دعوت آیت الله مکارم شیرازی از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس

IMAGE634950696518281250

حضرت آیت الله مکارم شیرازی عموم ملت شریف انقلابی، متعهد و ولایی ایران را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در بیست و دومین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، تسلیم در برابر خداوند را یکی از مقام های برجسته مؤمنان دانست.وی با اشاره به آیه شریفه «وَمَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَهٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَهُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِینًا» هرگونه ‌مخالفت و یا تردید در برابر اوامر الهی را نشانه تزلزل ایمان انسان دانست.

این مرجع تقلید با بیان این که ما باید در برابر فرمان تشریعی و تکوینی خدای متعال تسلیم باشیم، یادآورشد: اولیای الهی و افرادی که مسیر سیر و سلوک را طی می کنند باید به مقام تسلیم برسند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که همه باید در برابر مقدرات الهی تسلیم باشیم، خاطرنشان کرد: برخی از افراد کم ظرفیت هستند که به محض این که کار مورد نظرشان محقق نمی شود، به گلایه و شکوه کردن روی می آورند در حالی که به مصالحی که مترتب بر انجام نشدن آن کار است توجه ندارند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت مساله هم کفو و هم تراز بودن زوجین در مساله ازدواج، تاکید کرد: روایات اسلامی به ما می گوید به صرف این که فرد مؤمن، عفیف و پاکیزه است هم تراز محسوب می شود.

وی با انتقاد از بهانه گیری های واهی در مساله مهم ازدواج، بر ضرورت کنار گذاشتن افراط و تفریط ها در این مساله تاکید و تصریح کرد: برخی هم ترازی های ساختگی که مردم برای خود ایجاد کرده اند در اسلام جایگاهی ندارد و تنها سبب به تاخیر افتادن ازدواج جوانان می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که خانواده ها در امر ازدواج جوانان و شرایط آن سخت گیری نکنند، اضافه کرد: برخی از پسران جوان برای ازدواج به دنبال دختری هستند که پدر او دارای مال و ثروت بسیاری باشد، در حالی که باید توجه داشت این گونه معیارها و ملاک ها در آموزه های دین مبین اسلام جایگاهی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان(آخرین شب قدر) از مردم خواست قدر این فرصت را بدانند و گفت: معلوم نیست سال آینده در چنین شب هایی در قید حیات باشیم و توفیق درک این شب را پیدا کنیم؛‌از این رو مردم قدر این شب را بدانند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس از همه مردم خواست در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند. این مرجع تقلید همچنین گفت: فردا در باره روز جهانی قدس بیشتر صحبت خواهم کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6