هیچ کسی حق اهانت به مقدسات شیعه و سنی را ندارد

 IMAGE634950696518281250 حضرت آیت الله مکارم شیرازی، اشتراکات امت اسلام را فراوان دانسته و با تاکید بر این که امور جزیی و فرعی نباید سبب اختلاف و کدورت شود، گفتند: هیچ کس حق ندارد به مقدسات مسلمانان اعم از شیعه و سنی اهانت کند.

 این مرجع تقلید، در دیدار جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان، با بیان خاطراتی از دوران تبعید خود در چابهار و مهاباد، قرآن کریم را محور وحدت امت اسلام دانسته و  تاکید کردند: در قرآن مبالغه وجود ندارد و هر چه این معجزه پیامبر(ص) وجود دارد، واقعیت و حقیقت است.

 ایشان ادامه دادند: حتی یک کلمه قرآن کم و زیاد نشده است و خداوند می فرماید “ما آن را نازل کردیم و حفظ می کنیم”؛ بنابراین هیچ کسی توانایی تحریف قرآن را ندارد.

 معظم له با تاکید بر این که قرآن بهترین رمز وحدت مسلمین است، تصریح کردند: اصول دین، فروع دین، اخلاق، تاریخ انبیا همه و همه در قرآن است و امت اسلام باید حول این محور، به فکر عزت و تعالی باشد.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی، اشتراکات امت اسلام را فراوان دانسته و با تاکید بر این که امور جزیی و فرعی نباید سبب اختلاف و کدورت شود، یادآور شدند: هیچ کس حق ندارد به مقدسات مسلمانان اعم از شیعه و سنی اهانتی کند.

 ایشان  بخش اعظمی از مشکلات امت اسلام در کشورهایی چون سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان را ناشی از تفرقه و سوء استفاده دشمنان دانسته و ابراز داشتند: دشمنان با اختلاف افکنی، مسلمانان را با دادن اسلحه به جان هم می اندازند تا کشورهایشان را ویران کنند.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی وهابیت تکفیری را ابزار دست استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل عنوان کرد و تصریح کردند: امت اسلام باید در مقابل این فرقه که نه به شیعه و نه به اهل سنت رحم می کند، هوشیار باشند و اتحاد خود را حفظ کنند.

 ایشان با تاکید لزوم خودداری امت اسلام از تفرقه و اختلاف، اظهار داشتند: باید از تاریخ پند بگیریم، به فرض اگر یکی از عوام ما و یا عوام شما حرف خلافی زد، باید بگوییم غلط است.

 این مرجع تقلید حوادث سوریه را غمناک توصیف کرد و با ابراز تاسف از قتل عام مردم این کشور، افزودند: به چه مجوزی یک کشور آباد را به ویرانه خالی از سکنه تبدیل می کنند؟ چرا ما بیدار و هوشیار نباشیم؟ چرا دشمنانم را نشناسیم؟

  معظم له خطاب به علمای اهل سنت با تاکید بر این که شما عزیزان پیام آور اتحاد باشید، یادآور شدند: امروز توطئه های دشمن بسیار زیاد است، اما با وجود توطئه ها، انتخابات باشکوهی با مشارکت همه مردم برگزار شد.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با تقدیراز حماسه آفرینی ملت در ۲۴ خردادماه، گفتند:‌ همه مردم اعم از شیعه و سنی در انتخابات شرکت کردند و مشکلی به وجود نیامد، این مسئله از الطاف الهی است .






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 7