آیت الله مکارم شیرازی: ۸ شوال روز عزای همه مسلمانان است/ ضرورت اداره قبور ائمه بقیع زیر نظر علمای اسلام

آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که شیعیان همه ساله در هشتم شوال به عزاداری پرداخته و یاد و خاطره آن جنایت بزرگ را زنده نگاه می دارند، گفت: هشتم شوال تنها روز عزای شیعیان نیست بلکه تمام ملت های مسلمان این روز را بزرگ می دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در صحن جامع رضوی برای زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به کسالت وارده، گفت: بنده از حضور در حرم رضوی نا امیده شده بودم اما به لطف الهی همچون سال های گذشته توفیق نصیبم شد تا در کنار زائران و مجاوران امام رضا(ع) باشم.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: حدود ۸۰ سال پیش و در هشتم شوال وهابیت نادان و تکفیری قبور ائمه بقیع (ع) را ویران و با خاک یکسان کردند.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که شیعیان همه ساله در هشتم شوال به عزاداری پرداخته و یاد و خاطره آن جنایت بزرگ را زنده نگاه می دارند، اظهار داشت: هشتم شوال تنها روز عزای شیعیان نیست بلکه تمام ملت های مسلمان این روز را بزرگ می دارند.
 این مرجع تقلید با اشاره به این جنایت بزرگ وهابیت ادامه داد: هشتم شوال روزی است که قبور فرزندان پیامبر اسلام به دست افرادی بیسواد ویران شد.
 وی با اشاره به فراز «یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله» در دعای توسل این دعا را نشان دهنده توحید خالص خواند و افزود: وهابیت نادان و تکفیری که قبور ائمه بقیع را ویران کردند نه تنها از قرآن، سنت پیامبر(ص) و روایات معصومان(ع) بی خبر هستند بلکه توحید را نیز وارونه جلوه می‌دهند.
 این مفسر برجسته قرآن با تأکید بر این که عالمان تکفیری و وهابی حتی به اندازه طلاب معمولی ما هم از قرآن و سنت پیامبر اسلام اطلاع ندارند، گفت: علمای آنها آنچه در مورد پیامبر اسلام در قرآن آمده را به زمان ایشان مرتبط می دانند و می گویند آن موارد پس از فوت پیامبر  صدق نمی کند.
 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر زنده بودن شهیدان، ابراز کرد: وهابیت تکفیری بزرگترین اهانت را به پیامبر اسلام(ص) انجام می‌دهند و مقام پیامبر را در حد یک شهید نیز نمی‌دانند.
 این مرجع تقلید تأکید کرد: باید از کسانی که مقام پیامبر را در حد یک شهید نیز نمی‌دانند این سوال را پرسید که چرا در نماز «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أیُّهَا النَّبِیُّ وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکَاتُهُ» را قرائت می‌کنند.
 وی در ادامه سخان خود به بیان خاطره ای از سفر به مکه مکرمه پرداخت و خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش زمانی که به مکه و مدینه مکرمه مشرف شدم در کنار مرقد پیامبر مکرم اسلام(ص) این جمله نوشته شده بود که ای مردم در کنار قبر پیامبر(ص) سر و صدا نکنید، پس از خواندن این جمله به دیدار یکی از علما سنی و امام جماعت مسجد النبی(ص) رفتم و با وی ملاقات کردم که به این گفتم اگر شما مقام پیامبر را در حد یک شهید نیز نمی‌دانید پس چرا این جمله را در کنار قبر ایشان نوشته اید و وی که از علما و افراد فهمیده محسوب می‌شد در جواب بنده گفت این حرف آدم‌های احمق و نادان است زیرا پیامبر مکرم اسلام مانند شهدا حیات برزخی داشته و صدای ما را به‌خوبی می‌شنود.
 وهابیت تاریخ اسلام را نابود کرد
 این مفسر برجسته قرآن با اشاره به این که همه مردم دنیا برای میراث فرهنگی خود ارزش قائل هستند، اظهار داشت: وهابیت میراث فرهنگی پیامبر و اهل بیت ایشان را از بین بردند و آثار فراوانی از اصحاب پیامبر، بزرگان و دانشمندان اسلام را تخریب کردند؛ وهابیت تاریخ اسلام را نابود کرد.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که وهابیت باید پاسخگوی این فجایع به مسلمانان باشد، ابراز کرد: آثار اسلامی تنها متعلق به کسانی که در آن منطقه زندگی می کنند نیست و متعلق به همه مسلمان است از این رو هر اقدامی که می خواهد صورت بگیرد باید با مشورت همه مسلمانان باشد.
 ضرورت اداره قبور ائمه بقیع زیر نظر علمای اسلام
 این مرجع تقلید با بیان این که در اداره حرم اهل بیت(ع) باید نمایندگانی از تمام کشورهای اسلامی حضور داشته باشند، گفت: اگر چنین شود قطعا اتفاقاتی همچون تخریب قبور ائمه بقیع(ع) رخ نخواهد داد.
 این مفسر برجسته قرآن در ادامه سخنان خود کشتار مردم سوریه را محکوم و ابراز کرد: کسانی که در سوریه قبور بزرگان اسلام را ویران کردند افرادی هستند که دارای فکر و فرهنگ غلط هستند و نمی توانند بر حرمین شریفین حکومت کنند.
 وی با اشاره به بازسازی قبور امامین عسکریین(ع) در سامرا، ابراز امیدواری کرد این اتفاق برای قبور ائمه در مکه و مدینه نیز بیفتد.
 این مفسر برجسته قرآن در ادامه سخنان خود با اشاره به سوره والعصر، گفت: این سوره با این که سه آیه بیشتر ندارد اما برنامه کامل سعادت را برای انسان بیان می‌کند.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی به روایتی از مام صادق(ع) درباره سوره والعصر اشاره کرد و ابراز داشت: هر کس سوره والعصر را در نافله نمازهایش بخواند خداوند روز قیامت با چند امتیاز وی را مبعوث می‌کند، یکی اینکه وی با صورتی نورانی و درخشنده وارد روز محشر می‌شود یعتی صورتش خندان و متبسم است، چشمانش روشن بوده و به خاطر پاداش الهی داخل بهشت می‌شود.
 این مرجع تقید با انتقاد از نامه ای که به آموزش و پرورش داده شده مبنی بر این که کتاب آموزش موسیقی در اختیار جوانان و نوجوانان قرار بگیرد، تصریح کرد: محیط پر از موسیقی است و آموزش موسیقی دیگر برای چه؟
 تفکر حاکم بر کتاب های درسی اسلامی باشد
وی با تأکید بر این که نباید در همه چیز از غربی ها تقلید کرد، اظهار داشت: اگر جوانان ما با موسیقی آشنا نشوند اتفاقی نمی افتد؛ باید تفکری که بر تنظیم کتاب های درسی ما حاکم است تفکری به تمام معنا اسلامی باشد نه غربی.

این مرجع تقلید در پایان ابراز امیدواری کرد، دولت جدید که دولت تدبیر و امید است و مردم نیز به آن امیدوار هستند که مشکلاتشان حل خواهد شد جلوی این افکار را بگیرند و نگذارند این گونه افکار بر نظام‌های آموزشی ما حاکم شود






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 5 =