هشدار دبیر شورای عالی حوزه­ : وهابیون تکفیری به دنبال تخریب مقبره ملکوتی پیامبر(ص) هستند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در خصوص تحرک وهابیون تکفیری برای تخریب مقبره ملکوتی پیامبر اکرم(ص) هشدار داد.
 به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت­ الله رضا استادی، در مراسم سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(علیهم السلام) و محکومیت فجائع وهابیت، که به همت معاونت فرهنگی- تربیتی و مؤسسه منتظرین امام زمان(عج) مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) در مسجد این مجتمع برگزار شد، با اشاره به خطرات کنونی علیه اسلام، اظهار کرد: یکی از عوامل انحراف از راه رسول­الله(ص)، نقشه­های دشمنان برای کنار نهادن شیعه برای اهداف گوناگونی همانند ریاست بوده است.

وی افزود: تعصب نیز عامل دیگری برای انحراف اسلام ناب به شمار می­رود. برای همین تعصب بی­جا بود که موضوع عدالت عامه صحابه برای جایگزینی خلافت رسول­الله(ص) جعل گردید تا اشخاص مقدسی را به جای پیامبر(ص) معرفی سازند.

دبیر شورای عالی حوزه­های علمیه، جهل را نیز عامل دیگر برای ارائه تصویر غیرواقعی از اسلام ناب دانست و بیان کرد: بی­سوادی بسیاری از مسلمانان نیز مزید علت­های دیگر بود تا بدون فحص و جستجو از حقیقت ادعاهای دروغین، شیعیان را گروهی منحرف بدانند.

آیت­الله استادی، با اشاره به عقیده­های انحرافی وهابیون، اظهار کرد: آنها با ادعای روشنفکری، خرافات خود را به جوانان امت اسلامی اشاعه می­دهند و با استخراج کلماتی مانند “و أنا عبدکم” از زیارت نامه ائمه بقیع به دیگران القا می­کنند که شیعیان امامان خود را همانند خدای خود می­دانند و با این ادعا، اکنون اجر شیعه­کشی را بهشت می­دانند، در حالی که هر عالمی می­داند که معنای عبد در این جمله به معنای خدمتگذاری ائمه طاهرین(علیهم­السلام) است.

وی، با اظهار این که به گواه تاریخ تا قرن دوم هجری، نه تنها قبور مطهر اهل­بیت(علیهم­السلام)، بلکه قبور عامه مردم نیز دارای مقبره بودند، اضافه کرد: به گواه منابع تاریخی، یکی از خلفا در زمان امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) وقتی به مقبره اجداد خود در بقیع می­رود، آن را با خاک­گرفته می­یابد و از طرفی قبور ائمه هدی بقیع(علیهم­السلام) را تمیز می یابد، به او جواب می­دهند که چون این قبور مطهر زائران بسیاری دارد، آن را تمیز نگه می­دارند.

دبیر شورای عالی حوزه­های علمیه، با ابراز این که سلفی­ها چرا به سلف خود عمل نمی­کنند، اذعان نمود: تخریب متعدد قبر مطهر اباعبدلله(ع) به دست متوکل عباسی، خود نشان دیگری بر وجود مقبره برای قبور اهل­بیت(علیهم­السلام) و دیگر مردم بود که کسی نیز به وجود این مقبره­ها احترام صاحبان آن اعتراض نمی­کرد.

امام جمعه قم تأکید کرد: ابن تیمیه در قرن هفتم و هشتم هجری، اقدام به انحراف تاریخی نمود و این انحرافات تا زمان محمد بن عبدالوهاب ادامه پیدا کرد که این ملعون این عقیده­ها را با سیاست و حکومت خود گره زد و بی­حیایی و بی­شرمی را تا غارت مقبره­های ائمه کربلا، نجف و بقیع(علیهم­السلام) ادامه داد تا این که در نود سال پیش، بقایای این خاندان غیرمسلمان اقدام به تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم­السلام) نمودند.

وی، با اشاره به دیگر اهداف شوم وهابیون، عنوان نمود: اکنون، وهابیون تکفیری به دنبال تخریب مقبره ملکوتی پیامبر اکرم(ص) نیز هستند. اگر شاهد باقیمانده قبور مطهر ائمه (علیهم­السلام) و دیوار حائل آنها در بقیع هستیم، به خاطر اعتراض گسترده مردم کشورهای اسلامی به این تخریب بود که سرانجام، این خاندان نتوانسند آن باقیمانده­ها را نیز تخریب کنند.

آیت­الله استادی، با اشاره به نقش طلاب غیرایرانی جامعه­المصطفی در قبال این انحرافات تاریخی، یادآور نمود: طلاب جامعه­المصطفی، تنها در سایه تعلیم و تهذیب مضاعف می­توانند در مقابل این موج انحرافی تاریخی بیاستند و اذهان مردم کشورهای گوناگون را روشن و جوسازی­هایی که علیه اسلام ناب صورت می­گیرد، را خنثی سازند.

امام جمعه موقت قم، با ابراز این که باید عقیده­های اختلافی بین اهل­سنت و شیعه را شناسایی و تجزیه و تحلیل نمود، خاطرنشان کرد: باید در مطالعه­ و مباحثه­ها به این مباحث دقت کرد و آنها را مورد بررسی قرار داد تا دیدگاه شیعه را به درستی به برادران اهل­سنت تبیین ساخت.

دبیر شورای عالی حوزه­های علمیه، در پایان، اضافه نمود: اگر مطالب و مفاهیم پژوهش شده مستند را به مردم کشورهای گوناگون عرضه سازیم، به یقین در میان آنها نیز مورد پذیرش قرار خواهد گرفت، همانند کاری که علامه امینی در مورد واقعه غدیر انجام داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 5