استاد حوزه علمیه مشهد :بهترین راه تحقق وحدت، ادامه سیره امام صادق(ع)است

  آیت الله اشرفی شاهرودی گفت:وضع کنونی برخی از سرزمین‌های اسلامی، حاصل نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام و تشیع است که بهترین راه مبارزه با این فتنه‌ها، حفظ وحدت و زنده نگه داشتن شعائر اسلامی است.

به نقل از  روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، وی در دیدار با اعضای ستاد مردمی برگزاری مراسم سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) گفت: در طول تاریخ تنها مذهبی که با ظلم مداران و خلفاء جور و غاصبین و ظالمین به مبارزه برخاست، مذهب حقه جعفری بود.

آیت‌الله اشرفی شاهرودی به تربیت افراد تأثیرگذار جهان تشیع توسط امام صادق(علیه السلام) اشاره و یادآور شد: شاگردان آن امام بزرگوار از جمله زراره، در احیای مکتب جعفری کوشش بسیاری نمودند که امروز این وظیفه حوزه‌های علمیه، روحانیت و سایر اقشار مردم است که با برپایی باشکوه مجالس سوگواری ائمه اطهار(علیهم السلام)، معارف، سیره و روش اهل بیت(علیهم السلام) را در تمامی عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی پیاده نمایند.

وی  با اشاره به سخنی از امام راحل گفت: وضع کنونی برخی از سرزمین‌های اسلامی، حاصل نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام و تشیع است که بهترین راه مبارزه با این فتنه‌ها، حفظ وحدت و زنده نگه داشتن شعائر اسلامی است که در رأس آن، احیای سیره و روش ائمه اطهار(علیهم السلام) در جامعه می‌باشند.

این استاد حوزه ضمن توصیه به عموم مردم و روحانیت برای شرکت در مراسم عزاداری امام صادق (ع)، یکی دیگر از دسیسه‌های دشمنان علیه تشیع را برجسته کردن نقاط ضعف شیعیان دانست و خاطر نشان کرد: مداحان اهل بیت(علیهم السلام) باید از خواندن اشعار نامناسب و توهین به دیگران خودداری کرده  و مردم نیز از عقاید باطل و انحرافی در عزاداری‌ها دوری نمایند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 16