صداقت در گفتار حیثیت خبرگزاری‎ها است

124545حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی عضو اتاق فکر تبلیغ با بیان این که رسانه‌ها در واقع مبلغان جامعه هستند، اظهار داشت: رسانه به عنوان زبان گویای جامعه می تواند بهترین نقش را در تأثیرگذاری و برطرف سازی مشکلات اجتماعی داشته باشد.

عضو اتاق فکر تبلیغ به بیان ارائه سوژه های رمضانی در این ماه پرداخت و اظهار داشت: از آنجا که ماه رمضان ثمرات ارزشمندی را برای فرد و جامعه به همراه دارد؛ بنابراین مانور بر روی کاهش آمار جرم و جنایات، تحولات خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی در دو بعد معنوی و مادی در راستای تغذیه فکری و روانی و از سویی کمک به محرومان و نیازمندان در سایه فرا رسیدن ماه رمضان می تواند از سوژه هایی باشد که در خبرگزاری ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: موضوعات خبری قابل پردازش در رسانه ها باید انسان ساز و هدفمند باشد و اخبار منعکس شده صحیح باشد چرا که اخبار فاسد هم فساد کننده است و هم سبب اشاعه فساد در جامعه می شود و این درحالی است که اخبار درست سبب تشویق و انگیزه در افراد می شود.

عضو اتاق فکر تبلیغ درادامه به بیان تأثیرگذاری نقش روحانیون و تبلیغ دین، برنامه های مناسب تلویزیونی و نقش مذهب و علما در جامعه به ویژه در ماه مبارک رمضان پرداخت و تصریح کرد: در واقع یکی از مشکلات جامعه ما این است که به نقش علما آن گونه که باید توجه نشده است و نقش فقه و فقاهت و تفسیرآیات در زندگی افراد جامعه مانند نقش پزشک ملموس نیست و این درحالی است که اگر نقش روحانیت نیز برای جامعه ملموس شود بسیاری از مشکلات اجتماعی کاهش می باید.

رییس دانشگاه حکمت رضوی  وعضو اتاق فکر تبلیغ با بیان این که رسانه ها در واقع مبلغان جامعه هستند، اظهار داشت: رسانه به عنوان زبان گویای جامعه می تواند بهترین نقش را در تاثیرگذاری و برطرف سازی مشکلات اجتماعی داشته باشد به شرط آن که خود این رسانه ها از وارستگی های خاص اسلامی برخوردار باشند و برای مجهز شدن به این امر رسانه بایستی صدق در گفتار داشته باشد.

صداقت در گفتار ناموس خبرگزاری است

عضو اتاق فکر تبلیغ با بیان این که راست گفتاری زیر بنا و اساس رسانه است، تصریح کرد: اگر این امر رعایت شود اعتماد مردم به خبرها افزایش پیدا می کند چرا که صداقت در گفتار ناموس خبرگزاری است و همین طور در ارتباط با علماء هم صدق اولین قدم و گامی است که هر رسانه باید برداردو این موضوع زیربنای همه اطلاعات باشد.

رییس دانشگاه حکمت رضوی  و عضو اتاق فکر تبلیغ درادامه بیان ویژگی های یک رسانه مثبت و تاثیرگذار گفت: از آنجا که رسانه وقت مردم را می گیرد بایستی هدفمند باشد چرا که وقتی اخبار کم ارزش باشد مردم نیز از جنبه فکری به سمت ضعف می روند و اگر اخبار قوی باشند در همین راستا مردم نیز به تدریج رشد علمی و اطلاعاتی پیدا می کنند و این نیاز است که رسانه سبب ارتقای رشد فکری و علمی افراد جامعه بشود و در واقع بایستی انسان ساز باشد.

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: رسانه ها بایستی دردها، نیازها و مشکلات مردم را برای مسوؤلان منعکس کنند چرا  که در بعضی شرایط اطرافیان مسوؤلان همه چیز را خوب و مساعد گزارش می دهند و آنان همه چیز را برای رییس خودشان خوب جلوه می دهند این درحالی است که رسانه ها بهترین رابط بین جو جامعه و مسوؤلان هستند و اگر این نباشد رسانه صداقت خودش را خرج نکرده است و اگر دردها گفته نشود بیماری مزمن می شود و نابودکننده است.

عضو اتاق فکر تبلیغ ورییس دانشگاه حکمت رضوی در ادامه با اشاره به آیه قرآن ادامه داد: انسان بایستی در هرکاری صادقانه ورود پیدا کند و هرکار خودش را بر مبنای صداقت بگذارد و این که انسان بتواند خودش را محاکمه کند کار بس دشواری است.

