دشمن به دنبال جدایی مردم از مرجعیت و ولایت فقیه است

  حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت نقش ولی فقیه در جامعه، بر برنامه ریزی دشمن برای جدایی مردم از مرجعیت و ولایت فقیه تأکید کرد و گفت: مشکلات امروز مسلمانان به خاطر نداشتن رهبر و ولی فقیه است.

 حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به بیان اهمیت قرآن پرداخت و اظهار کرد: اهمیت ماه مبارک رمضان به خاطر روزه گرفتن نیست بلکه طبق گفتۀ قرآن به دلیل نازل شدن قرآن در این ماه است.

 وی با بیان این که وجود مسیر و راه بر وجود وسیلۀ نقلیه مقدم است، گفت: خداوند در سوره الرحمن ابتدا از آموختن قرآن و سپس از خلق انسان سخن می گوید زیرا قرآن هدایت گر و نشان دهنده مسیر و راه است.

 رییس ستاد اقامه نماز کشور از خصوصیات قرآن سخن به میان آورد و با بیان این که قرآن کلام خدا است، تصریح کرد: قرآن کتاب شعر، رویا پردازی، تاریخ، سخن دانشمندان و یا نوشته شده بر اساس سلیقه بشر نیست زیرا در شعر شاعر از تخیلاتش و گاه در کتاب تاریخ نویسنده از مطالب دروغ استفاده می کند.

 حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: قصه ها و داستان های قرآن با قصه های نوشته شده از سوی انسان ها متفاوت است؛ قصه های قرآن حقیقت دارد، عبرت آموز است و با وجود کوتاهی سرشار از نکات آموزنده و ارزشی است در حالیکه اغلب قصه های ما تخیلی، سرگرم کننده و طولانی و کم ارزش است.

 وی به یکی از تجربه های خود در مورد کشف نکات آموزنده از قصه های قرآنی اشاره و ابراز کرد: داستان حضرت یوسف(ع) در قرآن نزدیک به ۱۰ صفحه است که من حدود ۸۰۰ نکته از آن استخراج کردم و سپس از علاقه مندان به قرآن خواستم تا هرکس نکته ای پیدا کرد آن را به من اطلاع دهد تا در چاپ جدید تفسیر قرآن اضافه شود؛ بعد از مدتی ۴۰۰ نکته جدید در این داستان پیدا و به آن اضافه شد و اخیرا نیز یکی دیگر از علاقه مندان موفق شد تا ۱۶۰ نکته جدید دیگر نیز پیدا کند.

 مفسر قرآن با بیان این که ساده ترین کلمات قرآن سرشار از نکات آموزنده است، عنوان کرد: به طور مثال «ب» در ابتدای کلمه «بالوالدین احسانا» بر این موضوع تأکید دارد که انسان باید با دست خودش و به صورت مستقیم به پدر و مادرش احسان و محبت کند نه به وسیله کلفت و نوکر و یا تهیه تاکسی تلفنی؛ همچنین خداوند از احسان سخن گفته نه از انفاق و این یعنی والدین انسان بیش از پول به احسان و محبت نیاز دارند و ما باید همان چیزی که آن ها می خواهند را برایشان فراهم کنیم.

 حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های قرآن اظهار کرد: قرآن تنها کتاب و سخنی است که از سوی خداوند حفظ شده و از تحریف مصون مانده است؛ قرآن انتها و پایانی ندارد و هرچه علم پیشرفت می کند نکات جدید تری از قرآن کشف می شود.

 وی ادامه داد: جغرافیای قرآن و تقدم و تأخر کلمات و یا جملات در قرآن حساب شده، مهم و سرشار از نکته است.

 مفسر قرآن با بیان این که قرآن از منشاء علم بی نهایت از سوی جبرئیل معصوم بر پیامبری معصوم نازل شده است، تصریح کرد: هدف قرآن هدایت انسان است و اگر انسان هدایت نشود از حیوان پست تر و درنده تر خواهد شد؛ در واقع انسان بدون دین و فکر مانند یک لاشه حیوان است.

 حجت الاسلام و المسلمین با بیان این که انسانیت از فکر، اخلاق و عقیده نشأت می گیرد نه از شهوت و شکم پرستی، گفت: قرآن همواره انسان را به داشتن اخلاق  توصیه می کند حتی اگر آن سودی دنیایی برای انسان نداشته باشد و این درحالی است که اخلاق دنیایی اغلب نتیجه و هدفش در مسیر مادیات است.

 رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که حرکت امام خمینی(ره) ضربه ای بر پیکره آمریکا بود، گفت: تمام تحریم های اقتصادی آمریکا به دلیل انتقام است زیرا آمریکا بر همه غلبه کرد اما در مقابل ایران کاری از پیش نبرد که این موضوع به دلیل وجود ولی فقیه است.

 وی با اشاره به اوضاع مسلمانان جهان که از داشتن رهبر و ولی فقیه محروم هستند، خاطرنشان کرد: دشمن در مسیری حرکت می کند تا با ایجاد یک مکتب و شبهه در میان مردم، آن ها را از پرداخت خمس به خصوص به مراجع همچنین از تقلید منع کند تا به این وسیله بال های ولی فقیه را قطع و آن را نابود کند.

 حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر این که تقلید در همه جای دنیا وجود دارد، گفت: تقلید یعنی مراجعه به کارشناس و متخصص و این موضوع عجیبی نیست چرا که حتی یک مرجع تقلید هم در صورت بیماری از یک پزشک تقلید و حرف آن را قبول می کند.

 مفسر قرآن تصریح کرد: دشمن متوجه شده است که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دو بال سرخ و سبز پا برجاست؛ آن ها متوجه شدند که مرجع ما امام حسینی است که در تحریم و نبود آب برای کودک شیرخواره اش و با وجود اینکه بدنشان را تکه تکه و اهل بیت شان را به اسارت بردند، حاضر نشد بیعت کند از این رو در جهت تضعیف تفکر مهدویت و حسینی و عاشورایی در نزد جوانان ما برنامه ریزی و حرکت می کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 8 =