پیروزی در پرتو استقامت پیام صریح آیات قرآن است

دعایی حجت الاسلام دعایی عضو هیئت امنءاتاق فکر تبلیغ تندروی دانستن مقاومت را اهانت به آموزه قرآنی استقامت دانست و گفت: استقامت در برابر نظام سلطه را رهبر معظم انقلاب هدایت می کنند و اگر کسی چنین برداشتی داشته باشد، ایستادگی در مقابل ولی امر محسوب می شود.

حجت الاسلام سیدمحسن دعایی، عضو هیئت امنءاتاق فکرتبلیغ مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، در پاسخ این پرسش که آیا مقاومت به معنای افراطی گری و تندروی است، اظهار داشت: ما منکر برخی تندروی های نیروهای ارزشی در عرصه فعالیت های سیاسی نیستیم اما مقاومت در برابر استکبار جهانی و خواسته های نامشروع نظام سلطه به معنای تندروی نیست.

تندروی دانستن مقاومت، اهانت به آموزه های قرآنی است

عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ، به معنای تندروی دانستن مقاومت را تهمت و اهانت به آموزه قرآنی استقامت دانست و گفت: استقامت در برابر نظام سلطه را رهبر معظم انقلاب هدایت می کنند و اگر کسی چنین برداشتی داشته باشد، ایستادگی در مقابل ولی امر محسوب می شود که در حد شرک به خدا است.

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام و عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ در پاسخ این پرسش که آیا پیشرفت در سایه مقاومت حاصل می شود، افزود: ما فرمول های اجتماعی خود را از قرآن اخذ می کنیم البته بررسی های علوم اجتماعی نیز مورد احترام است اما یک مسلمان فرمول های فهم خود را از قرآن اخذ می کند.

حجت الاسلام دعایی عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ :با اشاره به آیه شریفه «إِن تَنصُروا الله یَنصُرکم و یُثَبِّت اَقدامَکم….»، ادامه داد: در قرآن کریم، پیروزیِ در پرتو استقامت به صراحت بیان شده و نصرت الهی به معنای استقامت در عمل به دین خدا و آموزه های الهی است. از این گذشته تجربه تاریخ اسلام نشان می دهد هر جا مسلمانان شعب ابی طالب و جهادهای پیامبر(ص) در مدینه، بر آموزه های دینی خود استقامت داشتند، دروازه های نصرت خدا گشوده شده است و هر جا کوتاه آمدند، نصرت هم دریغ شد.

عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ  با بیان این که استقامت یک دستور الهی است، یادآور شد: ما چون تکلیف مدار هستیم اساسا توجهی به نتیجه نداریم؛ توجه اصلی یک مسلمان به این است که در لحظه و در فرآیند امور اجتماعی، خدا از او چه می خواهد. ما تردید نداریم خداوند بر اساس آیات و روایات متعدد، در برابر ضدیت ها و فشارهای دشمنان اسلام، از ما استقامت، صلابت و مقاومت خواسته است.

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  در مورد همگامی عدالت و پیشرفت در آموزه های اسلام، با اشاره به روایت «بالعَدلِ قامَت السَّمواتُ و الاَرض»،تأکید کرد: اگر عدل را از ساز و کارهای اجتماعی جدا کنید، نظام طاغوتی و شرک آلود می شود.

تقدم پیشرفت بر عدالت، تناقض آشکار است

حجت الاسلام دعایی ادامه داد: اساسا ما عدل را فلسفه تشریع اسلام می شناسیم، حال چگونه می توان از عدل فاصله گرفت و انتظار پیشرفت و سعادت داشت؟ این تناقض است چرا که به محض این که عدل برود، ظلم می آید که تیرگی و تاریکی در پی دارد و سبب آشفتگی روابط اجتماعی و صدها معصیت الهی می شود و شیرازه حاکمیت دینی را متزلزل و نامشروع می کند.

عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ ومدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام تصریح کرد: هر اقدامی که به دور از عدالت در نظام اسلامی تعریف شود، یک لکه ننگ به دامن نظام و غیر قابل دفاع است؛ بنابراین تمام ساز و کارهای سیاست گذاری، برنامه ریزی، اجرا و اقدامات حاکمیت اسلامی باید با محوریت قطعی آموزه عدل بر اساس دستورات اسلامی مدیریت شود، نمی شود گفت اول پیشرفت بعد عدالت.

وی در پاسخ این سؤال که آیا انتخابات امروز را می توان نوعی رفراندوم هسته ای دانست، تأکید کرد: این انتخابات، رفراندوم گفتمان مقاومت در برابر گفتمان ارتجاع است






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 9