فرهنگ‌سازی بیش از پیش گفتمان دولت اسلامی

دعاییحجت الاسلام دعایی  عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ ،به انحراف کشیدن دولت و تلخ کردن برکات آن به کام مردم را طراحی دشمن برای عدم تحقق دولت اسلامی عنوان و تأکید کرد: باید بازگردیم و گفتمان و تئوری دولت اسلامی را فرهنگ سازی کنیم. باید برای مردم تبیین شود که تحریم ها به خاطر پرونده هسته ای نیست بلکه به دلیل اسلام گرایی و عدالتخواهی مان است.

حجت الاسلام سیدمحسن دعایی،عضو هیئت امناءاتاق فکر تلیغ  مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، صبح امروز در جمع فعالان فرهنگی و اجتماعی مشهد در محل قرارگاه ولی امر، گفت: این جمع که موفق به اسلامخواهی اصیل بوده و از سطحی نگری گریزان است باید توجه داشته باشد که دشمن به منظور زمین زدن معبر اصلی تحقق مدینه فاضله اسلام یعنی حاکمیت صالح دولت اسلامی، طراحی‌های گسترده و پیچیده ای داشته و دارد که نباید از آن غافل بود زیرا تا حکومت صالح و دولت اسلامی نباشد محال است جامعه اسلامی ایده آل محقق شود.

 

به انحراف کشیدن دولت و تلخ کردن برکات آن به کام مردم، طراحی دشمن برای عدم تحقق دولت اسلامی بود

عضو هیئت امناءاتاق فکرتبلیغ  با اشاره به روایت «مانُودیَ بِشَیء کَما نودی بِالولایه….»، به نقش ولایت در تحقق تمدن و حکومت اسلامی اشاره و تصریح کرد: اولین طراحی دشمن به منظور جلوگیری از ایجاد تحقق دولت اسلامی، به انحراف کشیدن دولت دهم بود و تردیدی نیست که انحراف این دولت با طراحی خارجی بود تا علمدار تز دولت اسلامی را زمین‌گیر کند و از سوی دیگر با نوسانات ارز و تحریم ها محبوبیتی که به دلیل اقامه رشحه ای از رشحات دولت اسلامی به نام عدالت در میان مردم پیدا کرده بود را از بین ببرد.

 

حجت الاسلام دعایی با بیان این که دشمن در این مدت توانست عدالت گستری دولت اسلام را به ذائقه تلخ، عصبی و تهاجمی علیه ضعف مدیریت داخلی تبدیل کند، خطاب به حاضران گفت: آیا ما در جبهه اسلام، نسبت به این طراحی های دشمن کار درخوری انجام داده ایم؟ مسلما کم گذاشته ایم.

 

این پژوهشگر برجسته علوم انسانی ادامه داد: دشمن می دانست اگر دولت اسلام پر و بال بگیرد و مردم ثمراتش را ببینند، پایگاهشان در ایران تضعیف می شود؛ از این رو از یک سو آن را از درون خشکاند و از سوی دیگر نیز با اعمال تحریم ها و دامن زدن با مشکلات اقتصادی، تلاش کرد آثار و برکات این دولت را از بین ببرد.

 

عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ : برخی جریان ه که دائم ادعا دارند ما حاضریم جان دهیم تا یک لبخند روی لبان رهبری بنشیند به خوبی نشان دادند که چقدر صادق اند. وقتی رهبر معظم انقلاب به عنوان علمدار عظیم اسلام خواهی معاصر، علامه مصباح یزدی را عقبه تئوریک نظام و عالم با بصیرت می خواند، به جای مقابله با جبهه مقابل، همه تلاششان را برای شکستن این شخصیت بزرگ به کار گرفتند و به جای بازخواست و پالایش خود، تمام تهاجم تحلیلی و رسانه ای خود را روی جبهه پایداری متمرکز کردند.

 

گفتمان و تئوری دولت اسلامی را فرهنگ سازی کنیم

حجت الاسلام دعایی اظهار داشت: با توجه به نتیجه انتخابات، باید بازگردیم و گفتمان و تئوری دولت اسلامی را فرهنگ سازی کنیم؛ تفکر دولت اسلامی با علمداری احمدی نژاد در سطح حاکمیت مطرح شد و دشمن اهمیت این مسأله را بهتر از ما فهمید و با دو ضربه مهلک درونی و بیرونی این حرکت را زمینگیر کرد. اگر برای مردم تبیین می کردیم و آن ها را به این باور می رساندیم که تحریم شما به خاطر پرونده هسته ای تان نیست بلکه به دلیل اسلام گرایی و عدالتخواهی تان است، آیا باز هم فریب وعده ها را می خوردند؟ این ضعف خود را بپذیریم و برای کم کاری فکری و فرهنگی مان توبه کنیم.

 

رمز عزت و پایداری، ایمان است/ پناه آوردن مردم به دامن جبهه بدلی انقلاب از سر ناچاری است

 عضو هیئت امناءاتاق فکرتبلیغ و مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با اشاره به آیه «قَد خَلَت مِن قَبلِکم سُنَن فَسیروا فی الارض و لاتَهِنوا و لاتَحزَنوا و اَنتُم الاَعلَون اِن کُنتم مُومنین»، ابراز داشت: خداوند می فرماید رمز عزت و پایداری و استمرار حاکمیت شما ایمان است و با حفظ آن حتی اگر صدها دولت اصلاحات هم بیاید باز هم علو مال شماست.

 

وی یادآور شد: اگر ما در این مدت آسیب دیدیم، آسیبی که جبهه بدلی انقلاب دید، بسیار سنگین تر بود و پناه آوردن مردم به دامن آنان از سر ناچاری است نه محبت قلبی. مردم این ها را خائن به نظام می دانند ولی چون حاکمیت مدعی دولت اسلامی، ضعیف عمل کرد، از روی اضطرار به سوی این ها رفتند.

