امام جمعه مشهد خطاب به کاندیداها: برای نشان‌دادن توانایی و قدرت خود سیاه‌نمایی نکنید

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

آیت الله علم الهدی عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با تأکید بر ضرورت پرهیز کاندیداها از سیاه نمایی و وعده های تکراری، گفت: به جای وعده دادن بگویید مشکلات را چگونه حل می کنید. همه مسائل در کشور بر مبنای برنامه چشم انداز استوار است و هیچ کس نمی تواند آن را نادیده بگیرد، هر کس می خواهد کار کند باید بر این اساس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره حادثه رحلت ابراهیم، تنها فرزند پسر رسول خدا(ص) در ۱۸ رجب اظهار داشت: در این واقعه، نبی مکرم اسلام(ص) در حالی که حب شدیدی هم به فرزندشان ابراهیم و هم نسبت به امام حسین(ع) داشتند، وقتی از جانب خداوند مأمور به انتخاب میان حب یکی از این دو شدند، با وجود همه احساسات و گرایش قلبی که به ابراهیم داشتند، او را برای قربانی انتخاب کردند.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: در نتیجه ابراهیم در همان سن کم بیمار شد و رحلت کرد و پیامبر(ص) در پاسخ به تعجب مردم از تأثر و گریه های بسیار ایشان در فراق فرزندشان، فرمودند «فرزندان ما پاره های جگر ما هستند، جدایی شان دردناک است اما در عین حال به رضای خدا راضی هستیم..».

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این اتفاق، غالبا توجیه عاطفی می شود در حالی که پیامبر(ص) در عین انسان بودن و برخورداری از عواطف، پیامبر و دارای مقام نبوت بودند. این که قرآن کریم می فرماید «ماینطق عن الهوی»، تنها این نیست که سخن پیامبر(ص)، از روی هوا نباشد بلکه منطق وجودی و رفتار و اعمالش منطبق بر وحی و دور از هواهای نفسانی است.

کسی را انتخاب کنید که بیشترین خدمت را به دین انجام دهد

امام جمعه مشهد با تأکید بر این که انتخاب پیامبر(ص) برای فراق فرزند، توجیه عقلانی دارد، اضافه کرد: بر همین اساس است که این اقدام ایشان برای ما اسوه و الگو است؛ ایشان در این انتخاب، به این اصل توجه کردند که از میان حسین(ع) و ابراهیم(ع)، کدام یک بیشتر به درد اسلام و بقای آن می خورد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ خطاب به امت خاطرنشان کرد: انتخاب شما در انتخابات پیش رو نیز باید با تأسی به این عمل پیامبر اکرم(ص) باشد و کسی را انتخاب کنید که بیشترین خدمت را به دین انجام دهد.

رقابت سالم کاندیداها نشانگر متانت، ایمان و عقلانیت آن ها است

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با قدردانی از مدیریت مدبرانه رسانه ملی در تدوین برنامه تبلیغاتی کاندیداها، گفت: از این طریق، مردم در اقصی نقاط کشور عادلانه و به بهترین شکل با کاندیداها آشنا می شوند و جلوی بسیاری هزینه های نابجا گرفته می شود.

 آیت الله علم الهدی ضمن تقدیر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به دلیل رقابت سالم، ابراز داشت: کاندیداها تاکنون با پرهیز از اسراف و تبذیر و برخی حرکت های ضدارزشی که در سال۸۸ به صورت کارناوال کشی و هرزگی دختران و پسران در خیابان ها صورت گرفت، متانت، ایمان، بلوغ و عقلانیت خود را نشان داده اند که امیدواریم تا پایان نیز همین گونه باشد.

برای نشان دادن توانایی و قدرت خود سیاه نمایی نکنید

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ در ادامه به بیان تذکراتی به نامزدهای انتخابات پرداخت و گفت: برای نشان دادن توانایی و قدرت خود نیازی به سیاه نمایی وضع موجود آن هم در رسانه ملی نیست، این گونه بیان کردن مسائل، آّبروی نظام را می برد. درست است که مردم گرفتار مسائل معیشتی هستند اما این واقعیت را نیز نباید نادیده گرفت که بیش از یک میلیون نفر در همین دولت صاحب خانه شده اند و در عرصه های مختلف از جمله توسعه دانش بنیان پیشرفت های روزافزون داریم.

