آیت الله خاتمی: زمینه سازی برای نگاه آلوده مهم‏ترین دلیل رواج چشم چرانی در جامعه است

آیت الله خاتمی
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که زمینه سازی برای نگاه آلوده مهم‏ترین دلیل رواج چشم چرانی در جامعه است، گفت: زن و مرد باید به گونه ای در جامعه رفتار کنند که عمل آن‏ها زمینه ساز گناه نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در دوازدهمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، گفت: خانم‏ها حق ندارند در ارتباط با نامحرم عشوه‏گرانه و با ناز سخن بگویند تا بستر گناه فراهم نشود.

 

وی در ادامه افزود: همان گونه که جوانان ما نباید رفتار آلوده داشته باشند خانم‏های ما هم نباید زمینه گناه را فراهم کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با بیان این که زمینه سازی برای معصیت، گناه است، گفت: اگر در محیط کار با نامحرم همکار هستیم دلیل نمی‏شود رفتاری را از خود نشان دهیم که نسبت به همسر خود داریم.

وی با اشاره به این که آرایش زنان، بیرون گذاشتن مقداری از موی سر و پوشیدن لباس‏های محرک از مصادیق جدایی از عفاف در رفتار است، اظهار داشت: بدون شک بد حجابی از خانم مسلمانی که روزه‏دار هم هست شایسته نیست و این در حالی است که در هر صورت حرامی مرتکب شده است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: ما اگر جامعه پاک می‏خواهیم نباید طوری رفتار کنیم که جامعه از پاکدامنی دور شود و نخستین مرحله آن از خودمان شروع می‏شود و تا خود را اصلاح نکنیم نباید انتظاری از جامعه داشته باشیم.

وی با بیان این که اگر غریزه انسان از راه طبیعی اشباع نشد روی به روش‏های غیر طبیعی می‏آورد، گفت: درصد بالایی از طلاق‏ها به خاطر فراوان شدن و در دسترس قرار گرفتن راه‏های غیر طبیعی و سیر نشدن از راه طبیعی آن که همان ازدواج است به وقوع می‏پیوندد.

عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بی عفتی با مسلمانی، روزه داری و محبت اهل بیت سازگار نیست و فرقی هم نمی‏کند که حضوری باشد، نامه باشد، پیامک باشد و یا با هر روش دیگری در هر صورت حرام است.

وی با اشاره به این که امام معصوم در هر حالی ناظر بر کارهای ما است، گفت: حتی اگر هیچ کس هم نفهمد که بی عفتی صورت گرفته و در ظاهر هم به نظر نرسد خداوند بر اعمال ما آگاه و از نیت‏های ما با خبر است و این نشانه بی عفتی است و بیان گر این است که انسان به دنبال عفت نیست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 5