حوزه علمیه می‌تواند بیشترین نقش را در ترویج سبک زندگی قرآنی داشته باشد

 معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور بیش از ۱۵۰ مشاور روحانی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران خبرداد و گفت: حوزه علمیه و روحانیان پرچمدار ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این‌که حوزه علمیه و طلاب می‌توانند بیشترین نقش را در ترویج سبک زندگی قرآنی داشته باشند، ابراز داشت: حوزه‌های علمیه، روحانیان و طلاب بیشترین آشنایی را با حوزه دین دارند و بر مبانی، اصول و روش‌های سبک زندگی قرآنی از نظر تئوریک و نظری مسلط هستند، برای همین کارشناس بحث سبک زندگی اینها هستند.

وی افزود: با نوع مقبولیت و نفوذی که روحانیان در مردم دارند، وقتی بهترین جایگاه برای انتقال این مفاهیم و گزاره‌ها در حوزه سبک زندگی توسط آنها صورت بگیرد، در حقیقت مؤثر و مقبول‌تر واقع می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب تأکید کرد: اتفاقا مسؤولیت اصلی در ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی بر عهده روحانیان است؛ نه اینکه در این ضمینه نقش داشته باشند بلکه مسؤولیت این کار را دارند، البته دانشگاهیان، رسانه‌های جمعی و ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری که می‌توانند در این راستا فعال باشد، به نوبه خودشان و در حد سطح تأثیرگذاری‌شان مسؤلیت دارند اما در سبک زندگی قرآنی و اسلامی پرچم به‌دست حوزه است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که حوزه بایستی به شدت در سبک زندگی قرآنی ورود کند، ابراز داشت: حوزه باید مبانی نظری این بحث را خوب تنقیح کند، روش ها را خوب استخراج کند و الگوها را خوب سازماندهی و ارائه کند و همچنین کلیه مبلغان که بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در کشور هستند را برای این موضوع خوب سازماندهی کند.

وی از حضور بیش از ۱۵۰ مشاور روحانی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران خبرداد و گفت: وقتی که نمایشگاه به‌تدریج شلوغ می‌شود، این مشاوران تا ۲۵۰ نفر هم افزایش پیدا می‌کنند و به نظر من این ظرفیت بزرگی است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تقریبا رویکرد محتوایی و جهت‌دهی دینی ما به‌دست حوزه و حوزویان است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 12