قرآن منهای عترت جریانی بدون کاربرد است / نمایشگاه قرآن نماد توسعه فرهنگی جامع قرآن است

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

عضو مجلس خبرگان رهبری  و عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ با بیان اینکه نمایشگاه قرآن، نماد توسعه فرهنگی جامعه قرآنی است، گفت: قرآن منهای عترت جریانی بدون کاربرد است.

   آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی  عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: قرآن کریم بر پایدارسازی زندگی اجتماعی نقش موثری دارد.

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ : نقش قرآن کریم صرف نظر از تمام نکات و جلوه‌های هدایتش باید در حاکمیت جامعه نیز فرهنگ قرآنی را رعایت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری و  عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  اظهار داشت: در جامعه دارای حاکمیت فرهنگ قرآنی؛ کوچک‌ترین رخنه در موقعیت‌های تهاجمی و آسیب‌رسانی دشمن حاصل نمی‌شود.

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  و امام جمعه مشهد گفت: دولت نهم و دهم در کنار دستاوردها و آثار خدماتی خود، آنچه  به عنوان اثر بسیار قابل توجه می‌شود و می‌توان روی آن انگشت گذاشت، توسعه فرهنگ قرآنی در طول دولت‌های نهم و دهم بود.

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ افزود: تاسیس معاونت قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان آقای حسینی، در توسعه فعالیت‌های قرآنی به صورت جدی و قطعی در قاموس اجرایی نظام پدیدار شد.

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  اظهار داشت: می‌توان گفت تاسیس معاونت قرآنی در وزارت ارشاد به اندازه تمام فعالیت‌‌های قرآنی از ابتدای انقلاب اثرگذار بوده است و به نوعی در دولت نهم و دهم، قرآن و فعالیت‌های قرآنی به جامعه معرفی شد.

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  وعضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه قرآن منهای عترت جریانی بدون کاربرد است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس فعالیت ولایتمدارانه نمایشگاه قرآن مشهد نیز با عنوان قرآن و عترت مزین شده است.

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  اظهار کرد: آنچه امروز مقدر پروردگار است را باید با تبیین آیات مبین و عظیم قرآنی برای اثرگذاری مفاهیم آن در خط توسعه زندگی قرآنی استفاده کرد.

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  افزود: آنچه در عصر انقلاب سبب پیروزی نظام اسلامی شد، استفاده رهبر کبیر انقلاب از آیات قرآنی و مفاهیم آن در برابر مستکبران بود.

علم‌الهدی  عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  با بیان اینکه آیات مبین قرآن کریم باید در فلسفه نظام اسلامی محقق شود، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم قرآن را در ابعاد مختلف هنری، علمی و دیگر ابعاد به دنیای بشریت عرضه کنیم آنگاه فلسفه انقلاب محقق شده است.

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  ادامه داد: از کارهای اصیل و جدی در نظام مقدس اسلامی که بر مبنای پیگیری اصول و ارزش‌های انقلاب شکل گرفته، برگزاری نمایشگاه قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری  و  عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه قران در مسیر توسعه فرهنگ قرآنی در زندگی اجتماعی است، اذعان کرد: آنچه تا به امروز مورد توجه قرار گرفته ترویج قرآن است؛ برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در گرایش‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی، علمی و اجتماعی سبب معرفی قرآن و ظرفیت‌های قرآنی به دیگران شده و این همان تلاش برای توسعه فرهنگی قرآن است.

امام جمعه مشهد  و  عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  یکی از مشکلات در حوزه فعالیت‌های قرآنی را حرکت تک بعدی در حوزه قرآن دانست و گفت: اینکه برخی به دنبال توسعه قرآن در بخش هنر و یا عده‌ای به دنبال توسعه فرهنگی و یا دیگر بخش‌ها هستند درست نبوده بلکه باید به دنبال توسعه جامع و چندبعدی قرآن در زندگی باشیم.

به گفته آیت‌الله علم‌‌الهدی نمایشگاه قرآن، نماد توسعه فرهنگی جامع قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری  و عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  با تاکید بر اینکه قرآن منهای عترت جریانی بدون کاربرد است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس فعالیت ولایتمدارانه نمایشگاه قرآن مشهد نیز با عنوان قرآن و عترت مزین شده است.

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  افزود: کاربرد قرآن در عرصه هدایت بشر بوده و وسیله هدایت بشر عترت است؛ اگر عترت در کنار قرآن نباشد، مفاهیم قرآنی به نمایش در نمی‌آید.

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  تأکید کرد: نمایشگاه قرآن تهران نیز باید از ظرفیت خود در بخش عترت استفاده کرده و نمایشگاه عترت در کنار قرآن را راه‌اندازی کند.

امام جمعه مشهد، عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  رونمایی از کتاب “آیات سیاسی قرآن” را به تفسیر وی در این مراسم با عنوان کتابی با مباحث سیاسی و استشهاد قرآنی در مسیر زندگی توصیف کرد و گفت: در این کتاب به طور جدی تفسیری سیاسی از آیات سیاسی قرآن کریم استخراج شده که این آیات مبانی مستند قرآنی در حوزه سیاست به شمار می‌رود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 10