برنامه‌های دهه مهدویت در خراسان رضوی

  indexمسئول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی و عضو اتاق فکر تبلیغ از آموزش معارف مهدویت با حضور جمع کثیری از طلاب و مبلغان حوزه علمیه خراسان در دهه مهدویت خبر داد

 حجت الاسلام رضا علی عزیزی طی سخنانی به تشریح برنامه های دهه مهدویت در استان خراسان رضوی پرداخت و اظهارداشت : جلسات حلقه ی معرفت با موضوع مهدویت و در قالب پرسش و پاسخ ، جهت رفع شبهات مهدوی در منازل، بوستان ها و مراکز علمی – فرهنگی  از جمله برنامه های این دهه  است که برگزار خواهد شد.

گفتمان مهدوی در سطح  استان خراسان رضوی

مسئول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی از برگزاری جلسات سخنرانی در شب های دهه مهدویت با حضور اساتید حوزه در مساجد، حسینیه ها و جلسات مذهبی خبر داد و افزود: در شب های دهه مهدویت  هر شب یک فراز  از دعای عهد توسط استادان حوزه که دراین عرصه پژوهش و مطالعه داشته‌اند برای مردم شرح داده خواهد شد .

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: جلسات پرسش و پاسخ با موضوع مهدویت در دانشگاه ها، مدارس علمیه ، مراکز علمی و فرهنگی نیز در  روزهای دهه مهدویت اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد: ۱۰ میزگرد رسانه ای نیز با حضور استادان  عالی حوزه در عرصه مهدویت با هدف گسترش فرهنگ مهدویت از شبکه استانی خراسان رضوی پخش می‌شود.

به گفته وی ، آموزش معارف مهدویت با حضور جمع کثیری از طلاب و مبلغان حوزه علمیه خراسان در دهه مهدویت  از جمله دیگر برنامه هایی است که با حضور طلاب برگزار خواهد شد .

وی افزود: ستاد مردمی مهدویت نیز در این ایام اقداماتی در راستای توسعه فرهنگ صحیح مهدوی  انجام خواهد داد که چاپ و اهداء کتاب دعای عهد امام زمان (عج)، اهداء کتاب عهد با موعود شرح اجمالی دعای عهد به مبلغان، تولید و اهداء بنر و پوسترهای نمایشگاهی از جمله این اقدامات است.

اجتماع عظیم منتظران در خراسان

مسئول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی از برگزاری اجتماع عظیم منتظران دراستان خراسان رضوی  خبر داد و افزود: روز نیمه شعبان بعد از قرائت دعای ندبه مردم  مشهد در میدان شهدا با حضور مردم و زائران ، شخصیت های حوزوی و دانشگاهی ، فرهنگی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت خواهند کرد و این روز بزرگ به ساحت امام رضا (ع) تبریک خواهند گفت.

عضو اتاق فکر تبلیغ در این باره توضیح داد: اجتماع عظیم منتظران در شهرستان ها در میدان هایی که با نام و یا یکی از القاب امام زمان (عج) نامگذاری شده است برگزار خواهد شد و مردم پس از اجتماع در میدان به سمت مهدیه ها حرکت خواهند کرد و به جشن و شادمانی این روز بزرگ می پردازند.

مساجد خراسان میزبان جشن ها و همایش های مهدوی

حجت الاسلام عزیزی در ادامه به برگزاری همایش و جلسات مختلف مهدوی در مساجد مشهد و شهرستان های خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: با توجه به هماهنگی صورت گرفته ستاد امور رسیدگی به مساجد استان خراسان رضوی ، هر شب مراسم و همایش مهدوی در مساجد پس از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: همایش نقش بازار در توسعه فرهنگ انتظار  نیز دیگر برنامه ای است که با حضور اصناف و بازاریان شهر مشهد در مجتمع های تجاری و مجامع امور صنفی برگزار می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 7 =