 

شرایط کنونی محکی برای ایمان گرایی مردم است

عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ با اشاره به آیه ۱۴۰ آل عمران که می فرماید «وَ تِلکَ الاَیّامُ نُداوِلُها بَین‌َ النّاسِ وَ لِیَعلَمَ اللّهُ الَّذینَ آمَنُوا وَ یَتَّخِذَ مِنکُم شُهَداءَ»، تصریح کرد: این تحولات و فراز و نشیب ها برای این است که مشخص شود چه کسانی پای ایمانشان می ایستند و هزینه می دهند و حاضرند شهید راه اسلام شوند. در واقع این ها محکی برای ایمان گرایی مردم است. عده ای که در فتنه۸۸ با آبروی مردم بازی کردند و مرتکب ظلم بزرگ در حق نظام شدند، امروز عقبه آقای روحانی هستند.

 

حجت الاسلام دعایی با اشاره به آیه شریفه «وَلِیُمَحِّصَاللّهُ الَّذِینَ آمَنُواْ وَیَمْحَقَ الْکَافِرِینَ»، ابراز داشت: خداوند می فرماید آنان که ایمان آورده اند باید پالایش شوند و مدعیان ولایت رسوا شوند تا معلوم شود که چه کسانی در پی سهم خواهی هستند. چنان که آمدند پیش آقای جلیلی و سهم خواهی کردند ولی با پاسخ منفی رو به رو شدند و رفتند از کاندیدای دیگری حمایت کردند.

 

عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ  با اشاره به آیات ۱۴۰ تا ۱۴۵ سوره آل عمران، ادامه داد: پیام این آیات، تقویت ایمان و جهاد در راه خدا با نفس و تفکرات جاهلی و کفرآمیز است و این بدون صبر امکان پذیر نیست.  

 

وی یاداور شد: در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی شاهد بویدم مذاق همه کاندیداها به جز یک نفر، اقتصاد لیبرالی بود که دستاورد غرب است و یک گزاره دینی در حرف هایشان پیدا نمی شد.

 

بزرگ ترین فرصت ما برای زمینه سازی تحقق ارزش ها، حضور رهبر معظم انقلاب است

در ادامه این نشست، سیدوحید موسویان، مسؤول قرارگاه فرهنگی ولی امر اظهار کرد: این شرایط را باید لطف الهی و فرصتی برای استحکام بنیان های خود در مسیر حرکت به سمت تمدن اسلامی ببینیم. اکنون سازمان اداری ما به شدت فسیل شده و از نیروهای متخصص ارزشی و در تراز انقلاب اسلامی خبری نیست.

 

وی با بیان این که باید این سوال را از خود بپرسیم که چرا افرادی همچون آقای روحانی با رأی بالا پیروز می شوند، گفت: حتی اگر اصولگراها رأی می اوردند نیز بعید بود زمینه ای برای تمدن اسلامی فراهم شود بنابراین باید حرکت خود را در این مسیر با محوریت خودسازی، تقویت بنیه ها و ساماندهی نیروهای ارزشی را به شکلی مقتدر برای دولت بعد ادامه دهیم.

 

موسویان تأکید کرد: بزرگ ترین و بهترین فرصت ما برای زمینه سازی تحقق ارزش ها، حضور رهبر معظم انقلاب است.

 

به مردم نگاه بدبینانه نداشته باشیم/ رأی مردم سلبی بود و ناشی از عدم تبیین عملکرد دولت دهم بود

در ادامه این نشست صمیمی، سعید شعرباف، از فعالان فرهنگی سیاسی مشهد با تأکید بر لزوم تحلیل دقیق نتیجه انتخابات اخیر، گفت: گرچه ما انتظار نداشتیم اما نتیجه انتخابات، حاصل رأی مردم بوده و به فرموده امام و رهبری نباید به مردم نگاه بدبینانه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: البته رأی مردم، رأی سلبی و برای اصلاح وضع موجود بود زیرا دنبال فضایی متفاوت از اکنون بودند و ازدلایل این خواستشان این بود که مجموعه خواص و نخبگان نتوانستند انحراف دولت کنونی را به خوبی موشکافی و تبیین کنند که نقاط قوتی هم دارد و نباید همه چیز را از دست رفته دید.

 

گفتمان انقلاب پیروز است چرا که به تکلیف عمل کرده است

شعرباف با تأکید بر عدم نگاه بدبینانه و برخورد احساسی به شرایط کشور، ابراز داشت: جریان مقابل در بزرگنمایی مسائل و مظلومیت نمایی بسیار زیرک است. اکنون زمان مچ گیری احساسی و نگاه بدبینانه نیست. پیروزی گفتمان انقلاب و نگاه تکلیف گرا باید از اکنون برای مردم تبیین شود.

 

وی افزود: باید از این شرایط به عنوان فرصتی برای ایجاد تشکیلات درونی، ارتباط گیری بیشتر با مردم و تحلیل و رصد جریان مقابل و آشکارسازی منطقی تناقضات استفاده کرد. آرامش حداکثری خود را حفظ و در برخورد با این شرایط از مدل برخورد رهبر معظم انقلاب تبعیت کنیم که در فتنه ۸۸ صبر کردند تا خود مردم فتنه را بفهمند و جریان را پس بزنند.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از همگرایی حداکثری بین همه گرایشات سیاسی شخص محور، تقویت تشکل های مردمی و کادرسازی و تربیت نیرو در هشت سال گذشته غفلت شده است






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 7 =