حجت الاسلام ماندگاری: موسیقی، تئاتر و سینما مطالبه مردم نیست

حجت الاسلام مهدی ماندگاری مسئول موسسه روایتگری سیره شهدا ، عضو اتاق فکر و تبلیغ

حجت الاسلام مهدی ماندگاری مسئول موسسه روایتگری سیره شهدا ، عضو اتاق فکر تبلیغ

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: امروز کسانی که می خواهند به دنبال سازمان های مردم نهاد باشند و به مطالبه مردم پاسخ دهند بدانند مطالبه مردم ما ورزش، موسیقی، تئاتر و سینما نیست.حجت الاسلام مهدی ماندگاری عضو اتاق فکر تبلیغ در نخستین همایش دبیرخانه های استانی «شبکه وارثون» که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، بر ضرورت الگو گیری از روش و سیره شهدا تأکید کرد و گفت: کشور ما مدال آوران فراوانی در عرصه های مختلف علمی و ورزشی دارد اما هیچکدام از آنها به گرد پای مدال آوران عرصه جهاد و شهادت نمی رسند.
وی با تأکید بر استخراج مدل تربیتی شهدا، ابراز داشت: پروژه شهدا قابل تکرار است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر جوانان ما بالاتر از جوانان اوائل انقلاب نباشند پایین تر نیز نیستند.
عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: امروز کسانی که می خواهند به دنبال سازمان های مردم نهاد باشند و به مطالبه مردم پاسخ دهند بدانند مطالبه مردم ما ورزش، موسیقی، تئاتر و سینما نیست.
حجت الاسلام ماندگاری بر ضرورت طرح مطالبات صحیح در کشور تأکید کرد و ابراز داشت: ما باید در پایگاه مسجد بر اساس نسخه دین با محوریت روحانیت و الگو قرار دادن شهدا سازمان هایی را شکل دهیم ضمن این که استقلال خود را نیز حفظ کنیم.
عضو اتاق فکر تبلیغ با اشاره به آیات قرآن ارکان مدل تربیت دینی را مورد توجه قرار داد و گفت: رکن نخست مدل تربیت دینی باور امام به امت است، مسؤولان هسته های فرهنگی جهاد و شهادت باید به جوانان باور داشته باشند، امام جوانان دوره طاغوت را باور کرد که توانست ۳۰۰ هزار شهید از میان آنها به وجود بیاورد.
حجت الاسلام ماندگاری تأکید کرد: امروز به بهانه مو، لباس و رفتار نباید جوانان را دفع کرد، اگر می خواهیم تعاونی و امت راه بیندازیم امام نخستین کسی است که باید امتش را باور کند.
وی ادامه داد: گروه های جهاد و شهادت باید جوانان را باور کنند؛ پیامبر اسلام جوانان جاهلیت را باور کرد تا رزمندگان بدر، حنین و احد به وجود آمدند؛ امام خمینی(ره) با باور جوانان طاغوت رزمندگان جنگ تحمیلی را تربیت کردند و ما هم باید از جوانان امروز بهترین سربازان امام زمان(عج) را تربیت کنیم.
عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر این که امروز نه تنها جوانان خود بلکه جوانان اقصی نقاط جهان را باید باور کنیم، افزود: امام با باور جوانان دنیا نهضت بیداری اسلامی را پیش بینی کرد و رقم زد.
حجت الاسلام ماندگاری باورسازی امت نسبت به امام را از دیگر ارکان تربیت دینی خواند و ابراز کرد: امت باید باور کند که امام چیزی برای خود نمی خواهد و برای هدایت امت حریص است.
عضو اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: مردم احزاب و گروه های سیاسی که تنها به فکر خود هستند و به مردم کاری ندارند را تجربه کرده اند و اگر پای امام امت خود ایستاده اند به خاطر این است که می بینند برای خود چیزی نمی خواهد.
عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا اتحاد و امت اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: گاهی انسان به خاطر اتحاد باید از حق بگذرد همچون حضرت علی(ع) که از حکومت گذشت.
حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب قبل از انتخابات مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند اگر عرق انقلابی و اسلامی ندارید به خاطر ایران رأی دهید و با این جمله بیشترین رأی خارج از کشور در این دوره رقم خورد.
وی با بیان این که چارچوب در نظام اسلامی باید بر مبنای تقوا و حدود الهی باشد، ابراز کرد: نباید برای رسیدن به هدف، پست، مقام و بودجه پای خود را از حدود الهی فراتر گذاشت.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 7 =