عضو شورای عالی حوزه : علما هجمه‌های دشمنان را رصد و خنثی می‌کنند

  عضو شورای عالی حوزه با تاکید بر این که علما هجمه های دشمنان را رصد و خنثی می کنند، تاکید کرد: نقش و جایگاه علامان دینی در ترویج و حراست از دین بی همتاست.
 آیت الله سید محمد غروی، امروز شنبه در همایش نکوداشت آیت الله مرتضی بنی فضل(ره) با اشاره به خفقان حکومت های زمان ائمه اطهار(ع)، تصریح کرد: امام علی(ع) در زمان خانه نشینی، جنگ هایی بر ایشان تحمیل شد که در نهایت در محراب به شهادت رسید، امام حسن(ع) نیز با یاران اندک خود با معاویه بیعت کرد و امام حسین(ع) هم به جنگ با یزید رفت تا اسلام از بین نرود و به همراه اصحاب و یارانش به شهادت رسید.

وی افزود: امام سجاد(ع) در قالب دعا و سبک زندگی خاصی که به نزدیکان خودشان ارائه داده بودند، نقش  مهمی در کادرسازی و رویش نیروی انسانی داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: در دوران امامت امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع)، فقه اسلامی و معارف اسلامی شکل واقعی خود را پیدا کرد، آنچنان که سزاوار مکتب اهل بیت(ع) است و بدین شکل مکتب جعفری تحقق پیدا کرد.

آیت الله غروی با اشاره به این که حقایق اسلام توسط امام صادق(ع)، در همه زوایا و خصوصیات بیان شد، افزود: جریان اسلام اصیل توسط امام صادق(ع) رقم خورد و به اسم جعفری نام گرفت و این حق بزرگی بود که به گردن همه مسلمانان دارند و این یکی از افتخارات اسلامی است که فقه خود را از اهل بیت(ع) گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به ویژگی‌های شیعه خاطرنشان کرد: باید با مطالعه روایات و احادیث ائمه اطهار(ع)، ویژگی های شیعه را بررسی کرد تا این خصوصیات توسط دشمنان تحریف نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: آیت الله بنی فضل یک فقیه استاد دیده بود که بنیه فقهی و علمی خوبی داشت و از برخی حاشیه ها کنار بود و از جریان سالم انقلاب اسلامی حمایت کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع) فرمودند: علمای شیعه مرابط ما و دیده بان هستند، عنوان کرد: علما هجمه های دشمنان را رصد و خنثی می کنند.

آیت الله غروی با تاکید بر جایگاه عالم گفت: منظور از عالم کسی است که به معارف الهی واقف بوده و با علمش زندگی می کند، بنابراین وظیفه عالمان بسیار سنگین است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: جایگاه عالمان دینی ممتاز و بی همتاست، علم وجود عالمان را نورانی کرده و آنها با بیان و عمل شان جامعه را تحت تاثیر قرار دادند.

وی در ادامه با اشاره به این که در گذشته گاهی یکصد عالم و مجتهد به معنای واقعی در یک شهر زندگی می کردند، گفت: در گذشته ملاهای تهران از قم بیشتر بود، اما امروز جایگزینی برای علما گذشته نیست، که این موضوع نیاز به بحث و بررسی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: کادرسازی بعد از انقلاب اسلامی به علل مختلف، کمتر صورت گرفت.

آیت الله غروی تاکید کرد: امروز باید تلاش کنیم بار دیگر حوزه های علمیه بارور شده و شرایطی را فراهم کنیم تا علمای ساکن در قم به شهرها برگردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه عنوان کرد: حوزه علمیه تهران، امروز بار دیگر بارور شده است و امروز چندهزار طلبه در حوزه های علمیه این شهر تحصیل می کنند.

وی گفت: مدیران حوزه ها برای بارور شدن حوزه های علمیه باید سرمایه گذاری کنند تا طلبه های خوبی را جذب و برنامه های خوبی را برای طلاب برنامه ریزی کنند، اساتید را تقویت کرده و امکانات را در اختیار آنها بگذارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که شرایط امروز ما با شرایط گذشته متفاوت است، اظهار داشت: امروزه سطح عمومی مردم ،سطح بالایی است و می توانند علم و تقوا و سبک زندگی علما را رصد کنند.

آیت الله غروی ادامه داد: کسانی که توسط علما در مساجد پرورش پیدا کردند، موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند، اما برنامه های صدا و سیمای امروز برنامه هایی نیستند که نیروهای تاثیرگذار انقلابی را تربیت کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 10