تجلیل آیت الله مکارم از عملکرد رسانه ملی در انتخابات/ انتقاد از کارشکنی برخی مسؤولان در زمینه حجاب/ قدرت رسانه دیو را فرشته و فرشته را دیو می‌کند

IMAGE634950696518281250 حضرت آیت الله مکارم شیرازی از عملکرد رسانه ملی در انتخابات ۲۴ خرداد قدردانی کرد و از دست اندرکاران صدا و سیما خواست با برنامه ریزی مناسب و هدف دار ضمن پرهیز از ترویج فرهنگ غربی در جامعه، آموزه های دینی را در زبانی قابل فهم برای مردم تبیین کنند.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دارابی قائم مقام سازمان صداوسیما و جمعی از مدیران رسانه ملی، با بیان این که صداوسیما عنایت خاصی به مسائل دینی و اعتقادی به خصوص در ماه رمضان دارد، تصریح کرد: در دنیا حرف اول را رسانه ها می زنند، رسانه ها هستند که آتش جنگ را برمی افروزند و خاموش می کنند.

 قدرت رسانه دیو را فرشته و فرشته را دیو می‌کند

 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار قائم مقام سازمان صداوسیما و جمعی از مدیران رسانه ملی، با بیان این که صداوسیما عنایت خاصی به مسائل دینی و اعتقادی به خصوص در ماه رمضان دارد، تصریح کردند: در دنیا حرف اول را رسانه ها می زنند، رسانه ها هستند که آتش جنگ را برمی افروزند و خاموش می کنند.

 ایشان تاکید کردند: امروز رسانه ها به قدری قوی شده اند که دیو را فرشته و فرشته را دیو می کنند؛ اگر به تحولات سوریه واقع بینانه نگاه شود، واقعیت این است که دولت قانونی سر کار است و کسانی از این طرف و آن طرف آمدند که بیشترشان تروریست و وهابی تکفیری هستند، آدم ها را سر می برند، قبور را نبش می کنند، سینه ها را می شکافند، جگر را در می آورند و به دندان می کشند؛ اینها به چه مجوزی وارد سوریه شدند؟ کدام نهاد بین المللی به شما چنین اجازه ای داده که این مملکت را اشغال کنید و حکومتی مطابق افکارتان ایجاد کنید؟ در عین حال رسانه های استکباری چنان این حرکت را موجه نشان می دهند که افرادی باور کرده اند اینها دیو نیستند و فرشته اند.

 معظم له با تاکید بر این که رسانه های استکباری، باطل را حق و حق را باطل جلوه می هند، تاکید کردند: ما در چنین دنیایی هستیم و باید از رسانه ها برای احقاق حق و ابطال باطل حداکثر استفاده را ببریم و حق خودمان را به وسیله رسانه ها بگیریم.

نقش رسانه ملی در انتخابات اخیر

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، نقش رسانه ها را در داخل و خارج بسیار تاثیرگذار ارزیابی نموده و گفتند: رسانه ملی در انتخابات اخیر به خوبی خود را نشان داد.

 ایشان افزودند: خیلی ها انتظار داشتند این انتخابات تبدیل به یک جنگ داخلی شود تا آنها به مقاصد و اهداف شان برسد؛ خوشبختانه رسانه ملی مشی خوبی انتخاب کرد و تدبیرهای دیگری هم ضمیمه شد و آتشی که دشمنان و بدخواهان انتظار داشتند، نتوانستند روشن کنند و تیرشان به سنگ خورد.

هشدار نسبت به شیعه‌ستیزی رسانه‌ای

 معظم له در ادامه گفتند: یکی از مشکلاتی که رسانه های بیگانه مخصوصا رسانه های وهابی و حتی خارجی پشتیبان وهابیت تکفیری برای ما ایجاد کردند، شیعه ستیزی به وسیله استفاده از انواع دروغ ها و تهمت ها به ویژه در کشور مصر است و رسانه های بیگانه از آنها حمایت می کنند.

