حجت الاسلام و المسلمین رفیعی: تخریب بنیان خانواده مهم ترین آسیب بدحجابی

  حجاب یکی از مهم ترین اصول اسلام بوده و حفظ حریم خانواده و عدم تخریب اجتماع به خصوص جوانان از آثار مهم حفظ حجاب است.
 به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی دیشب در ادامه سلسله جلسات بیستمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی در جمع مردم  شهرکرد و در مصلی امام خمینی (ره) این شهر، طی سخنانی با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در سبک زندگی اسلامی،  اظهارداشت: سبک زندگی اسلامی امری مهم بوده و نه دستوری است نه لحظه ای و آنی! بلکه باید با توجه به اهمیت آن بایدبا برنامه ریزی دقیق  فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی به معنای ایجاد زمینه اخلاقی در یک جامعه است افزود: اصل صداقت، مسولیت پذیری و عفاف از کلیدی ترین مسائل در سبک زندگی است.

این استاد حوزه با اشاره به این که عفاف به معنای خویشتن داری و با حیا بودن است ادامه داد:در اندیشه اسلامی سه نوع عفاف وجود دارد که شامل عفاف جنسی، گفتاری و مالی می شود.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: قرآن کریم در چند جا از سه الگوی عفاف شامل حضرت یوسف، حضرت مریم و دختر حضرت شعیب یاد می کند که الگوی بسیار مناسبی برای جامعه اسلامی به حساب می آیند.

به گفته وی، دلیل برهانی قرآن برای حفظ و اهمیت به حجاب، آرامش انسان و نبود آزار از جانب اشخاص دیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، حفظ حریم خانواده و عدم تخریب اجتماع به خصوص جوانان جامعه را از آثار حفظ حجاب دانست و اضافه کرد:جلوگیری از عوامل تحریک آمیز و داشتن تقوا دو عامل اصلی کنترل غریزه سرکش است.

وی با تاکیدبر حل بسیاری از مشکلات اجتماعی به وسیله گفتمان ومشاوره  اذعان داشت: متاسفانه امروز فرهنگ گفتاری در میان جامعه ما کم شده است در صورتیکه  در همین خصوص قرآن می فرماید: با همدیگر محکم ، پاکیزه و پسندیده صحبت کنید.

این استاد حوزه، فحش و ناسزاگویی را آفت گفتار برشمرد و خاطرنشان ساخت:  طبق روایات رسیده کسی که برادر و خواهر خود را مورد ناسزا قرار دهد، رزقش کم کرده و توجه خداوند هم به اوکمتر می شود، لذا شایسته است تا درجامع اسلامی افراد همدیگر را به القاب خوب یاد گنند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 4 =