 به جای وعده دادن بگویید مشکلات را چگونه حل می کنید؟

امام جمعه مشهد خطاب به کاندیداها تأکید کرد: به مردم وعده ندهید؛ مردم در پی وعده اشتغال و رفع تورم نیستند، بگویید چگونه مشکلات را حل می کنید؟ همه مسائل در کشور بر برنامه چشم انداز و سند توسعه پنج ساله استوار است و هیچ کس نمی تواند آن را نادیده بگیرد، هر کس می خواهد کار کند باید بر اساس آن باشد.

وی ادامه داد: اینطور نیست که در سیاست خارجه با اروپا و امریکا لاس بزنیم و به راحتی ۳۰ میلیارد دلار آن طرف آب را به کشور بازگردانیم. ۳۴ سال است مردم در جنگ با استکبار، خون داده اند و هنوز داغدیده اند، نمی شود به بهانه حل مشکلات دست به دست استکبار داد ضمن این که اگر ما کوتاه بیاییم آنها هرگز دست از دشمنی و توطئه افکنی بر نمی دارند.

برای جلب نظر یک عده اقلیت لائیک، از فتنه گران تمجید نکنید

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: فراموش نکنید در این کشور چهار سال پیش فتنه رخ داده و مردم فتنه و فتنه گران را به خوبی به یاد دارند. می دانند فتنه گران دست در دست استکبار داده بودند تا جمهوری ایرانی بسازند. بنابراین سعی نکنید برای جلب نظر یک عده اقلیت لائیک، در ملأ عام و رسانه ملی به تمجید از فتنه گران بپردازید.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ یادآور شد: در سایه راهبردهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب، مردم به بلوغی رسیده اند که در عرصه رقابت، رقابت عقلانی و انسانی را در برابر دنیا به نمایش گذارده اند.

محوریت معیشت در زندگی؛ راهبرد دشمن برای جدا کردن مردم از نظام

امام جمعه مشهد در خطبه نخست نماز جمعه نیز با اشاره به تفسیر آیه پایانی سوره جمعه، اظهار داشت: از شگردهای دشمن برای جداکردن مردم از نظام اسلامی این است که با فشارهای معیشتی، محوریت زندگی آنان را از دین و مسائل الهی به ثروت و لذت تغییر دهد چرا که دراین صورت مردم از نظام فاصله گرفته و ولایت که مظهر امامت، نبوت و ولایت الهی است تنها می ماند.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: روشن است که نظامی که مردم در کنار آن نباشند به یقین آسیب پذیر و قابل تسلط است و این همان مشکلی است که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) نیز ایجاد شد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که مسأله اقتصاد به معنای برقراری عدالت اجتماعی و برخورداری همه مردم از رفاه نسبی یکی از مسائل مهم هر نظام دینی است، افزود: چنان که در سایه مدیریت امیر مؤمنان علی(ع) نیز، اقتصاد جامعه به بهترین وجه تأمین می شد و رفاه اولیه معیشتی برای همه افراد فراهم بود ما این که کشور پایگاه هواپرستی و عیاشی یک عده گردن کلفت و عرصه تاخت و تاز برای پشیبرد قدرت و ثروت و باقی ماندن بقیه در سطحی پایین تر شود، رشد اقتصادی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وابستگی به شکم و شهوت نباید به شکل فرهنگ میان مردم در آید. اگر این دو در عرصه زندگی در کنترل انسان نباشد، فرد نمی تواند متدین باقی بماند. به فرموده امام خمینی(ره)، ما آمده ایم در مقابل اسلام امریکایی، اسلامی ارائه دهیم که همه عیاشی ها را صرف استکبارستیزی و ممانعت از تسلط دشمنان بر سرنوشت مسلمین می کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 8