ضرورت تقویت حوزه‌های علمیه برای مقابله با دشمنان امام زمان

IMAGE634950696518281250 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تلاش دشمنان برای مبارزه با اسلام و امام زمان(عج) بر ضرورت توجه منتحب مردم به تجهیز مراکز حوزوی برای مبارزه با تکفیری‌ها و دشمنان امام زمان(عج) تأکید کرد.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع نمازگزاران و زائران مسجد مقدس جمکران، با بیان این‌که همه کسانی که به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند باید از این فضا بهره کافی را ببرند، گفت:‌ شرفیابی به مسجد مقدس جمکران باید همراه با معرفت،‌بخشش گناهان و برآورده شدن حاجات باشد.
وی با اشاره به روایات وجود مقدس امام زمان(عج) را به دو چیز تشبیه کرد و ابراز داشت: امام زمان(عج) همچون نور آفتاب است و به فرموده امام صادق(ع) همان‌گونه که مردم در روزهای ابری از آفتاب پشت ابر استفاده می‌کنند، در دوران غیبت نیز از برکات ایشان بهره‌مند می‌شوند.
این مرجع تقلید با اشاره به راه‌های بهره‌مندی انسان از وجود امام زمان(عج)،‌ نخستین برکت حضرت را جاذبه معنوی، نفوس روحانی و ولایت تکوینی ایشان دانست و اظهار کرد:‌ دل‌های آماده از وجود حضرت مهدی(عج) استفاده کرده و ایشان عنایات ویژه خود را از پشت پرده غیبت به آنها می‌رساند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: علما و بزرگان اسلام نیز بارها عنایات ویژه امام زمان(عج) نسبت به خود در حل مشکلات را احساس کرده‌اند.
این مرجع تقلید تأکید کرد: اگر آیت الله شیرازی با تحریم تنباکو استعمار انگلیس را در هم شکست، به واسطه ارتباط معنوی با امام زمان(عج) بود.
وی با بیان این‌که هدایت‌های تکوینی امام زمان(عج) سبب پیدا کردن مسیر درست در زندگی می‌شود، گفت: جوانان نیز اگر دلهای خود را به سوی امام زمان(عج) سوق دهند، جاذبه‌های روحانی و معنوی را به ویژه در حل مشکلات در وجود خود حس خواهند کرد.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ویژگی دوم امام زمان(عج)، را  منتظر بودن یاران حضرت دانست و ابراز کرد: از ویژگی‌های انتظار این است که باید همیشه خود را آموزش داده و تذهیب نفس کنیم و در روایات نیز آمده که منتظران حقیقی کسانی هستند که در خیمه حضرت مهدی(عج) ظهور دارند.
این مرجع تقلید با بیان این‌که منتظران ظهور باید خود را از نظر روحی، علمی و اخلاقی آماده کنند، گفت:‌ یکی از راه‌های محقق شدن این امور زیارت آل یاسین است که در تربیت و معنویت انسان بسیار مؤثر است.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای مبارزه با اسلام، بر ضرورت تجهیز مراکز حوزوی برای مبارزه با آنها تأکید کرد و خطاب به رییس جمهور منتخب گفت: دشمنان امام زمان(عج) در کشور فعال شده‌اند و برای مقابله با آنها باید مراکز حوزوی را تقویت کرد و با این کار تکفیری‌ها و وهابی‌ها را ناکام و دل امام زمان(عج) را خشنود کرد





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 11