بی‌توجهی به ساخت مساجد در توسعه شهری شایسته نیست

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

با انتقاد از بی‌توجهی به مساجد در ساخت و سازهای شهری گفت: متأسفانه در برخی از قسمت های شهر به ساخت مساجد توجهی نمی شود و یا در برخی از مناطق مساجد جزء خراب ترین بناها هستند.

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد، وعضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ امروز در پانزدهمین جلسه درس تفسیر خود که در مهدیه مشهد برگزار شد، به ادامه تفسیر سوره بینه پرداخت و با اشاره به آیه «وَ مَا أُمِرُوا إِلا لِیَعْبُدُوا اللَّهَ مخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ حُنَفَاءَ وَ یُقِیمُوا الصلَوهَ وَ یُؤْتُوا الزَّکَوهَ وَ ذَلِک دِینُ الْقَیِّمَهِ» به تفسیر کلمه «حنفاء» پرداخت و گفت: کسانی که با تفریط شخصیت انسانی را نادیده می گیرند و یا در عرصه افراط گام برداشته و از لذائذ دنیایی دوری کرده و زندگی غیر متعارف را بر می گزینند هر دو در انحراف هستند.
عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ  با بیان این که متدینان باید در زندگی متعارف باشند و از افراط و تفریط دوری کنند، ابراز داشت: انسان نباید در زندگی تک بعدی باشد و این گونه نباشد که تنها به عبادت پرداخته و دنیا را فراموش و یا به دنیا بچسبد و عبادت را رها کند.
امام جمعه مشهد و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ با اشاره به خطرات افراط و تفریط در زندگی، خاطرنشان کرد: افراد زاهد و پارسایی در حوزه وجود داشتند که به سبب توجه‌نکردن به خانواده فرزندان آنها کمونیسم شدند.
رهبانیت مورد نکوهش اسلام است
نمیانده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ با بیان این که در روایات اسلامی نیز از رهبانیت و گوشه گیری نهی شده است، اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) در این باره می فرمایند؛ هر کس می خواهد دنباله روی ما باشد باید سنت و روش ما را دنبال کند و کسانی که تنها به عبادت می پردازند و از دنیا دوری می کنند از ما نیستند.
آیت الله علم الهدی عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ با اشاره به این که انسان نباید زندگی و پول را تنها برای خود بخواهد، بر ضرورت اقدامات خیرخواهانه تأکید کرد و گفت: هفته اکرام ایتام از اقدامات بسیار مناسب است که در آن افراد خیرخواه به فکر نیازمندان و مستمندان می افتند.
افراد نباید به رویدادهای نظام بی تفاوت باشند
عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ  در ادامه با تأکید بر این که سیاسیون در عرصه سیاسی باید «حنفاء» باشند، افزود: نباید نسبت به آنچه که در نظام و انقلاب می گذرد بی تفاوت باشیم.
امام جمعه مشهد و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ با بیان این که انسان باید در زندگی پیرو اهل بیت(ع) باشد، اظهار کرد: در زیارت جامعه کبیره آمده؛ کسانی که از اهل بیت(ع) جلوتر باشند مارق و کسانی که عقب تر از ایشان باشند زاهق هستند.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ با اشاره به اشکالات وارده شده به این آیه، گفت: برخی اشکال می کنند خداوند در این آیه امر را مختص به عبادت خالصانه خدا، اقامه نماز و پرداخت زکات کرده در حالی که در آیات دیگر مسائل فراوانی مورد امر قرار گرفته است.
آیت الله علم الهدی عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ  ادامه داد: برخی در پاسخ به این اشکال گفته اند؛ مردم در این آیه تنها به عبادت با اخلاص خدا امر شده اند و آمدن صلاه و زکاه پس از عبادت ذکر خاص بعد از عام است.
ضرورت توجه به ساخت مساجد
عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ در ادامه با بیان این که اقامه نماز با خواندن آن متفاوت است، اظهار کرد: برپا داشتن نماز تنها به خواندن آن نیست در حالی که تمام اوامر الهی بر اقامه و برپا داشتن نماز تأکید دارند.
امام جمعه مشهد و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ افزود: از مصادیق اقامه نماز این است که فرد نمازخوان دیگران را نیز به سوی این فریضه الهی دعوت کند و شعائر عبودیت و بندگی خدا را برپا کند.
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ با انتقاد از بی توجهی به مساجد در ساخت و سازهای شهری، گفت: متأسفانه در برخی از قسمت های شهر به ساخت مساجد توجهی نمی شود و یا در برخی از مناطق مساجد جزء خراب ترین بناها هستند.
آیت الله علم الهدی و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ تأکید کرد: بی توجهی به ساخت مساجد پا گذاشتن و دهن کجی به «اقِیمُوا الصلَوهَ» است





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 8