تولد صهیونیزمی جدید/ عراق فلسطینی تازه

IMAGE635103808991406250این بار استرالیا به نمایندگی از دولت های غربی قرار است با حمایت و پرورش گروه کوچکی از قوم آشوری، ایجاد فتنه ای جدید در جامعه اسلامی کشورهای منطقه را رقم بزند.

سازمان جوانان آشور استرالیا با همیاری اتحاد جهانی آشور در تالار نینوای شهر سیدنی همایشی یک روزه با عنوان بازگشت به سرزمین مادریِ آشور! برگزار کرده است.
در این همایش که کریس باون، وزیر خزانه داری استرالیا نیز در آن حضور داشت، بر تشکیل دولت خودمختار آشور در عراق تاکید شد.
آقای باون، پیشتر به عنوان وزیر مهاجرت استرالیا حمایت خود را از آشوریان مهاجر در استرالیا و به ثبت رساندن روز آشور و روز سیفو به عنوان سالگرد کشتار آشوریان در ترکیه عثمانی اعلام داشته است.
در این زمینه بی بی سی گفت:با وجود سخنرانی کریس براون ‌و هرمز شاهین، معاون دبیرکل اتحاد جهانی آشور، در راستای نزدیکی نسل جوان آشوری به هویت خود، اعلام اعتراض به کشتارها در عراق و حمایت از خودمختاری آشوریان در سرزمین مادری شان، همایش، سمت و سویی ناسیونالیستی پیدا کرد.
بی بی سی در ادامه افزود: دبیرکل اتحاد جهانی آشور، یوناتان بت کلیا، که ‌نمایندگی آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی را به عهده دارد در این همایش حاضر نشد و به جای او معاونش هرمز شاهین، در همایش حضور یافت.
به گزارش این شبکه؛ محور کلی همایش بر اتحادی ناسیونالیستی و راهکارهای موجود جهت دستیابی به حکومتی مستقل در جغرافیای نینوا (سرزمین باستانی آشوریان واقع در شمال عراق کنونی) و کوچ دوباره آشوریان مهاجر از دیگر کشورها به عراق استوار بود.
بی بی سی فارسی در ادامه به نکته قابل تاملی اشاره کرد و گفت: نخستین سخنران همایش، لیندا بن مناشه، از الگوی اسرائیل به عنوان نمونه ای قابل انطباق با آنچه امروز حق آشوریان برشمرده می شود سخن گفت‌.
گفتنی است خانم بن مناشه که رئیس بخش روابط سازمان های غیرانتفاعی در انجمن نمایندگان یهودی استان نیو ساوت ولز استرالیا است با دوره سیاست های رژیم اسرائیل و بالاخص صهیونیسم و نحوه شکل گیری دولت صهیونیستی با فراخوان یهودیان از دیگر کشورها، اسکان آنها و دریافت کمک مالی از ایشان ‌برای تشکیل ارتشی منظم و یکپارچه را ‌روشی موفق خوانده و الگوی مناسبی برای آشوریان دانسته است.
او به انتقادهایی که در مورد آواره شدن مردم فلسطین و نقض حقوق آنها در جریان تشکیل کشور اسرائیل مطرح می شود اشاره ای نکرده است.
به گزارش بی بی سی؛ پس از او، سوزی داوید، از آشوریان ایرانی ساکن استرالیا که به وکالت دادگستری اشتغال دارد و عضو دائمی هیئت مشاوران اتحاد جهانی آشور است در سخنرانی اش به موضوع کشتار آشوریان در ترکیه و اسکان آشوریان در سوریه و عراق پرداخت و با لحنی تند علیه آنچه ستیز کردهای منطقه با آشوریان می خواند انتقاد کرد و در مورد نقش کردها در کوچاندن اجباری آشوریان ‌از سرزمین های خود سخن گفت.
