حجت الاسلام و المسلمین دهنوی: حیاء و عفاف گمشده ازدواج های غربی

 اسلام دین جامعی است که به همه نیازهای بشر توجه داشته و خانواده را در همین زمینه یکی از مهم ترین ارکان جامعه می داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام حسین دهنوی،  در جمع نخبگان، دانشجویان و اساتید دانشگاه با اشاره به جایگاه خانواده دراسلام اظهارداشت: اسلام دین جامعی است که به همه نیازهای بشر توجه داشته و خانواده را در همین زمینه یکی از مهم ترین ارکان جامعه می داند

وی بیان اینکه در دنیای غرب خانواده جایگاه چندانی ندارد، افزود: سبک ازدواج و زندگی در دنیای غرب با دنیای اسلام تفاوت های زیادی دارد؛ در دنیای غرب خانواده چندان جایگاه ویژه ای ندارد و در سال اخیر در کشور های آمریکایی و اروپایی ازدواج های رسمی و شرعی بسیار کم شده است.

این مشاور خانواده ، با بیان اینکه ساختار فرهنگی و دنیای غرب با ساختار و آموزه های دینی اسلام متفاوت است، گفت: دراسلام ازدواج و تشکیل خانواده از جایگاه مهمی برخوردار بوده  و  این مهم علاوه بر توجه به تاکیدات فراوان دارای قداست و حرمت می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی با اشاره به اینکه شما جوانان را از ازدواج به سبک آمریکایی نهی می کنم اذعان داشت: در ازدواج های به سبک آمریکایی و اروپایی هیچ حیاء و عفافی وجود ندارد.

این استاد حوزه تاکید کرد: در دنیای غرب خانواده چندان جایگاه ویژه ای نداشته و اهمیت زیادی به این مهم داده نمی شود درحالیکه همانطور که بیان شد در اسلام موضوع کاملا برعکس بوده و خانواده دارای اهمیت بسیار مهمی است.

وی درادامه سخنان خود با یاداوری اینکه اسلام هم برای زن و هم برای مرد بر اساس فطرت بهاء داده است خاطرنشان ساخت:  دلیل عمده کم شدن ازدواج های شرعی در کشور های اروپایی و امریکا بها ندادن به زن است و این درحالی است که  اسلام هم برای زن و هم برای مرد بر اساس فطرت بهاء داده است.

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی با بیان اینکه در کشور ما نیز بعضی از جوانان ناخود آگاه قدم در ازدواج مدرن گذاشته اند، عنوان کرد: ازدواج مدرن مشکلات بیش از حدی را برای جوانان در زندگی پیش خواهد آورد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 14