دیدگاه جامع نسبت به قرآن موجب توسعه فرهنگ قرآنی می‌شود

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه مشهد با بیان اینکه تا به امروز به صورت تک‌بعدی در نمایشگاه‌های قرآن فعالیت شده است، گفت: همیشه عده‌ای بر توسعه شخصیت علمی قرآن اصرار داشتند و عده‌ای دیگر بر بعد فرهنگی و هنری آن، اما آنچه موجب توسعه فرهنگ قرآنی می‌شود، دیدگاه جامع نسبت به قرآن است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ ، امام جمعه مشهد ۲۸ تیرماه در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش قرآن صرف‌نظر از همه جلوه‌های هدایتی در جامعه موجب استحکام جامعه اسلامی می‌شود، یادآور شد: آنچه در اصل نظام اسلامی به عنوان انگیزه و هدف برای این نظام در نظرگرفته شده است، ارائه اسلام به نسل بشر در روی کره زمین است.

عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ: مردمی که به تبعیت و پیروی از امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، هدفی به جز ایجاد حاکمیت سیاسی و توسعه اقتصادی داشتند اما اصل انگیزه آنها در ایثارگری نسبت به دین اسلام بود.

عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ بیان کرد: اگر ما بتوانیم قرآن را در ابعاد مختلف هنری و علمی در گرایشات احساسی و عقلانی به دنیا نشان دهیم، فلسفه انقلاب اسلامی محقق می‌شود چرا که ما با نمایش قرآن توده آموزه‌های آسمانی و دینی را به بشر القا می‌کنیم.

امام جمعه مشهد وعضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ در ادامه با بیان اینکه اصولا نمایشگاه قرآن هر سال با توسعه و تبلور کامل در پایتخت و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه به خصوص در دولت نهم و دهم در کنار تمام دستاوردهای این دولت جایگاه ویژه‌ای داشت و معاونت فعالیت‌های قرآنی که در وزارت ارشاد شکل گرفت، نیز یکی از حرکت‌های عظیم در توسعه فعالیت‌های قرآنی این دولت است.

عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ  با اشاره به اشکالات نمایشگاه‌های قرآن در سال‌های گذشته گفت: تا به امروز به صورت تک بعدی در نمایشگاه‌های قرآن حرکت شده است به طوری که همیشه عده‌ای بر توسعه شخصیت علمی قرآن اصرار داشتند و عده‌ای دیگر بر بعد فرهنگی و هنری آن، اما آنچه موجب توسعه فرهنگ قرآنی می‌شود، دیدگاه جامع نسبت به قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه قرآن در ابتدای ظهورش قبل از اینکه بخواهد در عرصه‌های علمی و فکری بشر را هدایت کند، از طریق هنر جامعه جاهلیت را هدایت کرد؛ تصریح کرد: شناساندن شخصیت‌های جامعه قرآنی و توسعه قرآن در عرصه‌های علم و هنر و فکر از جمله برکات نمایشگاه قرآن هست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 8 =