تفسیر سوره حجرات محور اصلی فعالیت‌های تبلیغی ماه رمضان

indexمدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه برای مبلغان ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: ۱۰۰ پایگاه تفسیری در مساجد با محوریت سوره حجرات از سوی مفسران استان راه اندازی می شود.

حجت الاسلام محمود مرویان حسینی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با بیان این که محور اصلی فعالیت های ماه رمضان امسال انتقال فرهنگ قرآنی با موضوع اخلاق اجتماعی است، اظهار داشت: بسته های فرهنگی امسال برای مبلغان، مفسران و اساتید در ماه مبارک رمضان با محوریت سوره حجرات است.

وی با بیان این که امسال یک هزار و ۴۵۰ نفر از مبلغان به شهرستان های استان اعزام می شوند، تصریح کرد: ۵۱۶ نفر نیز از افراد ثابت در روستاهای بزرگ و شهرستان‌های دوردست به فعالیت های تبلیغی در ماه مبارک رمضان می پردازند که ۲۰ درصد از این مجموعه بانوان مبلغه هستند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه برای مبلغان ماه مبارک رمضان خبرداد و تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با نهادهای مختلف شهری و استانی و صدا و سیما تلاش شده است که آهنگ معرفتی امسال ماه مبارک رمضان انتقال فرهنگ اجتماعی با توجه به آمیزه های قرآن کریم باشد.

وی درادامه از فعالیت ۱۰۰ پایگاه تفسیری در مساجد از سوی مفسران با محوریت سوره حجرات خبرداد و گفت: ائمه جماعات ادرات به مباحث اجتماعی می پردازند و صدا وسیما نیز به همین موضوع در ماه مبارک رمضان خواهد پرداخت.

وی با بیان این که به خاطر چالش هایی که در روابط خانوادگی، محیط کار و فضاهای اجتماعی مانند کوچه و خیابان در بین افراد وجود دارد در واقع این موضوع ما را متوجه  این امر می سازد که پرداختن به تبیین کارکردهای سازگاری براساس آموزه های دینی در جامعه ضروری است، ابراز کرد: در واقع توجه به آسیب های اجتماعی و تلاش برای برطرف سازی همان پیاده سازی سبک زندگی و گفتمان اسلامی است






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 12