رضایت والدین بهترین ملاک الگو بودن حضرت علی اکبر است

IMAGE635073185102500000 مدیر مدرسه علمیه امام صادق اردکان با بیان الگو بودن حضرت علی اکبر برای جوانان گفت: حضرت علی اکبر جوانی بود که پدر و مادر او از این جوان راضی بودند که بهترین دلیل برای اینکه این امام زاده برای جوانان ما الگو باشد همین کسب رضایت از والدین است.

حجت الاسلام علی میرزاده، مدیر حوزه علمیه امام صادق اردکان، در کرمان، گفت: هر انسانی برای پیشرفت در امور دنیوی و اخروی نیاز به الگو دارد که خداوند با توجه به این نیاز پیامبر را به عنوان الگو معرفی کرد.

وی با بیان الگو بودن حضرت علی اکبر(ع)، افزود: وقتی پیامبر الگو و اسوه است، ائمه اطهار(ع) هم در درجات بعدی الگو هستند و برخی از فرزندان آنها که انسان های ویژه ای هستند در بسیاری از جهات الگویی مناسب هستند.

حجت الاسلام میرزاده عنوان کرد: زمانی علی اکبر(ع) رهسپار میدان نبرد بود امام حسین از این جوان به عنوان شبیه ترین فرد از نظر خلقت، خصوصیات اخلاقی و رفتار به رسول اکرم(ص) یاد کرده و در این صورت شبیه ترین فرد به رسولی که اسوه معرفی شده نیز می تواند برای جوانان و تمامی مردم الگویی رفتاری باشد.

وی با بیان کسب رضایت پدر و مادر به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های اخلاقی علی اکبر(ع) ادامه داد: حضرت علی اکبر جوانی بود که توانست رضایت والدین خود را زندگی کسب کند و بهترین ویژگی که جوانان ما نیاز دارند نیکی به والدین بوده که در قرآن و روایات بسیار به آن تأکید شده است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق اردکان با اشاره به روایاتی پیرامون اهمیت احترام به والدین گفت: جوانان ما با کسب رضایت والدین می توانند بوی بهشت را استشمام کرده و همچنین نارضایتی این دو پرورش دهنده انسان می تواند آدمی را از بوی بهشت محروم کرده و به سوی جهنم بکشاند.

حجت الاسلام میرزاده با اشاره به ایثار و گذشت به عنوان ویژگی بارز علی اکبر(ع)، خاطر نشان کرد: روز عاشورا نخستین جوانی که از بنی هاشم به سوی میدان رفت علی اکبر(ع) بود که این نشان از ایثار این جوان دارد که این ویژگی بیانگر این نکته است که انسان در هر زمانی که نیاز بود جانفشانی کرده یا از دارایی خود کوتاه بیاید دریغ نکند که داشتن این ویژگی در کسب سعادت بسیار مهم است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 6