مشارکت گسترده مردم در انتخابات لبیک به ندای رهبری بود

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، این مشارکت پرشور را لبیک مردم به ندای رهبری دانست.

آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری،  ضمن قدردانی از مردم ایران و به خصوص اهالی خراسان شمالی برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی افزود: روز جمعه ملت ایران برای دفاع از انقلاب و آرمان های امام راحل، سنگ تمام گذاشتند.

وی این مشارکت عظیم مردم را لبیک آنها به ندای رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: مردم ایران در ۲۴ خرداد ماه با درک درست شرایط داخلی و خارجی کشور، در صحنه انتخابات حضور یافته و حماسه سیاسی بزرگی را رقم زدند.

آیت الله مهمان نواز اضافه کرد: حضور مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، امید دشمنان نظام اسلامی را به یأس بدل کرد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید این که ملت ایران، همواره ملتی آزاد و نیک اندیش بوده اند، تصریح کرد: در این دوره از انتخابات نیز مردم مؤمن و بصیر ایران اسلامی، با کمال آزادی و اشتیاق در رأی گیری مشارکت کردند و بار دیگر با نظام اسلامی تجدید بیعت کردند.

وی همچنین از جوانان رأی اولی که با شور و اشتیاق خاصی در پای صندوق های رأی حضور یافته و نسبت به انتخاب کاندیدای مورد نظر خود اقدام کردند نیز به طور ویژه قدردانی کرد.

امام جمعه پیشین مرکز خراسان شمالی در ادامه از مسؤولان برگزار کننده انتخابات در خراسان شمالی نیز قدردانی کرد و گفت: با تلاش دست اندرکاران، این دوره از انتخابات نیز همانند دوره‌های قبل با قسط و عدل و با رعایت درست قانون برگزار شد.

وی اضافه کرد: حال از رییس جمهور منتخب نیز انتظار می رود، با پایبندی به قانون اساسی، قسط و عدل را در کشور اجرا کرده و تمام تلاش خود را برای پایان دادن به مشکلات مردم به کار گیرد.

آیت الله مهمان نواز بیکاری و گرانی را دو مشکل عمده در جامعه ذکر و عنوان کرد: رییس جمهور باید با استفاده از همه ظرفیت های مدیریتی، برای رفع مشکلاتی که باعث ناراحتی مردم شده است، مبارزه کند.

وی با بیان این که رییس جمهور منتخب نباید نسبت به مسائل و مشکلات جامعه بی تفاوت باشد، تأکید کرد: رییس جمهور آینده کشور باید از همه توان موجود در کشور برای حل و فصل مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند، استفاده کند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر ایستادگی رییس جمهور منتخب در برابر دشمنان نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: رییس قوه مجریه کشور بایستی با مقاومت در برابر خواسته های نابجای دشمنان، مانع از تحقق اهداف شوم معاندان نظام جمهوری اسلامی شود.

گفتنی است، انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و یازدهمین دوره ریاست جمهوری، جمعه ۲۴ خرداد ماه همزمان با سراسر کشور در هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی در سطح هشت شهرستان خراسان شمالی و در ۷۲۶ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۰ شهر این استان برگزار شد.

بنا به گفته جانشین ستاد انتخابات خراسان شمالی بیش از ۷۵ درصد از واجدین شرایط رأی در این استان در انتخابات روز جمعه شرکت کردند.

ابوالحسن وحیدی با بیان اینکه در خراسان شمالی ۷۵٫۷۰ درصد از واجدین شرایط رأی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند، افزوده است: در این استان ۶۰۲ هزار و ۷۸ نفر واجد شرایط رأی بودند که از این تعداد ۴۵۵ هزار و ۷۶۰ نفر در انتخابات مشارکت نمودند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 14