پویانمایی با موضوعات انقلاب و جنگ نرم تولید می شود

IMAGE635081251970781250 مدیرگروه سابق انیمیشن دفتر تبلیغات خراسان رضوی از تولید پویانمایی با موضوعات بیداری اسلامی، انقلاب و جنگ نرم خبر داد.

حجت الاسلام محمدجواد قاسمپور، مدیرگروه سابق انیمیشن و بازی های رایانه ای دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  با اشاره به تولید پویانمایی «نقشه» با موضوع بیداری اسلامی، گفت: این پویانمایی با بهره گیری از تکنیک لوتوسکوپی به کارگردانی مجید داوودی و محمود آزادنیا و تهیه کنندگی اینجانب تولید شده است.

وی افزود: «نقشه» به مدت چهار دقیقه به سفارش حوزه هنری خراسان رضوی با حداکثر صرفه جویی با هزینه صدمیلیون ریال در استودیو انیمیشن آرامش مشهد تولید شده است.

مدیرگروه سابق انیمیشن دفتر تبلیغات خراسان رضوی ادامه داد: دو پویانمایی کوتاه با موضوع انقلاب اسلامی و جنگ نرم نیز در دست نگارش است که تا سه ماه دیگر پیش تولید آن آغاز می شود.

حجت الاسلام قاسمپور که خود فیلمنامه نویسی دو انیمشین مذکور را بر عهده دارد، تصریح کرد: با توجه به تورم بالای موجود در تولید انیمیشن، هزینه تولید هر دقیقه آن بین دو تا سه میلیون پیش بینی می شود.

این طلبه هنرمند با انتقاد از نبود حمایت جدی و منسجم از این صنعت در فضاهای فرهنگی و هنری مشهد، گفت: انجمن انیمیشن خراسان رضوی که به صورت خودجوش راه اندازی شده است، به دلیل نبود حمایت، هنوز نتوانسته به طور جدی به تولید بپردازد. اداره فرهنگ و ارشاد تنها نقش نظارتی دارد، در این میان تنها حوزه هنری است که در حد توان حمایت می کند و جای تقدیر دارد.

مدیرگروه سابق انیمیشن دفتر تبلیغات خراسان رضوی یادآور شد: در حوزه علمیه نیز با توجه به کارکرد تبلیغی بسیار بالای انیمیشن، طلاب بسیاری علاقه‎مند به ورود به این عرصه هستند که به دلیل نبود ساز و کارها و امکانات لازم از این مهم باز می مانند.

وی با انتقاد از درک نادرست مسؤولان از هنر انیمیشن، گفت: این هنر فرصتی ارزشمند برای تبلیغ مبانی و مفاهیم دینی و دفاع از ارزش‌های معنوی در قالبی جذاب و همه‌پسند است اما با این وجود در ایران، کمتر از یک‌بیستم دنیا برای تولید آن هزینه می‌شود.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام قاسمپور که از سال۸۸ وارد این عرصه شده و تاکنون مشاوره ساخت بیش از ۱۰ انیمشین را در سابقه خود دارد، کار خود را با ساخت پویانمایی کوتاه «تیر» با موضوع هدایت و تحت نظر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی آغاز کرد. این پویانمایی تاکنون موفق به کسب ۱۵ جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی شده است. دومین اثر این طلبه هنرمند با عنوان «لگوها» نیز که به مسأله تقابل حق و باطل می پردازد، تاکنون برنده دو جشنواره داخلی و خارجی بوده است.

پیش از این، جلسات هفتگی نمایش و تحلیل انیمیشن های مطرح دنیا با حضور طلاب و دانشجویان در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شد که با وجود استقبال و اثرگذاری بالا، به دلیل عدم تأمین اعتبار، این نشست ها هم اکنون تعطیل شده است






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 5 =