جهان را از فضای قرآنی حوزه متنعم کنیم

boshehri_l92llll_156640  اگر پژوهشگران مراکز پژوهشی حوزه بتوانند با یک حرکت منسجم اهدافی را برای خود ترسیم و تبیین کنند تا آنچه را که می‌توانند به منصه ظهور برسانند نه تنها ایران اسلامی بلکه جهان از فضای قرآنی حوزه متنعم خواهد شد.

   مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت:‌ نمایشگاه قرآن فرصتی طلایی و ارزشمند است که باید از آن در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی خانواده‌ها با معارف و تعلیمات آن استفاده کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در مراسم رونمایی از نرم‌افزار پاسخ۲ که در شبستان بزرگ بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد ابراز داشت: فلسفه حضور بنده در این نمایشگاه در مرحله اول بازدید از محصولات عرضه شده از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن بود که با تلاش شبانه‌روزی قشر حوزوی ما این آثار ارزنده در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی افزود: باید توجه داشت سطح انتظارات و مطالبات قرآنی نسل جوان، جامعه علمی و دانشگاهی و همچنین قشر فرهیخته ما که از حوزه دارند بسیار فراتر از آن چیزی است که ما امروز به عنوان محصولات قرآنی در این نمایشگاه می‌بینیم، لذا نباید به وضع موجود بسنده کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: البته امروز در سطح حوزه‌های علمیه توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها بسیار فراوانی وجود دارد که اگر پژوهشگران مراکز پژوهشی حوزه بتوانند با یک حرکت منسجم اهدافی را برای خود ترسیم و تبیین کنند تا آنچه را که می‌توانند به منصه ظهور برسانند نه تنها ایران اسلامی بلکه جهان از فضای قرآنی حوزه متنعم خواهد شد.

وی با بیان اینکه عالمان، محققان و پژوهشگران باید در جهت قرآن حرکت کنند و از دانش‌های آن بهره گیرند و بهره‌های خود را به دیگران نیز عرضه کنند اظهار کرد: طبق فرموده امام صادق (ع) هنر این است که ما به طرف قرآن برویم و مطالب ارزنده آن را یافته و استخراج نماییم، زیرا قرآن با ما زمانی سخن می‌گوید که به طرف آن حرکت کنیم و از معارف آن بهره گیریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند، خالصانه و بدون شائبه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم از عرضه محصول جدید این مرکز با عنوان نرم‌افزار پاسخ۲ تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن رونمایی از نرم‌افزار پاسخ ۲ ابراز داشت: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حقیقتاً منشاء کارهای بسیار بزرگی برای جامعه علمی و اعتقادی کشور بوده است که تا کنون با ارائه کتب و آثار بسیار ارزشمند خود را در سطح کشور مطرح نموده و بنده نیز این توفیق را داشتم تا در دوره مدیریت قبل در تاسیس و راه‌اندازی این مرکز گامی هرچند کوچک بردارم.

گفتنی است نرم‌افزار پاسخ ۲ ثمره ۱۴ سال تلاش مستمر محققان و کارشناسان مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم می‌باشد که در آن به بیش از ۱۳هزار پرسش در زمینه‌های معارف قرآنی، کلامی، حدیث، دین‌پژوهی، اخلاق، ادیان و مذاهب، تاریخ و سیره، عرفان، فقه، تربیت و مشاوره،‌ سیاست،‌ حقوق و فلسفه احکام پرداخته شده است.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 1 =