برگزاری نکوداشت‌ علما به ارائه الگوی موفق بیانجامد

farjam_l_143482مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان برگزاری همایش نکوداشت آیت‌الله زنجانی را گامی در جهت معرفی چهره‌های ماندگار حوزه به نسل جوان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر فرجام، ‌مدیر اجرایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان،  به تبیین شخصیت علمی و معرفتی ایشان پرداخت و گفت: مرحوم آیت الله زنجانی،‌ شخصیت جامع و مؤثر در عرصه فقه،‌ فقاهت و مباحث عرفانی بودند.
وی ادامه داد: آیت‌الله زنجانی مراحل علمی را در محضر استادان فاضل که گاهی نیز از پدر مکرمشان هم یاد می‌کردند و همچنین اساتیدی مثل امام خمینی(ره) طی کرده و این جامعیت را فراگرفتند؛‌ تأثیرگذاری شخصیت ایشان، ناشی از استعداد شخصی، ‌توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود ایشان بود.
استاد حوزه و دانشگاه به درجات علمی و سطح تدریس ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در حوزه علمیه مشهد، هم در حوزه درسی فلسفه و ‌هم حوزه تفسیر فعالیت داشتند.
وی با اشاره به رفتار و منش آیت‌الله زنجانی در برخورد با جوانان، ‌خاطرنشان کرد: ‌‌یکی از موفقیت‌های حضرت آیت‌الله زنجانی،‌ جذب قشر جوان، ‌تحصل کرده و دانشگاهی بود که می‌توان گفت، مسجد امام صادق(ع) و منزل ایشان،‌ ملجأ دانشگاهیان بود و بسیاری از جوانان،‌ گمشده خود ار در وجود و درک محضر ایشان می‌یافتند.
ارائه الگوی موفق برای طلاب جوان
مدیر اجرایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در خصوص آثار برگزاری چنین همایش‌ها و نکوداشت‌هایی در بزرگداشت علما و فضلا، به خبرنگار رسا گفت: برگزاری این گونه نشست‌ها، همایش‌ها، نکوداشت‌ها و حتی بزرگداشت عزیزانی که در قید حیات هستند،‌ در مشهد، ‌دو هدف را دنبال می‌کند،‌ اول این که این شخصیت‌ها معرفی شده و در گذر زمان به فراموشی سپرده نشوند و هدف دوم از برگزاری این گونه برنامه‌ها،‌ انتقال ‌تجربیات و ‌رمز و راز موفقیت آنان به نسل حاضر در حوزه‌ها است که می‌تواند الگوی مناسبی برای این نسل باشد.
 وی ادامه داد: به تعبیری دیگر،‌ مانع به وجود آمدن گسست بین پیشینه حوزه و کسانی که در گذشته و در عرصه علمی و عملی حوزه موفق بوده‌اند و نسل جدید حوزه شد؛ همچنین ‌از گذشته نیز معلمان اخلاق و کسانی که در عرفان و اخلاق عملی فعالیت می‌کردند همیشه بر یک موضوع تأکید داشته‌اند که آن ‌ارائه الگو است





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 18