تاکید آیت الله العظمی مکارم بر انتقال تاریخ انقلاب به جوانان

  IMAGE634950696518281250حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به لزوم گرامیداشت و زنده نگه داشتن ایام تاریخی و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، بر انتقال تاریخ پرافتخار انقلاب به نسل جوان تاکید کردند.

این مرجع تقلید، شامگاه روز گذشته در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد، این قیام تاریخی را یکی از مهم‌ترین حوادث انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشتند: انقلاب اسلامی به صورت رسمی از این روز آغاز شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مجاهدت های امام خمینی، تاکید کردند:  برنامه‌ای که حضرت امام (ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی طراحی کردند، نه تنها ایران و منطقه، بلکه امواج آن سراسر جهان را در بر گرفت که این امر نشان از اصالت، عظمت و اخلاص ایشان دارد.

معظم له با بیان این که امام خمینی(ره) مردم ایران را از زیر سلطه استکبار و استبداد نجات دادند، یادآور شدند: انقلاب اسلامی ایران  مظلومان عالم را امیدوار و بیدار کرد.

این مرجع تقلید با ذکر خاطره ای از روز ۱۵ خرداد ۴۲ خاطرنشان کردند: بنده به اتفاق جمعی از علما و فضلا همچون شهید مطهری، مرحوم فلسفی و شهید هاشمی نژاد در شب ۱۵ خرداد ۴۲ دستگیر و یک سال را در زندان شهربانی سپری کردیم.

معظم له ادامه دادند: به خاطر دارم زمانی که در زندان شهربانی بودیم، برخی افسران که در اتاق کناری بودند با خود می‌گفتند “نباید حتی یک تیر هم هدر برود و باید هر گلوله سینه یک انقلابی را بشکافد”.

ایشان با تاکید بر لزوم گرامیداشت و زنده نگه داشتن ایام تاریخی و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، گفتند: گاهی گرد و غبار فراموشی بر روزهای سرنوشت ساز می نشیند و لازم است که ما این روزها را زنده نگاه داریم.

این مرجع تقلید با بیان این که جوانان و نوجوانان امروز، حوادث ۵۰ سال پیش را به چشم خود ندیده‌اند، ابراز داشتند: باید تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی را به این نسل منتقل کنیم تا آنها با زحماتی که برای انقلاب کشیده شده بیشتر آشنا شوند.

معظم له با اشاره به این که رژیم پهلوی و حامیانش در ۱۵ خرداد ۴۲ به دست خود، گور خویش را کندند، تصریح کردند: باید دستاوردهای قیام تاریخی ۱۵ خرداد ۴۲ از طریق دروس مدارس و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها تبیین شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که گرامیداشت مناسبت‌های بزرگی چون سالروز قیام ۱۵ خرداد و سالروز ارتحال امام (ره) اهمیت خاصی برخوردار است، یادآور شدند: امسال شاهد همزمانی شهادت امام موسی کاظم(ع) با ۱۵ خرداد هستیم و باید با بهره برداری از این تقارن، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی هرچه بیشتر تبیین گردد.

ایشان به دست اندرکاران گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد، توصیه کردند که این برنامه نباید تنها به این روز خلاصه شود، بلکه باید در سایر ایام نیز به دستاوردهای این روز مهم پرداخته شود.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 10