بی بی سی در ادامه به نقشه راه این گروه از آشوریان پرداخته و گفت: هدف، دستیابی به استانی خودمختار نیست بلکه تشکیل دولتی مستقل است، با اشاره به نمونه‌ های بسیاری از استقلال کشورها و خودمختاری ها، ایجاد استانی خودگردان را برای آشوریان خطرناک می باشد. وجود منابع نفتی در منطقه نینوا، بنا به تحلیل خانم داوید، آن منطقه را در صورت خودگردانی، صحنه منازعات و درگیریهای خونینی خواهد کرد که آشوریان توان مقابله با آن را نخواهند داشت.
بی بی سی در ادامه گفت: خانم داوید با اشرافی که بر پروتکل ها و پیمان‌ نامه ها و مناسبات دیپلماتیک داشت با لحنی قاطع و قانع کننده تکرار می‌کرد که تنها از روش لابیگری دیپلماتیک می توان دولت های جهان را به پذیرش و به رسمیت شناختن دولت آشوری واداشت. با این‌ حال او روند گام به گام از خودمختاری استانی تا دولتی استقلال یافته را در مورد آشوریان ناکارآمد توصیف کرد و نتیجه آن را تراژدی ‌ای بسی بی بازگشت‌ تر از فلسطین دانست.
قابل ذکر است که سوزی داوید نیز به تایید سخنان لیندا مناشه و حمایت از الگوی اسرائیلی پرداخت و فلسطینیان را یورشگران به خاک اسرائیل! خواند که به گفته وی، ‌به دلیل جنگ طلبی شان بوده که حق خودمختاری را از دست داده اند.
لازم به ذکر است که جمعیت آشوریان عراق حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر می باشد که بر اثر جنگهای عراق_ایران و عراق _ کویت و پس از سقوط صدام نیز به علت حمله وحشیانه گروه های تروریستی اکثریت آنها کشور را ترک کرده و به خارج مهاجرت کرده‌اند، بطوری که اینک فقط ۶۵۰،۰۰۰ نفر از آنان در عراق باقیمانده اند. بزرگترین مراکز تجمع آنها در بغداد و استانهای نینوا و دهوک می‌باشد، همچنین در استانهای اربیل و کرکوک و بصره نیز موجود هستند.
بزرگترین فرقه های دینی آنها عبارتند از: کلیسای کلدان کاتولیک، کلیسای شرق آشوری، کلیسای سریان ارتودوکس، کلیسای سریان کاتولیک، کلیسای شرق قدیم. همچنین احزاب و گروه های سیاسی آشوریان عراق عبارتند از: مجلس ملی کلدانی سریانی آشوری، حرکت دمکراتیک آشوری، حرکت تجمع سریان مستقل، اتحاد میهنی بیت نهرین، حزب میهنی آشوری، حزب اتحاد دمکرات کلدان، حزب دمکرات بین النهرین، مجلس ملیت کلدان، منبر دمکراتیک کلدان، کنکره عام آشوری، حزب دمکرات مسیحی، سازمان کلدواشور کمونیست.
نکته قابل تامل آن است،از آنجایی که سران هیچ یک از هفده حزب آشوری، حتی احزاب درگیر با مسئله کشتار در عراق مانند حزب جنبش دموکراتیک آشور (زوعا) که در مجلس کردستان عراق و پارلمان عراق کرسی دارد، در این همایش حضور نیافتند، می توان دریافت که این بار استرالیا به نمایندگی از دولت های غربی قرار است با حمایت و پرورش گروه کوچکی از قوم آشوری، ایجاد فتنه ای جدید در جامعه اسلامی کشورهای منطقه را رقم بزند.
این اقدام دولت استرالیا به مثابه حمایت دولت انگلیس از گروهی کوچک از قوم یهود است که به صهیونیست شهره یافته اند.
حال کشورهای اسلامی خاورمیانه باید برای جلوگیری از غدد سرطانی جدیدِ دست پروده غرب، راه چاره ای بیاندیشند که مبادا جامعه اسلامی کشورهای منطقه، با رژیم صهیونیستی جدیدی مواجه شوند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 8