خدامحوری اصلی مهم در سبک زندگی اسلامی است

عضو اتاق فکرتبلیغ و مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یک اصل مهم در سبک زندگی اسلامی خدامحوری است، ابراز کرد: اگر این دیدگاه را در زندگی خویش داشته باشیم، به سبک زندگی اسلامی نزدیک شده‌ایم.

حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی استاد حوزه و دانشگاه،عضواتاق فکر تبلیغ ومشاور خانواده

حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی استاد حوزه و دانشگاه،عضواتاق فکر تبلیغ ومشاور خانواده

حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی،عضو اتاق فکرتبلیغ و مدرس حوزه و دانشگاه شب گذشته، ۲۸ تیرماه در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های سبک زندگی اسلامی که در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار می‌شود، با بیان اینکه خدای متعال در قرآن می‌فرمایند که ما انسان را در سختی خلق کردیم، اظهار کرد: زندگی انسان همیشه دارای مشکلات و سختی‌های فراوانی است که باید روش زندگی اسلامی را برای رفع مشکلات و سختی‌ها پیاده کند.

عضو اتاق فکرتبلیغ با بیان اینکه یک اصل مهم در سبک زندگی اسلامی خدامحوری است، ابراز کرد: روایت است که همسران پیامبر مکرم اسلام(ص) بر ضد ایشان توطئه کردند و ایشان تصمیم گرفتند که سکوت کنند، اما خداوند بر پیامبر وحی کردند که آنچه بر شما حلال شده را بخاطر همسرانتان حرام نکنید.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی عضو اتاق فکرتبلیغ با اشاره به این مطلب که در زندگی خود باید ببینیم که خدای تبارک و تعالی چه می‌فرمایند، گفت: اگر این دیدگاه را در زندگی خویش داشته باشیم، به سبک زندگی اسلامی نزدیک شده‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه به خواسته و درخواست امام خمینی(ره) از همسرشان اشاره و عنوان کرد: ایشان تنها خواسته‌ای که از همسر خویش داشتند، انجام واجبات، ترک محرمات و حرکت در مسیر الهی بوده است.

عضو اتاق فکرتبلیغ با بیان اینکه تمام مشکلات با دعا حل می‌شود، بیان کرد: کلید تمام مشکلات در دست خدای تبارک و تعالی است که مردم می‌توانند از طریق دعا آن را برآورده کنند.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی با اشاره به بالا رفتن آمار طلاق در جامعه، گفت: بیشترین طلاقی که صورت می گیرد در قشر تحصیل کرده است، اما در زمان‌های گذشته زن و مرد با اصل سازش وارد زندگی زناشویی می‌شدند که باید این امر در زندگی‌های نسل جدید مورد توجه قرار بگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه  و عضو اتاق فکرتبلیغ به معیارهای خوشبختی در زندگی اشاره و عنوان کرد: معیار اصلی در زندگی ارزشی خیر و شر است، و اگر انسانی بخواهد به خوبی برسد باید از خوشی‌های خویش بگذرد.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی عضو اتاق فکرتبلیغ در پایان با بیان اینکه اسلام دین شادی و نشاط است، ابراز کرد: عده‌ای فکر می‌کنند، منظور از شادی کردن استفاده از موسیقی‌های حرام و … است ولی باید بدانیم که نگاه کردن به سبزه، شنا، ورزش، تفریح و قرآن خواندن راه‌های رسیدن به شادی و نشاط است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 12