معرفی سیمای حقیقی رسول اکرم(ص) در تلویزیون استرالیا

فعالان مسلمان استرالیایی به منظور افزایش آگاهی و شناخت مردم در مورد حضرت محمد(ص) و ارائه تصویری صحیح از سیمای حقیقی اسلام برای اولین بار اقدام به ساخت تیزرهای تلویزیونی در مورد رسول اکرم(ص) کرده‌اند که به‌زودی به روی آنتن می‌رود.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «The Telegraph»، مسلمانان استرالیا با جمع‌آوری مبلغ قابل توجهی، مجموعه‌ای از تیزرهای تلویزیونی ۳۰ ثانیه‌ای را آماده کرده‌اند که از تاریخ ۱۸ تیرماه از شبکه‌های اصلی تلویزیون استرالیا پخش خواهد شد.

این طرح از سوی سازمان اسلامی «مای پیس» (My Peace) در شهر «بنکس تاون» (Bankstown) با هدف افزایش ارتباطات میان مسلمانان با سایر شهروندان استرالیا راه‌اندازی شد.

این آگهی‌های تلویزیونی در ساعات پربیننده از شبکه‌های ۷، ۹ و ۱۰ و شبکه «اس بی اس» به مدت چند ماه پخش خواهد شد و سخنان شخصیت‌های برجسته تاریخ مانند مهاتما گاندی و جورج برنارد شاو در مورد فضیلت‌های رسول اکرم(ص) را عنوان می‌کند.

«ضیا محمد» (Dia Mohammed)، بنیانگذار سازمان مای‌پیس اعلام کرد: مذاکرات با شبکه‌های تلویزیونی برای پخش این آگهی‌‌ها در ساعات پربیننده صبح، ظهر و عصر نهایی شده است.

وی افزود: این پاسخی به تصورات نادرست است. بسیاری از مردم استرالیا نمی‌دانند که پیامبر اسلام چگونه انسانی بوده و چرا تا به این اندازه مورد احترام و محبت مسلمانان است.

وی افزود: حضرت محمد(ص) تأثیرگذارترین انسان در طول تاریخ است و در این تیزرها نشان داده می‌شود که مورخان و اندیشمندان بزرگ تاریخ چه نظری نسبت به ایشان داشته‌اند.

«مهاتما گاندی» در مورد رسول اکرم(ص) چنین می‌گوید: «خواستم ویژگی‌های شخصیتی را بشناسم که بدون نبرد، توانسته است دل‌های میلیون‌ها انسان را به خود جلب کند، سرانجام به این نتیجه رسیدم که اینطور نیست که اسلام در سایه شمشیر به جایگاه امروز رسیده باشد، بلکه این امر، در پرتو ساده‌زیستی پیامبر و دقت و صداقت او در عهد و پیمان‌ها، و فداکاری و اخلاص او نسبت به دوستان و پیروان خود، و نیز به خاطر شجاعت و توکل بر خدا و اطمینان به رسالت خویش، حاصل شده است. این ویژگی‌ها بودند که راه را هموار ساختند و موانع را برطرف کردند».

«برنارد شاو»، ادیب و نویسنده برجسته بریتانیایی در مورد حضرت محمد(ص) نیز می‌نویسد: «من همواره جایگاه رفیعی برای دین محمد(ص) به دلیل خاصیت فوق‌العاده آن قائل بوده‌ام؛ این تنها دینی است که آن ظرفیت جاذبه برای تغییر بعد وجودی انسان را دارد و می‌تواند برای هر سنی جذاب باشد. من در مورد او ـ حضرت محمد(ص) ـ مطالعه کرده‌ام، این انسان شگفت‌انگیز بسیار دور از چیزهایی است که به او نسبت می‌دهند و باید او را ناجی بشریت نامید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8