گذر زمان ارزش اندیشه‌های امام را نمایان‌تر می‌کند

 نوری همدانی حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که گذشت زمان ارزش اندیشه های امام را نمایان تر می کند، تاکید کردند: مردم با حماسه آفرینی و رای ۵۰ میلیونی، پشتیبانی قاطع از نظام را به رخ جهانیان بکشند. حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در همایش بین المللی “بیداری  اسلامی و قیام  ۱۵”  که در سالن اجتماعا ت مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، اظهارداشت: ۵۰ سال  پیش، یک فقیه عالم و زمان شناس که خون حضرت امیر(ع) در رگ هایش جریان داشت و نویسنده ای  که قلمش از خون  شهدا بالاتر  بود  و فرهنگ  جنگ و شهادت را  توأمان  تعلیم می کرد، با قیام خود به مقابله با ظلم و ستم برخاست.

این مرجع تقلید ادامه داد: امام راحل در مسجد اعظم فریاد برآورد که “ای علمای اسلام به داد اسلام برسید،  والله کسی که داد نزند، گناه کار است”.

ایشان با اشاره به این که نام، کلمات پرشکوه، استقامت، شجاعت و ایمان امام خمینی در دنیا تحولی ایجاد کرد که آثار آن همچنان پرفروغ تر می شود، تصریح کردند، با گذشت زمان ارزش کلمات و اندیشه های امام  بسیار نمایان تر می شود.

معظم له با بیان این که مبارزه با استکبار و ظلم و ستم مشی و سیره انبیاست، گفتند: امام راحل نعمتی بود  که خدای  متعال درعصر ما به بشریت هدیه کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که انقلاب اسلامی و الهی امام خمینی، تحولی در عالم ایجاد کرد  که غیر از انقلاب های بشری است، یادآور شد:  نظام  ولایی دنباله رو انقلاب انبیا است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: مردم فریاد هایی را از امام شنیدند که گویا از حلقوم  مبارک  پیامبر(ص) و حضرت  علی( ع ) می شنیدند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که نظام ایران، یک نظام اسلامی و مبتنی بر ولایت فقیه، تصریح  کردند: ولایت فقیه رکن اساسی نظام اسلامی است .

معظم له ادامه دادند: نگرش ولایت به مردم، نگرش خدمتگزار مهربان است؛ درحالی که نگاه دولتمردان خارج به مردم مبتنی بر استبداد، زور و تمکین است.

معظم له، احیای روحیه و فرهنگ شهادت طلبی را یکی از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز داشتند: امام خمینی نقاب از چهره امثال آل  نهیان ها و آل سعودها برداشتند و آنها برای بقای خود،  نوکری آمریکا و صهیونیست ها را پذیرفتند.

حضرت آیت الله  نوری همدانی، بیداری اسلامی را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانسته و تاکید کردند:  نظام اسلامی بینی مستکبران جهان را به خاک می مالد.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به لزوم وحدت واتحاد در جهان اسلام، یادآور شدند: صهیونیست ها و دشمنان با ایجاد فرقه وهابیت در جهان اسلام، به دنبال اختلاف و تفرقه هستند؛ وهابیت همه مسلمانان را کافر می داند؛ بنابراین همه مسلمین باید علیه آن قیام  کنند

ایشان، برگزاری نماز  جمعه های در سراسر کشور را یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی برشمرد، و ادامه دادند: ایستادگی و استقامت در مقابل استکبار و کرامت بخشی به مردم و فقر زدایی از جامعه، مسائلی بود که امام راحل تاکید فراوانی بر آنها داشتند.

حضرت ایت الله نوری همدانی با بیان این که دشمنان راه پیشرفت علمی را بر مردم ایران بسته بودند، خاطرنشان کردند: امام خمینی نهضت رشد علمی را  برای همه آحاد جامعه به ارمغان آورد و موانع  علم آموزی را برداشت.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفتند: با توجه به تحریم ها و توطئه های دشمنان، انتخابات آینده با انتخابات های گذشته متفاوت است.

معظم له با تاکید بر لزوم خلق حماسه سیاسی و انتخاب اصلح، تصریح کردند: حوزه های  علمیه  و مراجع مصداق تعیین نمی کنند، ولی باید کسی انتخاب شود که با ولایتمداری، مشکلات اقتصادی را برطرف و با شجاعت در مقابل استکبار و دشمنان ایستادگی  کند.

این مرجع تقلید تاکید  کردند: مردم باید با حماسه آفرینی و رای ۵۰ میلیونی، یک بار دیگر حمایت و پشتیبانی قاطع خود را نظام اسلامی و مقام معظم رهبری به رخ جهانیان بکشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم تلاش برای حفظ انقلاب، افزودند: باید بدانیم که این انقلاب ارزان به دست نیامده و خون شهدا بسیاری به پای آن ریخته شده است؛ بنابراین باید پاسدار آن باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 7