موج فرهنگی تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه ایجاد شده است

imagesمدیر مرکز ملی عفاف و حیا با بیان اینکه موج و حرکت‌های فرهنگی در جامعه، پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی به راه افتاده است، گفت: سبک زندگی اسلامی یعنی در این زندگی خدا از ما راضی باشد و ما در این زندگی به آرامش و کمال برسیم.

حجت‌الاسلام مهدی بیاتی، عضو اتاق فکر تبلیغ ومسئول موسسه تسنیم نور و مدیر مرکز ملی عفاف و حیا در سومین همایش سبک زندگی اسلامی که شب گذشته، ۳۰ تیرماه در تالار مولوی هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برگزار شد، با بیان اینکه موج و حرکت‌های فرهنگی مناسبی در جامعه، پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی به راه افتاده است، گفت: سبک زندگی اسلامی یعنی در این زندگی خدا از ما راضی باشد و ما در این زندگی به آرامش و کمال برسیم.

عضو اتاق فکر تبلیغ  با ذکر اینکه سبک زندگی دارای مولفه‌هایی است، تصریح کرد: ارتباط با خانواده، جامعه و خدا مولفه‌هایی هستند که برای سبک زندگی اسلامی تعریف شده‌اند.

مدیر مرکز ملی عفاف و حیا وعضو اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: چه خوب است شیوه درست فرزندداری، همسرداری و همچنین فرزند خوب بودن را یاد بگیریم، اگر افراد با توجه به آموزه‌های دینی، عرفی و اجتماعی مسیر زندگی را بیاموزند و عمل کنند در این دنیا خوشبخت و عاقبت بخیر هستند و در آخرت زندگی جاویدان آن‌ها تضمین شده است.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نمونه یک زوج کامل است، اظهار کرد: یک روز پس از ازدواج این زوج برجسته جهان، پیامبر اسلام(ص) نزد آنان رفت و سوال فرمود: «علی جان(ع) فاطمه را چگونه دیدی؟ امام علی(ع) فرمودند: نعم العون علی طاعت اله، چه خوب همراهی برای طاعت خدا است».

عضو اتاق فکر تبلیغ  با تاکید بر اینکه باید برای بهبود کیفیت زندگی خود اهدافی را مشخص کنیم، خاطرنشان کرد: ازدواج می‌کنیم تا به هدف‌هایی چون تشکیل خانواده، آرامش روح و روان و هدفمندتر شدن برای ادامه زندگی و بیشتر لذت بردن از آن برسیم.

عضو اتاق فکر تبلیغ  و مدیر مرکز ملی عفاف و حیا:
متاسفانه گاهی اوقات افراد برای به دست آوردن شغل یا رهایی از تنهایی و افسردگی ازدواج می کنند اما در این شرایط معمولا فرد قادر به یک انتخاب صحیح نیست و احتمال آن که فرد با شخص نامناسبی ازدواج کند، زیاد است
مدیر مرکز ملی عفاف و حیا با ذکر اینکه متاسفانه برخی افراد هدف‌های کوچکی از ازدواج دارند، ابراز کرد: گاهی اوقات افراد برای به دست آوردن شغل یا رهایی از تنهایی و افسردگی ازدواج می‌کنند، آن‌ها تصور می‌کنند که ازدواج مشکلشان را مرتفع می‌کند.

عضو اتاق فکر تبلیغ  افزود: اما در این شرایط معمولا فرد قادر به یک انتخاب صحیح نیستند و احتمال اینکه فرد با شخص نامناسبی ازدواج کند، زیاد است.

مدیر مرکز ملی عفاف و حیا و عضو اتاق فکر تبلیغ  با اشاره به اینکه یک انسان ناامید و تنها پس از ازدواج نیز تنها خواهد ماند، افزود: برخی افراد تا آن حد از لحاظ عاطفی تهی هستند که امیدی به یک ازدواج موفق با هیچ فردی را ندارند، در نهایت نیز اینگونه افراد گرفتار روابط محنت‌زا و غم انگیزی می‌شوند.

عضو اتاق فکر تبلیغ  در مورد اهداف و فواید ازدواج در اسلام سخن گفت و اظهار کرد: محبت خواهی و آرامش روحی از مواردی هستند که یک زوج با ازدواج صحیح به آن‌ها دست خواهند یافت.

عضو اتاق فکر تبلیغ  و مدیر مرکز ملی عفاف و حیا ادامه داد: احساس نیاز به محبت، همراهی و همدردی از جمله مسائل سرشتی و فطری انسان است و نخستین ملجأ و مرجعی محسوب می‌شود که به طور عمیق، ریشه‌دار، طبیعی و سالم جوابگوی نیازهای مذکور است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 5 =