عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی : مدیران ملی به صنعت گردشگری مشهد توجه کنند

3

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دوره جدید و در نخستین روزهای فعالیت دولت یازدهم نیازمند تغییر ساختار و تحول اساسی در سیاست‌های اجرایی است تا بتواند وظایف محوله را به بهترین نحو انجام دهد. بازخوانی پرونده این سازمان و همچنین جایگاه ایران در عرصه جذب گردشگر، توسعه و صادرات صنایع دستی و همچنین حفظ میراث‌فرهنگی، این ضرورت را قوت می‌بخشد که در این راستا نیازمند برنامه‌هایی مدون برای بهبود وضعیت فعلی هستیم. به عقیده برخی کارشناسان، با توجه به جایگاه پایتخت معنوی ایران در عرصه جذب گردشگر داخلی و خارجی، اگر تمام ظرفیت‌های گردشگری کشور را معطوف به مشهد کنیم و در این راستا برنامه‌ریزی نماییم، گردشگری در ایران دگرگون می‌شود. همچنین استان خراسان رضوی با توجه به جاذبه زیارتی منحصربه‌فردی چون بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و وجود بیش از هزار اثر تاریخی و صدها اثر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری بسیار، می‌تواند یکی از استان‌های مهم در عرصه گردشگری باشد.
موقعیت مشهد به لحاظ جذب گردشگر دینی در کشور بی‌مانند است در این زمینه، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موقعیت مشهد به لحاظ جذب گردشگر دینی در کشور بی‌مانند است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرا… پژمان‌فر در گفتگو با شهرآرا افزود: امروز بیشترین استقبال از صنعت گردشگری در کشور مربوط به زائران داخلی و خارجی است که به مشهد مقدس سفر می‌کنند.
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با تاکید بر اینکه با این شرایط و با توجه به شرایط خاص پایتخت معنوی ایران می‌طلبد که مدیران قدرتمندی در عرصه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای این کلان‌شهر انتخاب شوند، گفت: مدیران جدید عرصه گردشگری می‌باید به تامین زیرساخت‌های ضروری زائران و گردشگران در مشهد بیش از پیش بپردازند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر دو ظرفیت گردشگری زیارت و گردشگری سلامت در پایتخت معنوی ایران گفت: توسعه کمی و کیفی در این مباحث، انتظاری است که از دولت یازدهم داریم.
وی همچنین به ۲۵میلیون زائر داخلی و خارجی که هر سال به مشهد سفر می‌کنند، اشاره و اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و اماکن اقامتی متناسب با شأن این زائران نیز از انتظاراتی است که از دولت یازدهم داریم.
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ به موضوع گردشگری سلامت در مشهد نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با محدودیت‌ها و کمبودهایی در این عرصه مواجهیم و فاصله زیادی با آنچه از مشهد انتظار می‌رود، داریم.
وی در ادامه در زمینه حضور وزیر کشور و همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد نیز گفت: وزیران یادشده قول مساعدت در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مشهد را داده‌اند.
وی همچنین به نشست‌هایی که نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با وزیران دولت یازدهم برگزار کرده‌اند، اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها بحث‌های یادشده مطرح شد و آقایان قول مساعدت داده‌اند.
مشهد باید از مظلومیت خارج شود
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان اینکه امیدوارم با تغییر و تحولاتی که در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد می‌گردد مشهد از این مظلومیت خارج شود، خاطرنشان ‌کرد: انتظار می‌رود پایتخت معنوی ایران در دولت یازدهم، بالاتر از این رده‌ای که اکنون در آن قرار دارد، جای گیرد.
پژمان‌فر اذعان داشت: با توجه به جایگاه شهر مشهد، می‌طلبد که تمام تلاش مجموعه مدیران معطوف به توسعه شهر مشهد و برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای دوچندان کردن ظرفیت‌های گردشگری این کلان‌شهر و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود باشد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری تاکنون با غفلت مسئولان و متولیان امر روبه‌رو بوده است، خاطرنشان ‌کرد: با توجه به ظرفیت‌های کلان گردشگری، می‌طلبد که دولت یازدهم به این صنعت بیش از پیش بپردازد.
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر کشور است و در فروش نفت با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم، لازم است به سایر درآمدها از جمله صنعت گردشگری بیش از گذشته بپردازیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 10