رئیس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به میهمانان مسابقات قرآن:جهاد رمز حیات مسلمانان/ روایتگر ایران اسلامی باشید

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه حیات مسلمانان رابطه‌ای مستقیم با جهاد در راه خدا دارد، گفت: پس از بازگشت به کشورهایتان بگوئید که انقلاب اسلامی مظاهر کفر و فسق را در ایران برچیده و قرآن را جایگزین کرده است.حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری که سخنران مدعو به این مراسم بود در مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: حافظان و قاریان قرآن به عنوان سفرای کشور خود در این مسابقات حضور دارند.

وی با اشاره به شرکت‌کنندگان خارجی حاضر در این مسابقات تصریح کرد: از شما می‌خواهم وقایعی که در این کشور دیده‌اید را برای هموطنان خود بازگو کنید کشوری که حاکم آن قرآن است و براساس معارف و تعالیم اهل‌بیت(ع) بنیان گذاشته شده است و همه رجال سیاسی‌اش نیز هدفشان حاکمیت قرآنی است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در همین رابطه ادامه داد: در کشور ما نه بی‌حجابی وجود دارد نه مراکز فساد و فحشا، صدا و سیمای کشور ما که در طول ۲۴ ساعت از شبانه‌روز به انتشار معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) می‌پردازند قابل مقایسه با سایر کشورها نیست، اینجا کشوری بود که قبل از انقلاب در کنار مساجدش میخانه بود اما حالا ببینید که همه این‌ها به کجا رسیده است و همه اینها به واسطه لطف خدا قرآن و اهل‌بیت بوده است.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی به آیه«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَجِیبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُم لِمَا یُحْیِیکُمْ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَیْهِ تُحْشَرُونَ» به تفسیر علامه طبرسی و امام فخررازی از آن اشاره و تصریح کرد: خداوند در این آیات فرموده است دعوت قرآن را اجابت کنید که به شما حیات می‌بخشد و منظور از حیات همان ایمان و اسلام است در عربستان ایران و روم قبل از اسلام بت‌پرستی، آتش‌پرستی و تثلیث رواج داشت اما به برکت اسلام حیات دوباره‌ای به جامعه بشریت بخشیده شد.

وی در همین رابطه ادامه داد: یکی دیگر از معانی حیات در اسلام جهاد است که سبب عزت و شرف مسلمانان شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به جنگ احد گفت: مسلمانان در آن جنگ شکست خوردند و کفار به جنازه جناب حمزه(س) عموی پیامبر(ص) بی‌احترامی کردند و امروز می‌بینید که همان وقایع در سوریه تکرار می‌شود و تروریست‌ها با شکافتن جسد کشته‌شدگان، اعضای بدن آن‌ها را به دندان می‌کشند و به قبر صحابی پیامبر نیز رحم نمی‌کنند. مسلمانان بیدار باشید و هوشیار باشید که اگر به جهاد اهمیتی ندهید همین عمل را با حرم حضرت علی (ع) انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به حکومت سوریه گفت: من نمی‌گویم که حکومت سوریه اسلامی است اما تنها کشوری که در مقابل اسرائیل ایستاده است و در خط مقدم مقاومت حاضر است همین کشور است و اگر بتوانند تروریست‌ها بر این کشور مسلط شوند مقصد بعدی عراق است.

وی با اشاره به حکام کشورهای اسلامی گفت: منابع بزرگ انرژی که در اختیار مسلمانان است در کجا مصرف می‌شود اگر آن‌ها معتقد به وجود جهان دیگری به غیر از این جهان بودند و جهاد را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند اینگونه نمی‌شد.

ما در کشورمان جوانانی داریم که آرزوی شهادت دارند و همین‌ها بودند که ما را در جنگ به پیروزی رساندند.

وی با اشاره به حوادث جنگ بدر گفت: در آن جنگ مسلمانان در جنگی نامتوازن به پیروزی رسید‌‌ند و پیامبر(ص) به کفاری که اسیر شده بودند فرمودند: اگرمی‌خواهید شما را آزاد کنم هر کدام که بتوانید ۱۰ نفر از مسلمانان را با سواد کنید آزادید چنین چیزی در دنیا بی‌سابقه است چون هر چقدر سطح سواد بالاتر رود حقایق اسلام روشن‌تر می‌شود.

وی در پایان با اشاره به آیات اقتصادی قرآن گفت: مسئله ربا که در قرآن بر دوری از آن تاکید شده امروزه دامنگیر جهان شده است و موجب شده اقلیت کمی بیشترین ثروت دنیا را در اختیار داشته باشند ما در روایت شیعه داریم که وقتی حضرت ولی عصر (عج) ظهور کنند با استناد به همین آیات قرآنی چنان به وضع اقتصادی مردم سر و سامان می‌دهد که دیگر هیچ کسی مستحق زکات نیست.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 11