 ایشان با بیان این که آنها با ترویج دروغ و تهمت های باطل افکار و اذهان را نسبت به شیعه منحرف می کنند، تصریح کردند: به گونه ای وانمود و القا می کنند که شیعه ها حج نمی روند و حج شان زیارت کربلا و زیارت امام رضا(ع) است؛ ما باید به صورت مستند نشان دهیم که بیشترین حاجی ها در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی ایران هستند؛ بیشترین عمره گذاران، عمره گذاران ما هستند؛ بیشترین برنامه را در حج داریم. و گاه آنها به گونه ای القا می کنند که شیعه ها کاری به قرآن ندارند و قرآن شان غیر از قرآن ما است.

خاطره‌ای از سفر عمره

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان خاطره ای در این خصوص یادآور شدند:  قبل از انقلاب به عمره رفته بودم، یکی از دوستان زمینه ملاقات با وزیر امور مذهبی عربستان را فراهم کرد، او گفت: من شنیدم شما قرآنی غیر از قرآن ما دارید. ما هم محکم گفتیم شما خودتان تشریف بیاورید یا نماینده بفرستید؛ در تهران هر مسجدی مایل بودید انتخاب کنید در هر خانه ای مایل بودید، انتخاب کنید یا که بگوییم قرآن شان را بیاورند اگر یک کلمه با قرآن های دیگر تفاوت داشت معلوم می شود این سخن راست است.

 ایشان با بیان این که بسیاری از علمای وهابی مغرض هستند و نمی خواهند حقایق را باور کنند، خطاب به دست اندرکاران رسانه ملی گفتند: شما باید در مقابل این شبهه ها واکنش نشان دهید و با معرفی قاریان و حافظان تمام قرآن و برنامه های قرآنی ما به صورت مستند در این راستا فعالیت کنید.

هشدار به تبعات شیعه‌هراسی

 معظم له ضمن هشدار نسبت به تبعات شیعه هراسی و شیعه ستیزی در جهان، تصریح فرمودند: آنها می خواهند با دروغ و تهمت شیعه را از صحنه خارج کنند و با تحریک احساسات دیگر مسلمانان، جنگ مذهبی به راه بیندازند و ما به ویژه رسانه ملی نباید اجازه دهیم این توطئه شوم جامه عمل به خود گیرد.

 ایشان همچنین بر ضرورت دقت مسؤولان صدا و سیما در زمینه پخش برخی از سخنان مسؤولان به صورت زنده  اظهار داشتند؛ با توجه به تبعات این مساله باید کنترل ها و نظارت های لازم لحاظ شود.

 معظم له همچنین در تذکری دیگر با بیان این که صداوسیما نباید معرف فرهنگ غربی ها باشد، فرمودند: صدا و سیما از نظر صحنه ها و لباس هایی که نشان می دهد، باید دقت کند تا ناخودآگاه در فرهنگ آنها نلغزیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: باید فرهنگ اسلامی و بومی خود را حفظ کنیم و نقش رسانه ملی در این عرصه بسیار حایز اهمیت و برجسته است.

در سال‌های اخیر اهمیت حجاب متزلزل شد

 ایشان با ابراز تاسف از این که در ۸ سال اخیر بسیار مسأله حجاب را متزلزل کردند، یادآور شدند: متاسفانه عده ای نه تنها برای حفظ حجاب دل نسوزاندند، بلکه وقتی نیروی انتظامی و رسانه می خواست دل بسوزاند کارشکنی کردند اما بحمدلله مردم فهمیدند.

این مرجع تقلید با بیان تذکری نسبت به طرح مسائل دینی در رسانه ملی گفتند: رسانه ملی به صورت مستقیم و غیر مستقیم می تواند مسائل مذهبی و تاریخ ائمه علیهم السلام و معارف اسلام را برای مردم بیان کند و از فرصتی که اسلام و انقلاب در اختیار ما قرار داده به نحو احسن استفاده کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 7 =