مدیر حوزه‌های علمیه؛ جمهوری اسلامی منادی دین و امنیت است

مدیر حوزه های علمیه گفت: جمهوری اسلامی ایران، الگویی مناسب برای هدایت و اصلاح امور و همچنین ادامه حیات کشورهایی است که حرکت بیداری اسلامی در آنان شکل گرفته است.
 به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی و روسای دانشگاههای استان قم اظهارداشت: انقلاب اسلامی ما بر پایه باورها و اعتقادات دینی شکل گرفته است و اگر کشورهای منطقه و عربی از این برنامه ها و باورها الگو می گرفتند، قطعا امروز در مسیری مطلوب تر قرار می داشتند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مقوله “دین و امنیت” جدا از یکدیگر نیستند و هر کجا دینداری و تدیُّن وجود داشته باشد امنیت و نظم به معنای واقعی برقرار خواهد بود، اظهارداشت: آنچه امروز نیروی انتظامی استان قم به عنوان متولی و مجری طرح پژوهشی و تحقیقاتی “دین و امنیت” ناجا در کشور فعالیت می کند حرکت عظیم و کاری عبادی است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: هر دو عنوان یک کار عبادی است، کاری است که از روزهای اول پیروزی انقلاب می بایست در جامعه انجام می شد و کتاب های متعددی در این زمینه تدوین می گردید  و دستورالعمل هایی مشخص و کارهایی در چارچوب انجام می گرفت اما شرایط در کشور در بعضی مواقع فرصت فکر کردن را از ما می گرفت و دشمنان ما شرایطی را فراهم می کردند که با مصادیق عینی امنیت روبه رو شویم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: مردم ما و دنیا، نظام اسلامی را با عملکرد نهادها و دستگاههای مختلف کشور می شناسند و بازتاب دهنده حقیقت نظام اسلامی ما است و هرچه مناسب تر و بهتر عمل کنیم بدون شک به همان اندازه با بازخورد خوب و شایسته مواجه خواهیم بود.

مدیر حوزه  های علمیه با اشاره به اینکه باورها و نظریه های تئوری متفاوت تر از عملکردها می باشد، افزود: شاید ساعت ها بشود در مورد نظریه ای بحث و گفتگو کرد ولی آنچه در عمل ارائه می گردد با نظریه اولیه بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: درست است که ما از زیر ساخت ها و مواد لازم خوبی برخوردار هستیم ولی آنچه مهم تر است، رفتار و عملکرد خوب ما است

عضو شورای عالی  حوزه های علمیه گفت: آیا شورای امنیت سازمان ملل که مدعی و داعیه دار ایجاد صلح و حامی و احیاء گر حق و حقوق مظلومین جهان است به وظیفه خود به درستی عمل می کند؟ آیا فعالیت های آن بیشتر ناقض حقوق بشر و کشتار بی گناهان در هر گوشه از جهان نیست؟ آیا سکوت بی مورد این شورای در بسیاری از مواقع خون های بی گناهان زیادی را بر زمین نریخته است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: اگر بتوانیم دین را در عمق جامعه نهادینه کنیم به خودی خود امنیت روحی و روانی در جامعه برقرار می شود و افراد به آرامش واقعی دست پیدا خواهند کرد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه با تمام توان و ظرفیت خود آمادگی دارد در کلیه امور فکری و تحقیقاتی با نیروی انتظامی به عنوان مجری طرح تحقیقاتی ” دین و امنیت” همکاری لازم را داشته باشد و این در حالی است که در حال حاضر ۱۵۰ مرکز پژوهشی حوزوی در استان قم فعال می باشند.

در ابتدای این دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم گزارشی را از طرح تحقیقاتی ” دین و امنیت” ارائه کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 13