حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خواستار شد؛ راه‌اندازی دفتر ارتباط ائمه جمعه با صدا و سیما

 رییس ستاد اقامه نماز بر تأسیس دفتری برای ارتباط ائمه جمعه با صدا و سیما از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برای بیان نکات دینی در رسانه ملی تأکید کرد و گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور می‌تواند سایت خنده حلال راه‌اندازی کند و هر امام جمعه یک نکته طنز حکیمانه در آن بنویسد زیرا اگر برای مردم خنده حلال فراهم نشود، به‌سوی خنده‌های حرام می‌روند.به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز عصر امروز دوشنبه هجدهم شهریورماه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور که از صبح امروز با تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) در حرم ایشان و در ادامه به مدت سه روز با موضوع سبک زندگی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه آغاز به‌کار کرده است، به وجود برخی مشکلات اشاره کرد و گفت: هنوز اکثر مساجد ما در نوبت صبح تعطیل است و مساحت تمام حوزه‌های علمیه ایران به اندازه دانشگاه خرم آباد نمی‌رسد.

وی به وجود صدها شهرک بدون مسجد اشاره کرد و افزود: شهرک واوان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت سه مسجد و اکباتان با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت چهار مسجد دارد.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: در تهران مناطقی است که پس از پنج کیلومتر راه باز هم به مسجد نمی‌رسیم درحالی‌که در هر کجای کشور سیگار و پفک بخواهید، با طی صد متر راه به آن دست پیدا می‌کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به سوره قریش، بر موضوع هجرت طلاب در تابستان به مناطق سردسیر و بالعکس تأکید کرد و گفت: برای نمونه در فصول گرم سال طلاب اهواز به اراک و در زمستان طلاب اراک به اهواز بروند.

وی بر ضرورت شرکت همه خطوط سیاسی در نماز جمعه اشاره کرد و با بیان این‌که ائمه جمعه باید انتقادات به مسؤولان را در جایی خارج از نمازجمعه بیان کنند و در مراسم نمازجمعه نباید مسؤولان را به باد انتقاد بگیرند، افزود: در این‌صورت حاضرین، آن مسؤول که حاضر در نماز جمعه است را می‌بینند و او دیگر در نمازجمعه شرکت نمی‌کند.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که ائمه جماعت مساجد اگر کهولت سن دارند، در ارتباط با نسل نو باید با طلاب و روحانیان شریک شوند و از آنها استفاده کنند، گفت: ائمه جماعت مساجد ارتباط با نسل نو را به طلاب و روحانیان جوان بسپارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بر تأسیس دفتری برای ارتباط ائمه جمعه با صدا و سیما از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به‌جهت بیان نکات دینی در رسانه ملی تأکید کرد و ابراز داشت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور می‌تواند سایت خنده حلال راه‌اندازی کند و هر امام جمعه یک نکته طنز حکیمانه در آن بنویسد زیرا اگر برای مردم خنده حلال فراهم نشود، به‌سوی خنده‌های حرام می‌روند.

وی اظهار داشت: امسال ۱۲۲ میلیارد تومان زکات جمع شده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 8