فرهنگ‌سازی حجاب را از مدارس شروع کنیم

  معاون تهذیب حوزه های علمیه بر لزوم فرهنگ سازی حجاب از مدارس تاکید کرد و گفت: نباید از پدیده شوم بدحجابی چشم پوشی کرد و باید مقابله با آن به یک مطالبه و خواست عمومی تبدیل شود.
حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نقش بسیار مهم مدرسه و معلمان در شکل گیری شخصیت دانش آموزان به ویژه دختران، ابراز داشت: بی شک بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، دارای ابعاد مختلفی است که در این خصوص نیاز به کار پژوهشی جدی می باشد، به این معنا که باید در وهله نخست مشخص شود، فلسفه حجاب چیست؟ تا بتوانیم به نسل های مختلف، با زبان متناسب و قابل فهم بگوییم چرا باید حجاب در جامعه رعایت شود.

وی افزود: یک بحث پژوهشی مهم دیگر این است که بدانیم چگونه می شود یک فرد بدحجاب را از وضعیت فعلی که در آن قرار دارد، به وضع مطلوبی برسانیم ؟

معاون تهذیب حوزه های علمیه در ادامه بر لزوم مساله فرهنگ سازی حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: در عرصه آموزش باید در متن درسی دانش آموزان دختر در مقاطع مختلف، احکام حجاب مطرح شود تا  در این عرصه، رسالت فرهنگ سازی خویش را در قبال دختران جوان کشور به انجام رسانیم.

وی همچنین ضمن انتقاد از برخی سریال ها و فیلم های رسانه ملی در زمینه حجاب و عفاف، تاکید کرد: خروجی برخی از برنامه های صدا و سیما اگر نتیجه منفی نداشته، نتیجه مثبت چندانی هم به همراه نداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی ادامه داد: متاسفانه در رسانه ملی به فرهنگ سازی حجاب و ارایه الگوها، توجه زیادی نشده است، ولذا برای جبران مافات می بایست برنامه های آموزشی مناسب و حساب شده، محور اصلی فعالیت صدا وسیما قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در پایان با تاکید بر این که در کنار اقدامات بازدارنده، نباید از برنامه ریزی های کلان فرهنگی در امر برخورد با پدیده شوم بدحجابی چشم پوشید، گفت: در حقیقت مقابله با بدحجابی برای تاثیرگذاری لازم، باید به یک مطالبه همه جانبه و خواست عمومی تبدیل شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 8 =