حجت‌الاسلام طباطبایی خطاب به رییس‌جمهور منتخب: مبادا شما و اطرافیان‌تان از رهبری و مراجع زاویه بگیرید

عضو جامعه خطبا و وعاظ به رییس‌جمهور منتخب گفت: مبادا شما و اطرافیان‌تان از رهبری و مراجع زاویه بگیرید.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبستان از تالار وزارت کشور، حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، عضو جامعه خطبا و وعاظ در دیدار رییس‌جمهور منتخب با علما و روحانیون گفت: مردم کشور ایران باز نشان دادند که مرجع این کشور روحانیت هستند و به روحانیت و روحانی رأی دادند.

وی با بیان اینکه روحانیون مشمول نعمت بزرگ سخن‌گفتن هستند، افزود: ما همیشه باید در حفظ چهار اصل کوشا باشیم.

حجت‌الاسلام طباطبایی حفظ جایگاه مراجع تقلید و در رأس آن رهبری را از وظایف علما و روحانیون دانست و تصریح کرد: این انقلاب بدون تعارف در دنیا به نام امام که یک مرجع تقلید بود، صورت گرفته است. روحانیت قدرت نرم است و با جنگ نرم سراغ روحانیون می‌آیند.

وی حفظ دستاوردهای انقلاب را نکته اصلی دیگر دانست و عنوان کرد: دستاوردهای انقلاب کم نبود و کم نیست، حتی در این مقطع که به آن ضربه و لطمه زدند و غباری بر چهره آن نشان داد که البته دستاوردهای انقلاب همچنان باقی است و انشاءالله این غبار زدوده خواهد شد.

وی حفظ حرمت‌ها را نکته اصلی دیگر دانست و تصریح کرد: همه باید بکوشیم علاوه بر این سه اصل در آینده پشتیبان و حامی دستاوردهای انقلاب باشیم که یکی از آنها این است که رسالت انقلاب را مدنظر داشته باشیم. در انتخاب رییس‌جمهور اصل ۱۱۵ عین این عبارت است که از رجال مذهبی و سیاسی باید باشد.

عضو جامعه وعاظ تأکید کرد: تا به حال این شأن روحانیت نبوده و نیست، روحانیت در طول زمان فحش‌ها و توهین‌ها شنیدند و تندروی‌ها به لسان محدثین و متحجرین به آن شده و روحانیت عظیم باید مانند خورشید باشد و صبر و تحمل پایداری جزء وظیفه روحانیت.

وی ادامه داد: دشمن دانست که چه باید بکند و از طریق عمامه به‌سرهای تندرو حواشی برای انقلاب و لطمه‌ها و صدمه‌ها به وجود آورد تا دستاوردهای عظیم اسلام را خدشه‌دار کند.

وی از رییس‌جمهور منتخب خواست تا صبر پیشه کند و از حالا به بعد خود و اطرافیان‌اش به گفتارهایشان بیشتر دقت کنند و افزود: مراقب باشید که همراهان شما مبادا سخنی گویند که تندروهای تئوریسین که خود را وکیل‌المله می‌دانند از تندروی‌ها استفاده کنند.

وی همچنین از رییس‌جمهور خواست تا هیچ زاویه‌ای از رهبری و مراجع همان‌گونه که تاکنون نگرفته‌اند، نگیرند و تأکید کرد: مبادا کسی برداشتی از سخن شما کند که از رهبری و مراجع تقلید زاویه گرفته‌اید.

وی همچنین تصریح کرد: اعاده حیثیت و بازگشت حرمت‌ها جزء وظایف شماست نه با سرعت بلکه با تأمل که شأن شماست، اصل انقلاب از اول پایبند به مردم بوده و آنهایی که در انقلاب نقش داشتند همه باید محترم باشند.

وی در پایان در تذکر دیگری گفت: حفظ خون شهدا و فرزندان شهدا و حفظ حرمت آنها برای شما بالاتر از گنجی است که موسی و خضر برای آن دیوار کشیدند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 1 =