آیت الله حسینی بوشهری:مسجد قلب تپنده اسلام است/ کارنامه رژیم صهیونیستی مملو از اقدامات ضد بشری است

  مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور با اشاره به جنایت و خباثت‎های رژیم غاصب اسرائیل گفت: این رژیم از کارنامه بسیار وحشتناک، سیاه، ننگین و ضد بشری برخوردار است که یکی از نقاط تاریک آن آتش زدن مسجد الاقصی است. آیت‎الله سید‎هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور  در همایش مساجد و روز بسیج مساجد، محلات که همزمان با روز جهانی مساجد در اداره کل تبلیغات اسلامی‎ قم و با حضور طلاب و اعضای سپاه پاسداران استان برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم به بررسی جایگاه و کارکردهای مساجد در اسلام پرداخت.

وی بسیج مساجد، هیأت امنا، روحانیون و بانیان را مورد خطاب قرار داد و گفت: مسجد تنها محل عبادت نیست هر چند که کارکرد عبادی بسیار مهم است ولی مسائل آموزشی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، سیاسی، رسانه‎ای، روحی و روانی نیز از دیگر کارکردهای مساجد است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: پیام مسجد همگانی، مثبت، هدایتگر دل‎ها و موجب نفوذ سخن در میان مردم است، برای نمونه نماز جمعه به عنوان یک رسانه‎ای است که پیام رسان آن باید عالم و عادل باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ‎ایران، بیداری اسلامی ‎و جهاد در سایه مساجد به وجود آمد و مساجد باید همانند عصر پیامبر(ص) مرکز تجمع رزمندگان قرار گیرد؛ همچنین مسجد سبب آرامش روح و روان افراد می‎شود، در روایتی از امام صادق(ع) وارد شده «هر زمان که دلهای شما به تنگ آمد و مشکلات پیش آمد به مسجد رفته و عبادت کنید».

آیت‎الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‎که باید از تمام کارکردهای مساجد بهره کافی برد اظهار داشت: متأسفانه امروزه در برخی مواقع از تمام کارکردهای مساجد بهره کافی برده نمی‎شود در حالی که به برکت مساجد که محل تبلیغ روحانیان است مردم با دین آشنا شدند.

مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور با بیان این‎که در بیست و هشت آیه از قرآن به جایگاه مساجد اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در مکاتب و ادیان مختلف مکان مقدسی برای عبادت است و در اسلام نیز که کامل‎ترین دین است مکان مقدس مسجد است.

وی تصریح کرد: مسجد قلب تپنده حیات اسلام است که باید کانون و محور فعالیت‎های ما قرار گیرد، حتی در اسلام گفته می‎شود افراد در خانه خود محلی را به عنوان مسجد انتخاب کرده و در آن مکان به عبادت بپردازند.

امام جمعه قم حفظ مساجد و پایگاه‎های دینی را از فلسفه‎های جهاد دانسته و بر حفظ حرمت مساجد و دفاع از آن تأکید کرد، گفت: در اسلام تنها مؤمنان حق ورود به مساجد را داشته و کفار نباید در این اماکن مقدس حضور داشته باشند.

آیت‎الله حسینی بوشهری در ادامه حادثه سی مرداد ماه سال ۴۸ و به آتش کشیدن مسجد الاقصی از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:  در سال ۴۸ اسرائیل غاصب پس از تصرف منطقه شرقی بیت المقدس دست به جنایت وحشیانه آتش زدن قبله نخست مسلمان زد.

وی ادامه داد: این رژیم غاصب به سبب خباثت هر روز به بهانه‎ای حادثه جدید می‎آفریند و از کارنامه بسیار وحشتناک، سیاه، ننگین و ضد بشری برخوردار است که یکی از نقاط تاریک این کارنامه به آتش کشیدن مسجد الاقصی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‎که ابعاد خسارت به مسجد الاقصی در سال ۴۸ ویران شدن کامل دویست متر مربع از سقف مسجد الاقصی بود، گفت: در این حادثه منبر قدیمی ‎که سابقه تاریخی هشتصد ساله داشت از بین رفت، بسیار از ستون‎های این مسجد فرو ریخت و حادثه بسیار نگران کننده بود.

وی یادآور شد: در همان سال امام راحل که پرچم داری بیداری هستند در نجف اقامت داشتند و نسبت به این حادثه عکس العمل بسیار تندی نشان داده و افزون‎بر محکومیت این جنایت از مسلمانان خواستند تا در برابر دشمنان با یک‎دیگر متحد شوند.

امام جمعه قم با اشاره به حمله هوایی به مسجد الاقصی در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل نیز خاطرنشان ساخت: اکنون نیز گاهی مواقع از سوی باستان شناسان حرکاتی به عنوان کشف معبد سلیمان در این مسجد شکل گرفته و تونل زده می شود که هدف اصلی آن‎ها تخریب قبله نخست مسلمانان است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 12