسلام در آن اجرا می گردد و از سویی نیز مجری آن توسط خدای متعال منصوب شده که جامعه زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) بهترین نمونه جامعه اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) جامعه اسلامی، دچار سیر نزولی شد، گفت: متاسفانه در این دوران هم احکام اجتماعی اسلام، تدریجاً کم رنگ شد و رو به تعطیلی رفت و هم این که مجری قوانین اسلامی، کسی نبود که از سوی خدا تعیین شده باشد.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به تلاش های امام(ره) در احیای اسلام ناب محمدی(ص) و پی ریزی نظام ولایت فقیه در ایران، ابراز داشت: حکومت ایده آل، حکومتی است که تمام احکام اسلام را دقیقاً اجرا کند و مجری آن نیز نائب عام امام زمان(عج) باشد که این حکومت به عنوان “نظام ولایت فقیه” شناخته می شود.

ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر در اکثر کشورهای اسلامی، احکام اسلام اجرا نمی شود و لذا در این باره لازم است که فرهیختگان، روشنفکران و دغدغه مندان مسلمان وارد عمل شده و برای تحقق جامعه اسلامی کار کنند.

رییس موسسه امام خمینی(ره) با بیان این که باید بکوشیم الگوی حکومت ولایت فقیه را به جهان اسلام معرفی کرده و آن را اجرا کنیم، گفت: در این خصوص باید از کارهای فرهنگی شروع کرد؛ البته این کار با صبر و حوصله و مجاهدت محقق می شود و بار اصلی فرهنگ سازی در این خصوص نیز بر عهده روحانیت و اسلام شناسان است.

عضو خبرگان رهبری افزود: در همین رابطه باید تشکیل حوزه های علمیه در جهان اسلام با جدیت دنبال شده و از تجربه ایران اسلامی نیز بهره گرفته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان داشت: یکی از سرمایه های انقلاب اسلامی ایران برای کشورهای مسلمان، سلسله معارفی است که توسط بزرگانی چون آیت الله شهید مطهری بیان شده و به یادگار مانده است.

آیت الله مصباح یزدی در خاتمه از طلاب و شیعیان پاکستانی و شبه قاره هند خواست که با تلاش مضاعف آموزه ها و معارف اسلامی را از طریق سخنرانی، مقاله، روزنامه، کتاب و … به مردم معرفی کنند.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 1 =