درایت و مدیریت رهبر انقلاب زمینه‌ساز تحقق حماسه سیاسی شد

boshehri_l92_146439 امام جمعه قم با بیان این‌که حماسه سیاسی با درایت و مدیریت رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور مردم در انتخابات رقم خورد، گفت: انتخابات نشان داد که سیستم اداری کشور و برگزار کنندگان انتخابات، معتمد‌ترین مردم در رعایت آرا و حق‌الناس هستند.

 آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: رییس جمهور منتخب اشاره کردند که من رییس‌جمهور همه ملت هستم و از حقوق همه مردم ایران دفاع خواهم کرد و درباره معیشت مردم دغدغه دارم، ما انتظار داریم که در مباحث فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی شاهد حرکت زیبا و ارزشمند از سوی رییس‌جمهور باشیم.

وی با اشاره به این‌که نباید سطح توقعات را بالا برد و باید حمایت کرد که حقوق ملت ایران برآورده شود، اظهار کرد: به رغم تبلیغاتی که برای ایجاد بی‌اعتمادی بود، این انتخابات نشان داد که سیستم اداری کشور و برگزار کنندگان انتخابات معتمد‌ترین مردم و نهادها برای برگزاری انتخابات و رعایت آرا و حق‌الناس است، برگزارکنندگان فاصله کم آراء را در این انتخابات حفظ و فرد پیروز را اعلام کردند.

امام جمعه قم با قدردانی از فعالیت‌های صدا و سیما در طول دوران تبلیغات انتخاباتی، تبلیغات کاندیداها در صدا و سیما را کاری زیبا و هنرمندانه دانست و گفت: کاندیداها آزادانه خود را عرضه کردند و مردم ایران دست به انتخاب زدند، در سایر کشورها تنها دو گروه وابسته به احزاب می‌توانند به تبلیغ بپردازند.

وی تبریک کاندیداهای مختلف به فرد منتخب را نشانه اخلاق اسلامی و دیانت خواند و گفت: این تبریک‌ها ایجاد آرامش در کشور می‌کند، این آرامش در مقایسه با سال ۸۸ اکنون به وجود آمد و سبب آمدن لبخند بر مردم شد.

وی با اظهار تبریک به منتخب ملت ایران، گفت: باید به ملت حماسه‌ساز ایران آفرین گفت، رهبر معظم انقلاب با مدیریت و درایت عالی و مردم در انتخابات گذشته حماسه‌ساز شدند، امیدواریم که منتخب ملت به وعده‌هایی که داده است، عمل کنند.

پرونده‌های باقی‌مانده در دادگاه‌ها حل شود

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به واقعه هفتم تیر و هفته قوه قضاییه بیان کرد: شهید بهشتی شخصیت تأثیرگذاری بود و دشمن از او بسیار می‌ترسید، در اسلام کمتر موضوعی به اندازه دستگاه قضا اهمیت دارد، عدالت بر پایه قضاوت درست است و جامعه‌ای رنگ عدالت را خواهد دید که قضاوت آن درست باشد.

به گفته وی قضات باید توجه کنند که دچار اشتباه نشوند و همچنین توجه کنند که اگر دچار مشکل شدند از نظر اول خود بازگردند و تردید نکنند که خدا آبروی آنان را حفظ خواهد کرد و بدانند در برابر خداوند پاسخ‌گو هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه ابراز کرد: انتظار مردم این است که دستگاه قضایی با چابکی حل و فصل پرونده‌های قضایی را انجام دهند، رییس دستگاه قضا، قضاتی را تعیین کنند که پرونده‌های قضایی مانده در دادگاه‌ها را به صفر برسانند و این مایه خوشحالی مردم خواهد شد.

شهید چمران پیوند‌زننده روحیه مجاهدت و رازونیاز بود

وی با اشاره به روز مبارزه با مواد مخدر ابراز کرد: چهارمین مورد تهدید مواد مخدر است و امروز مواد مخدر به عنوان تجارت پرسود در کنار فروش اسلحه، نفت و صنعت توریست قرار گرفته است و امروز مواد مخدر کالای پرسودی است که نسل جوان را تهدید می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران و گرامی‌داشت یاد و خاطره وی اظهار کرد: شهید چمران انسان عارفی بود که توانست روحیه رزمندگی را با روحیه راز و نیاز و دعا و مناجات پیوند بزند که رزمندگان اسلام باید از این شخصیت الگو بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارهایی که ما انجام می‌دهیم در برابر کارهای دشمنان قابل مقایسه نیست، همت خود را باید بالاتر ببریم و تلاش خود را بیشتر کنیم، با این وضعیت نمی‌توان از دین خدا دفاع کرد، دستگاه‌هایی که وظیفه دارند باید به فراخور زمان در این عرصه حضور یابند.

تقویت ولی‌فقیه، علما و فقها خواست امام زمان است

وی در خطبه‌ اول نماز جمعه قم با گرامی‌داشت ولادت حضرت مهدی(عج) بیان کرد: در عصر غیبت بنای امام زمان(عج) بر تقویت فقها، علما و پایگاه دین است، ایشان در بیانی می‌فرمایند که در حوادث به نمایندگان، مراجع و ولی‌فقیه مراجعه کنید، ولی‌فقیه کارساز است و با یک بیان وی شما در عرصه حضور می‌یابید.

آیت‌الله حسینی بوشهری به وظایف منتظران در دوران ظهور اشاره کرد و با تأکید بر افزایش معرفت و شناخت درباره امام زمان(عج) افزود: یکی دیگر از وظایف منتظران این است که بر اساس خواست حضرت عمل کنیم، امام زمان(عج) تنها از ما خواندن دعای ندبه که خود دارای ارزش والایی است را نخواسته‌اند.

وی افزود: وظیفه دیگر منتظران دعا برای سلامتی و فرج امام غایب است، حتی در برخی از روایات وارد شده است که برای امام زمان(عج) صدقه کنار بگذاریم و این امر منحصر به روز خاصی نیست و کنار گذاشتن صدقه به صورت روزانه بسیار ارزشمند است.

وی زندگی منجی عالم بشریت را دارای چهار مرحله خواند و افزود: امام زمان(عج) دارای دو غیبت صغری و کبری است که غیبت کبری تا ظهور آن حضرت ادامه پیدا خواهد کرد، باید توجه داشت باور و اعتقاد به مهدویت تنها منحصر به شیعه نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امام حسن عسکری فرزند خود امام مهدی(عج) را در خردسالی به عنوان امام معرفی می‌کنند و می‌فرماید او جانشین من است و از او فرمان برید و بعد از من دچار تفرقه نشوید که گمراه خواهید شد و توجه کنید که شما حضرت مهدی(عج) را بعد از امروز نمی‌بینید تا زمان غیبت وی پایان یابد.

وی حضور امام زمان(عج) را برای نماز خواندن بر بدن مطهر امام حسن عسکری نشانه‌ای از امام بودن حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: اکنون نیز در عصر غیبت کبری امام زمان(عج) توجه ویژه‌ای به شیعیان دارد، حضرت در بیانی می‌فرماید ما اخبار و مسائل شما را می‌دانیم و ما هیچ‌گاه از مراعات حال شما غافل نیستیم و هیچ‌گاه شما را از یاد نمی‌بریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 13