افراطی نامیدن ناهیان منکر مانع ترویج ارزش‌ها می‌شود

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

امام جمعه مشهدو عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ   گفت: بدحجابی نسل جوان را به فساد و نکبت می کشاند و متأسفانه کسانی که از این منکر انتقاد می کنند و می گویند باید جلوی آن گرفته شود به افراط گرایی متهم می شوند.

  آیت الله سید احمد علم الهدی عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ وامام جمعه مشهد در یازدهمین جلسه درس تفسیر خود که در مهدیه مشهد برگزار شد، به ادامه تفسیر سوره مبارکه بینه پرداخت و با بیان این که «قدریه» خوبی و بدی را بر اساس تقدیر پروردگار می دانند، گفت: نتیجه اعتقاد «قدریه» جبر است اما به صورت مستقیم آن را مطرح نمی کنند.
وی آیه « وَمَا تَفَرَّقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ إِلا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَیِّنَهُ» را رد قول قدریه دانست و ابراز کرد: اهل کتاب بعد از آمدن و مشخص شدن بینه گمراه شدند و این امر با اراده خودشان بود.
امام جمعه مشهد و عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: این آیه دلالت دارد بر این که در برنامه های زندگی ما دو عامل توفق و هدایت خدا و اراده و اختیار انسان نقش بسیار مهمی دارد اگر این دو با هم باشند سعادت و اگر جدای از هم باشند بدبختی نصیب انسان می شود.
عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  ونماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انحرافی که اهل کتاب دچار آن شدند بعد از آمدن بینه بود، اظهار کرد: اهل کتاب بر خلاف بینه مسیر انحراف را برگزیدند؛ بینه از جانب خدا و انحراف از سوی خودشان بود و به اختیار این گونه عمل کردند.
آیت الله علم الهدی عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: انسان نیز در زندگی خود مشاهده می کند که هرجا موفق بوده و پیشرفت کرده خدا در آن نقش داشته و هر زمانی که انحراف و شکست بوده عاملش خود انسان است.
عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ   با تأکید بر این که عامل اصلی بدبختی اعمال و رفتار خود انسان است، گفت: گاهی یک رفیق و همنشین، مسیر زندگی انسان را تغییر می دهد، از این رو باید در زندگی مراقب اطرافیان خود باشیم.
عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  وامام جمعه مشهد اظهار کرد: بینه در آیه نخست پیامبر و بینه در این آیه جنس حجت است؛ خداوند می خواست به پیامبر بفهماند هر زمانی که برای اهل کتاب بینه آمد آنها کفر ورزیده و قبول نکردند.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری  و عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ  بر ضرورت حفظ حجاب در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: حجاب واجب است و کسانی که با بد حجابی در جامعه ظاهر می شوند معصیت خدا را کرده و به دین دهن کجی می کنند.
آیت الله علم الهدی با انتقاد از کسانی که نهی از منکر را افراط گرایی و تندی می نامند، تصریح کرد: برخی می گویند امروز دوره اعتدال است و نباید با تندی و افراط برخورد کرد.
عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ   تأکید کرد: بدحجابی نسل جوان را به فساد و نکبت می کشاند و متأسفانه کسانی که از  این منکر انتقاد می کنند و می گویند باید جلوی آن گرفته شود به افراط گرایی متهم می شوند





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 17