کسانی که درفتنه ۸۸ از اصول عدول کردند در دولت اعتدال جایی ندارند

کسانی که درفتنه ۸۸ از اصول عدول کردند در دولت اعتدال جایی ندارند

بزرگترین نماد ضد اعتدالی در جامعه، بی حجابی و بی عفتی است، دولت یازدهم باید با این بزرگترین ضد اعتدال و مظهر بی اعتدالی مقابله جدی کند. در حال حاضر هیچ ارزش اجتماعی را مشاهده نمی کنید که به اندازه حجاب و عفاف به آن هتک حرمت شده باشد. دولت اعتدال و تدبیر و امید باید پاسخگوی مطالبات دینی مردم در کنار مطالبات معیشتی آنان باشد.

آیت الله علم الهدی  در خطبه های نماز باشکوه عید سعید فطر در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: عید فطر، نقطه کمال عبودیت و بندگی درگاه خداوند و غفران و بخشش الهی پس از یک ماه عبادت حق تعالی است.
وی ادامه داد: عید فطر امسال عیدی است که جامعه دینی و نظام اسلامی ایران در پرتو سرآغاز حرکت عده ای کارگزار تازه نفس، زندگی سیاسی و مدیریتی خود را آغاز می کند.
نمایندگان مجلس به وزرای شایسته رأی بدهند
وی اظهار کرد: رئیس جمهور دولت یازدهم با رای مردم انتخاب شد و امیدواریم نمایندگان ملت در مجلس هم به وزرای شایسته برای ورود به دولت رای اعتماد بدهند.
آیت الله علم الهدی با اشاره به رای بیش از ۵۰ درصدی مردم به رئیس جمهور منتخب، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ رئیس جمهور منتخب فرمودند که بر حسب رای اکثریت شما را در سمت رئیس کارگزاری اجرایی کشور منصوب می‌کنم و حال نیز با توجه به این که این انتصاب از سوی حجت امام زمان (عج) صورت گرفته است، باید به آن پایبند باشیم.
وی ادامه داد: تمام مشروعیت و حاکمیت دولت یازدهم و رئیس جمهور جدید به واسطه انتصاب مقام معظم رهبری است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که دو نکته در خصوص دولت یازدهم باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد، اضافه کرد: نکته اول این است که رئیس جمهور منتخب در مراسم تنفیذ گفتند که خط دولت منتخب، اعتدال است اما اعتدال به معنای عدول از اصول نیست.
فتنه گران در دولت اعتدال جایی ندارند
وی افزود: پس کسانی که در فتنه ۸۸ حضور داشتند و از سه اصل ولایت، قانون مداری و استکبار ستیزی عدول کردند، در دولت جدید جایی ندارند.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: فتنه گران در سال ۸۸ دعوت ولایت را نپذیرفتند و اصل قانون مداری را زیر پا گذاشتند و از قانون عدول کردند و در جهت اجرای اهداف استکبار غربی گام برداشتند.
وی ادامه داد: کسانی که از اصول عدول کردند و در فتنه ۸۸ نقش داشتند، در دولت اعتدال و تدبیر جایی ندارند.
آیت الله علم الهدی با بیان این که رئیس جمهور منتخب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، در خصوص معنای اعتدال دولت یازدهم به آیه ای از سوره بقره استناد کرد، افزود: در این آیه قرآن کریم تاکید شده است که اسلام دین اعتدال و میانه است، یعنی هر جریانی غیر اسلامی جریانی غیر معتدل و تندرو است.
کسانی که پای اسلام ایستاده اند اعتدالگرا هستند
وی افزود: اسلام نفس اعتدال است و کسانی که پای اسلام ایستاده اند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند، نه تنها اهل افراط و تفریط نیستند بلکه اعتدالگرا هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دولت یازدهم که با شعار تدبیر و امید روی کار آمده است، باید هر چه غیر اسلامی و یا مظهر آن است، را از جامعه نابود کند.
بدحجابی؛ بزرگترین نماد ضد اعتدالی در جامعه
وی با بیان این که بزرگترین نماد ضد اعتدالی در جامعه، بی حجابی و بی عفتی است، ادامه داد: دولت یازدهم باید با این بزرگترین ضد اعتدال و مظهر بی اعتدالی مقابله جدی کند.
آیت الله علم الهدی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ ارزش اجتماعی را مشاهده نمی کنید که به اندازه حجاب و عفاف به آن هتک حرمت شده باشد.
دولت تدبیر و امید پاسخگوی مطالبات دینی مردم باشد
وی ابراز کرد: دولت اعتدال و تدبیر و امید باید پاسخگوی مطالبات دینی مردم در کنار مطالبات معیشتی آنان باشد.
وی در پایان با انتقاد از عدم اجرای قانون عفاف و حجاب در دولت گذشته، خاطرنشان کرد: امیدواریم قانون عفاف و حجاب که سال ۸۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد در دولت جدید به طور کامل اجرایی شود.

برگرفته از alamolhoda.net





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 13