مقاومت در برابر جریان‌های سیاسی منحرف انسان را به مقام بندگی می‌رساند

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ وامام جمعه مشهد گفت: در عرصه سیاسی اگر کسی دست خود را به دست جریان های سیاسی منحرف و آلوده بدهد، پست و مقام به سراغ او می آید، اما اگر مقاومت کرد هرچند از مقام و مسؤولیت حذف می شود اما به مقام بندگی خدا می رسد.

 آیت الله سید احمد علم الهدی عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ و امام جمعه مشهد، در چهارمین جلسه درس تفسیر خود که در مهدیه مشهد برگزار شد، به ادامه تفسیر سوره مبارکه قدر پرداخت و با اشاره به آیه «سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ» معانی سلام در این آیه را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از معانی سلام بهشت است، یعنی شب قدر تا طلوع فجر بهشت است.
عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ با بیان این که بهشت نقطه کمال انسان است، ابراز کرد: انسان به خاطر اوج‌گیری و لذتی که در عرصه عبودیت و بندگی انجام داده، لایق بهشت شده و لذت بهشت در برابر لذائذ مادی بسیار متفاوت است.
امام جمعه مشهد و عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ با اشاره به این که بالاترین اوج‌گیری و لذت در بهشت برای انسان محقق می شود و انسان به مقام «راضیه مرضیه» می رسد، اظهار کرد: در شب قدر نیز چنین است و انسان به خاطر راز و نیاز با پروردگار به این مقام دست پیدا می کند.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری و عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ یکی از معانی دیگر سلام را امنیت عنوان کرد و ابراز داشت: از ویژگی های شب قدر این است که مردم در این شب ایمن از زور و سلطه شیطان هستند.
آیت الله علم الهدی عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ با بیان این که شیطان برای تباه کردن دین و دنیای انسان برنامه دارد، گفت: شیطان در شب قدر قدرت تزیین گناه در برابر چشمان انسان را ندارد.
عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ با اشاره به این که ایمن بودن انسان ها و موجودات از حوادث طبیعی از دیگر معانی ذکر شده برای سلام است، گفت: طبق این معنا در این شب موجودات از حوادث طبیعی در امان هستند.
عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ با بیان این که علائم بندگی خدا در یک عبادت و اطاعت ساده نیست، گفت: این که انسان در امنیت، آرامش و راحتی خدا را اطاعت و عبادت کند، مظاهر بندگی است اما خود بندگی نیست.
مقاومت شرط بندگی خدا است
عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ با تأکید بر این که بندگی خدا در مقاومت انسان نهفته شده است، ابراز کرد: جایی بندگی خدا سر دو راهی شهوت و ترک شهوت قرار گرفته است و کسی که مقاومت کند و از لذت گناه بگذرد به مقام بندگی خدا رسیده است.
آیت الله علم الهدی عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ با بیان این که ملائکه به کسانی که به مقام صبر و مقاومت رسیده اند، سلام می کنند، افزود: در عرصه سیاسی اگر کسی دست خود را به دست جریان های سیاسی منحرف و آلوده بدهد، پست و مقام به سراغ او می آید، اما اگر مقاومت کرد هرچند از مقام و مسؤولیت حذف می شود؛ اما به مقام بندگی خدا می رسد.
عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ وامام جمعه مشهد ابراز داشت: آخرین معنای سلام در این آیه، سلام ملائکه است یعنی از اول شب قدر تا طلوع فجر فرشته ها به هر مؤمنی که سلام کنند در پنج مکان دیگر نیز به او سلام خواهند کرد.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری  و عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ تأکید کرد: در شب قدر باید به گونه ای عبادت کنیم تا مورد سلام ملائکه قرار گیریم و سلام فرشته ها تضمینی باشد برای پنج سلام دیگر آنها در شب اول قبر تا ورود به بهشت





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 8 =