نقش حوزه های علمیه در کمک به دولت جدید در مسیر معرفی کابینه و تجلی اعتدال و پررنگ سازی فعالیت های فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان این که انقلاب، انقلاب اسلامی است و خادمان اسلام همه روحانیون هستند، تصریح کرد: با توجه به این که روحانیون شیعه از ائمه اطهار(ع) شاگردان برجسته ای داشتند و تاکنون صداقت و برجستگی خودشان را نشان دادند و بزرگان این مکتب حتی حاضربودند در راه اسلام از جان خویش نیز بگذرند و حتی تا مرحله شهادت نیز پیش رفتند نباید در برابر چنین چهره ای از روحانیت، کم و کاستی در پیشرفت جامعه امروز به حساب روحانیت گذاشته شود.

عضو اتاق فکر تبلیغ  با تاکید بر نقش روحانیت در شرایط امروز جامعه اظهار داشت: روحانیون بایستی کاملا متعهدانه عمل کنند هم از نظر ایدئولوژیکی و هم در عمل با جدیت کار و تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی و نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: نویسندگان و پژوهشگران حوزوی در ارتباط با نامگذاری سال دست به قلم شوند و در این موضوع ایده و فکر بدهند هم در مسائل سیاسی و هم در مسائل اقتصادی که اگر وارد صحنه باشند دوام پیدا خواهند کرد.

عضو اتاق فکر تبلیغ  با بیان این که اگر روحانیون صحنه را خالی کنند دیگران وارد می شوند و کارهایی انجام می دهند که به پای روحانیت گذاشته می شود، تصریح کرد: در واقع اقتصاد امروز کشور عادلانه نیست چه برسد به این که عاقلانه باشد و این تورم شدید، ضربه اش بر پیکره ضعیف است و این اختلاف طبقاتی جنبه اسلامی ندارد.

رییس دانشگاه حکمت رضوی با بیان این که روحانیون در دولت جدید نیز بایستی حداکثر تلاش خودشان را برای خدمت رسانی به اسلام انجام دهند، تصریح کرد: اگر این گونه شد دولت هم در پرتو این خدمت رسانی علما خوب خدمت می کند چرا که علما درب خانه شان به روی مردم باز است و بهترین مسوؤلان آنهایی هستند که ارتباط تنگاتنگی با علما داشته باشندچرا که علما زبان گویای مردم هستند.

عضو اتاق فکر تبلیغ با انتقاد از این که درباره موضوعاتی که امروز دنیای اسلام به آن احتیاج دارد هنوز خوب کارن شده است، اظهار داشت:اگر مباحث و موضوعات اقتصادی و سیاسی اسلامی به طور کامل پیاده شود می توان راجع به اقتصاد اسلامی به سبک نبی که بتواند نیاز امروز را پاسخ دهد دهها کتاب نوشت.

تقلید تشیع عالمانه است و اصل انقلاب عالی ترین خدمت را به خود تشیع و آبروی شیعه کرد

عضو اتاق فکر تبلیغ با بیان این که تقلید تشیع عالمانه است و اصل انقلاب عالی ترین خدمت را به خود تشیع و آبروی شیعه کرد، تصریح کرد: در واقع انقلاب این موضوع را به جهان منعکس کرد که شیعه یک ملت زنده به برکت اهل بیت (ع) است که می تواند در مقبل استکبار بایستد و موجب بیداری دنیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی عضو اتاق فکر تبلیغ با بیان این که در واقع اصل انقلاب آبرویی را برای تشیع به ارمغان آورد که در ذیل این آبرو هزاران موضوع وجود دارد که اگر فقیهانه کار شود بهترین تبلیغ برای تشیع است، گفت: در ایتالیا یکی از کشیش ها هست که می گفتند اسلام شناس است و به زبان عربی مسلط است که از من دعوت  به گفت و گو کرد.

عضو اتاق فکر تبلیغ  ادامه داد: این پروفسور مسیحی نقل می کند که در یکی از مسوؤلیت های رسولی خودم(منظور همان مأموریت کشیشی است) که در تونس داشتم در آنجا به صحیفه سجادیه دسترسی پیدا کردم و به زبان فرانسه آن را ترجمه کردم و درحال حاضر در اینجا به عنوان عرفان اسلامی تدریس می کنم و این کشیش ایتالیایی می گفت که جای تعجب ندارد که یک کشیش مسیحی در چنین کشوری عرفان اسلامی درس دارد.

رییس دانشگاه حکمت رضوی  وعضو اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: در واقع این عظمت خود صحیفه است که جذاب است و می تواند جذب کند چرا که معارف اهل بیت(ع) همین گونه است که در فقهش عالی ترین حقوق را دارد  ولی فراهم سازی این شرایط مستلزم این است که بتوان این معارف را به شکلی مناسب برای دنیای امروز پیاده سازی کرد  که این امر وقت، هنر، دانش و بینش می طلبد و به سادگی صورت نمی پذیرد و طلبه های امروز نیازمند هنری برای انتقال این مفاهیم ارزشمند هستند که در غیر این صورت امکان پذیر نیست






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 17